Citat:
1. Kanske för att de inte var ett par? Kanske hoppades han på mer? AJ är 18 år äldre och inte en extremt välbevarad 36-åring heller. Det är inget hinder jag vet - men Ida kan ha betraktat honom som kompis. De kan har varit "kk" eller "strulat" lite.2. Kanske för att en partner är mycket mer sannolik som mördare än en kompis?
Citat:
Hacka inte på föräldrarna nu. 1) sannolikt kontaktade media honom. De kan ligga på rätt hårt och för en anhörig i chock kan det vara svårt att stå emot.Nej hennes föräldrar påstår inte att dom var ett par. Om man nu skall vara helt ärlig, så förstår jag inte ens varför C**f bemödar sig att kontakta massmedia i huvudtaget. Han fanns ju ändå inte i hennes liv. Mycket märkligt beteende.
Det hennes plastmamma säger i chock? betyder inte att det behöver vara så.
Det hennes plastmamma säger i chock? betyder inte att det behöver vara så.
2) han kan ha samarbetat med media i syfte att få allmänheten att leta och vara uppmärksamma. Utan artiklar, bild etc skulle säkert inte lika många leta med MPS. I börja hoppades de förstås att hon skulle hittas vid liv - då tar man nog till ALLT som skulle kunna hjälpa.
Citat:
Inte konstigt tycker jag. Han har kontakter där (som hjälpt honom med MC-kort t ex), relativt nära och billigt, polackerna har inte läst om fallet i media eller sett hans bild på Internet... Jag ställer mej verkligen undrande till vad haren gjorde i Polen ?
Förlåt men kaninmannen ska det viss vara.
Behövde möjligen AJ hjälp med något ?
Och i så fall vad ??
Han skaffade ju tidigare ett körkort i polen,är det dom känningarna han behövde igen ?
Kan det vara så att polacker nyligen befunnits i Sverige.
För att om i möjligaste mån vara behjälpliga på ngt sätt.
Jag tänker då närmast på ett bortforslande av id@ som då kanske var illa gömd ??
Kort sagt...Vad i h-vete gjorde Haren AJ i Polen ??
Förlåt men kaninmannen ska det viss vara.
Behövde möjligen AJ hjälp med något ?
Och i så fall vad ??
Han skaffade ju tidigare ett körkort i polen,är det dom känningarna han behövde igen ?
Kan det vara så att polacker nyligen befunnits i Sverige.
För att om i möjligaste mån vara behjälpliga på ngt sätt.
Jag tänker då närmast på ett bortforslande av id@ som då kanske var illa gömd ??
Kort sagt...Vad i h-vete gjorde Haren AJ i Polen ??
Om det bara var för rekreation - kanske en sista semester innan en lång "semester" eller om han hade andra syften är jag inte säker på. Kanske fixa något, kanske förberedelsetid. Finslipa sin historia. Antar han vill veta så mycket som möjligt av vad polisen vet. Luska t ex i denna tråd om vilka fynd och vittnesmål som finns för att anpassa berättelsen?
Citat:
Undrar hur skitsnacket går runt i småstäderna just nu? Jag hoppas verkligen inte att allt kacklande gör att viktig info som har sak i sin grund försvinner i all svammel.
Det kommer bli intressant att veta när det hela uppdagas och man kommer förbi allt snack om psykopater, seriemördande naziledare och mördarkonspirationer? Jag ser bara en massa alkoholister, bönder, f.d nazister som vet varken in eller ut och bara hamnade i umgängeskrets med den tuffe killen. Det är mycket fjortismentalitet bland allt det här.
Låt oss inte prata om alla OSKYLDIGA som kommer få skit för det här! Eller andra som har råkat umgås med dessa eller blivit misstänkta för något. Fyfan för eländiga människor för de förstör verkligen och när de väl skiter sig, DÅ HAMNAR ALLA SKITEN. Då reserverar jag mig inte enbart till dem skyldiga utan dom som står med sina halsar och gapar samt dömer.
Nånstans är det en jävla IDIOT som har ställt till det då denne gick för långt. Jag hoppas verkligen att de hittar kroppen snart om Ida nu verkligen är död. Iaf så att inte hälften av folket i dessa skitstäder står uppradade utav polisen som potentiella mördande nazister.
F.ö undrar jag? Det finns väl inga riktiga nazister kvar i Trollhättan/pöking idag? Man har väl inte hört om något sådant ifrån trollis åtminstone sedan tidig 90- tal!?
Det kommer bli intressant att veta när det hela uppdagas och man kommer förbi allt snack om psykopater, seriemördande naziledare och mördarkonspirationer? Jag ser bara en massa alkoholister, bönder, f.d nazister som vet varken in eller ut och bara hamnade i umgängeskrets med den tuffe killen. Det är mycket fjortismentalitet bland allt det här.
Låt oss inte prata om alla OSKYLDIGA som kommer få skit för det här! Eller andra som har råkat umgås med dessa eller blivit misstänkta för något. Fyfan för eländiga människor för de förstör verkligen och när de väl skiter sig, DÅ HAMNAR ALLA SKITEN. Då reserverar jag mig inte enbart till dem skyldiga utan dom som står med sina halsar och gapar samt dömer.
Nånstans är det en jävla IDIOT som har ställt till det då denne gick för långt. Jag hoppas verkligen att de hittar kroppen snart om Ida nu verkligen är död. Iaf så att inte hälften av folket i dessa skitstäder står uppradade utav polisen som potentiella mördande nazister.
F.ö undrar jag? Det finns väl inga riktiga nazister kvar i Trollhättan/pöking idag? Man har väl inte hört om något sådant ifrån trollis åtminstone sedan tidig 90- tal!?
Om jag förstår dig rätt så håller jag med dig (men nazis i Trolllhättan vet jag inget om - verkar ju finnas lite.)
Det är fjortisbeteende/pöbelstil att försöka dra igång drev mot ex vis bror och TB. Finns inget som antyder att de har med detta att göra eller gjort något brottsligt. Illa att försöka trasha oskyldiga genom guilt by association. Det luktar mest sensationslystnad och skadeglädje. Det ÄR inte brottsligt att vara vän eller släkt till en brottsling. Man kan inte avkräva vänner att göra offentlig avbön och säga upp bekantskapen genast en person blir misstänkt. TB hade fått någon historia från AJ, sannolikt än d
R exet bär hundhuvudet, som hon antagligen trodde på inledningsvis, då hon gjorde misstaget att gå in här och outa sig. Sannolikt hat tvivlet växt ju mer som kommit fram. Men hon kan inte göra en offentlig vändning då den misstänkte är farlig och hon ej är anonym som vi. Det fattar vilken idiot som helst!
Hon bedyrar inte hans oskuld. Hon säger sig vilja se vad rätten kommer fram till. Även om jag själv har svårt att tro att han är oskyldig så HAR rättvisan ännu inte haft sin gång. Vi har inte sett all bevisning och för en vän eller anhörig är det mänskligt att vilja se bevis innan man tror det värsta. Det lär vara en svår situation för alla som har band till GM & Co. Det hon gjort sig skyldig till är tvivelaktigt umgänge - som Ida. Nu får Ida (som tur är) mer respekt, antagligen pga av sitt sorgliga öde. Men ska vi trasha levande tjejer för det? Varför umgås man i en viss miljö? Kanske för att det är den enda man känner till? Kanske för att det är där man fötts?
Klart man är nöjd med att han är bakom lås och bom, men tråden har varit tjatig sista dygnet. Fjortischatt till stor del.