2013-07-30, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Då har vi ett mycket intressant läge om AJ förnekar, vi håller tummarna.

Förutsatt att AJ är skyldig; tror nog att vi kan utgå ifrån att han kommer att förneka mord i alla fall. Tror dessutom att DB och FH inte känner till sanningen om hur Id@ dog. AJ drog antagligen en första vals redan när han kontaktade dem.

Det finns ju även spår i trapphuset som kan tolkas som att Id@s kropp burits ut av en ensam person som kan ha varit AJ. Det är ju då tänkbart att vare sig DB eller FH sett hur det såg ut i lägenheten, eller visste att Id@s yngste son fanns ensam kvar i den.

AJ kanske drar till med olyckshändelse; han stod och hackade lök, hon kom in i köket, gick in i kylskåpsdörren, knockade sig själv ock ramlade över skärbrädan så att kniven han höll i hamnade i hennes hals?

AJ har ju haft gott om tid att fantisera ihop sin version av händelsen och den dag Id@s kropp hittas är det nog i sådant skick att det är svårt att fastställa skador i mjukdelar.
Citera
2013-07-30, 03:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Håller med dig. Psykopatin lyser genom i de där raderna. För egen del tycker jag de sista orden är extra intressanta: "Du är viktig för mig." AJ tror att han är så j-a slipad, men med de orden avslöjar han sig! Varför är DB viktig? Jo, för DB vet antagligen vad som hänt och nu är det viktigt att han kniper käft så AJ slipper ta ansvar för vad han gjort. Det var nog inte menat som det, men dessa två ynka rader är så gott som ett erkännande. Varför skulle DB annars vara viktig för en psykopat om det inte är så att DB sitter på info? Klart att DB är viktig för honom.

Och varför är det så viktigt att tala om för DB hur viktig han är för AJ i ett läge när alla vet att DB inte ens kommer åt sin förbaskade facebook? Jo, för att alla andra ska se budskapet, förstås!
Det han skrev är både budskap men också en markering och en påminnelse.
Citera
2013-07-30, 03:43
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Har följt tråden från start och häpnat över denna sorgliga natzi enklav som verkar vara ganska stor i området...
Följer ofta trådar på ämnet mord och har aldrig innan känt som här att om dom misstänkta/uthängda mot alla odds är oskyldiga så är jag ändå glad för att all smutsig byk kring dessa typer är ute på detta forum. Med det sagt så är jag dock av övertygelsen att rätt personer är häktade och hoppas att dom till slut ska få stå till svars och givetvis att Id@ kommer att hittas.
Vad jag själv konstigt nog i denna historia glömmer av är att dom var kalla nog att lämna ett barn på 1 1/2 år helt till sitt öde.

Man ska inte (och vill inte ) bli personlig här av uppenbara anledningar, men jag har en gång varit i en liknande sits som hennes barn och vet tyvärr sviterna av det.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att rätt personer får lagens strängaste straff för denna vidriga gärning.

Att barnet lämnades kvar, visar på brådskan därifrån. De åkte därifrån med vetskapen att de när som helst hade blåljusen efter sig för de hade ju ingen som helst aning om ljudvolymen på barnet efter att de åkt. Den stressen har gjort att hon dumpats snabbt, tror jag.
Och barnet i det här, har nog starkt bidragit till det gigantiska äckel många känner för GM i detta :/
Citera
2013-07-30, 03:44
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
varför drar fanskapet till polen, är det bara för att verka än mer oskyldig.. "jag har semester".
Inte ett ord om ens bästa vänner i finkan, inte ett ord om I*a, bara fokus på att rentvå sig själv.

Även OM AJ hade varit oskyldig, så hade beteendet varit kopiöst patetiskt.

Han har ju nu fått en Svensson semester på 4 veckor med pengar på fickan fr AB samt
betald hemresa. Lär ju dröja innan det händer igen!
Citera
2013-07-30, 03:45
Medlem
Panzertaxu verkar sitta på i info som endast polis har i detta fall,varför?
Jävla LOL,du har typ från början härjat om att det är en tidsfråga innan AJ sitter men dina "fåglar" gick inte ut med var han fanns när han gömde sig?.Du är så jävla full av skit.
Jag tipsade iaf snuten om att AJ befanns sig i Polen,warsawa men jag tyckte det kändes som dom tog det med en "klackspark",tipsade redan andra dagen AJ var Internstionellt efterlyst.

Tack Quarrel på sid ca 1418 att du tillrättavisat en som gnället på AJ:s språk,jag har också problem med att uttrycka mig,framförallt när jag,som nu sitter på luren,och inte kan se hela min tex
Jag är på sida 1418,håller på att läsa igen sen 21 ikv,sjuk jävla tråd!

Edit:Sitter på luren,blir en jävla massa stavfel då,sry!

MVH
Senast redigerad av Spritzer11 2013-07-30 kl. 04:02.
Citera
2013-07-30, 03:51
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag ställer mej verkligen undrande till vad haren gjorde i Polen ?
Förlåt men kaninmannen ska det viss vara.

Behövde möjligen AJ hjälp med något ?
Och i så fall vad ??
Han skaffade ju tidigare ett körkort i polen,är det dom känningarna han behövde igen ?
Kan det vara så att polacker nyligen befunnits i Sverige.
För att om i möjligaste mån vara behjälpliga på ngt sätt.

Jag tänker då närmast på ett bortforslande av id@ som då kanske var illa gömd ??

Kort sagt...Vad i h-vete gjorde Haren AJ i Polen ??

Betald semester.
Citera
2013-07-30, 03:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxtyraxx
Antingen slog han (drog kniv eller dylikt) i rent vredesmod i den ilskan med avsikt för att tysta henne för gott, eller så blev konsekvensen av något/några slag en dödlig utgång. Kan inte spekulera i vilket, gissar på 50/50. Men när döden är ett faktum så är kylan/empatilösheten där som alltid, hur räddar jag mitt skinn?
Med hjälp av "goda vänner" röjs kropp och ett litet barn lämnas ensamt.
Jag tror att AJ dessutom i fulla drag har njutit av den makt han känt sista veckan om att allt är på hans villkor och premisser. Jag infinner mig när det passar mig etc..

Fullständig och helt galet vredesmod antagligen upphöjt några siffror också

Jag hoppas verkligen att den tid som gått sen Id* försvann, allt AJ haft för sig och allt han har sagt, att det totalt mals ner av skickliga förhörsledare för de vet ju hela hans brottsliga CV och därför hoppas jag att det nu en gång för alla ges, om han är skyldig, så ordentligt straff det bara går!
Citera
2013-07-30, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Japp, har kopplat hur det hängde ihop nu!

Väldigt intressant att AJ gör ett sånt inlägg på DB's facebook nu? Han borde väl fattat att DB inte kommer kunna läsa det ändå så länge dom sitter häktade? Dessutom så stärker väl detta dessutom misstankarna mot honom som gärningsman?

Är det nerverna som börjar spöka på AJ tro? Han känner sig nog rätt så osäker på sin framtid trots allt!
Berätta gärna mer exakt hur det stärker misstankarna,enligt dig.

MVH
Citera
2013-07-30, 04:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Håller med dig. Psykopatin lyser genom i de där raderna. För egen del tycker jag de sista orden är extra intressanta: "Du är viktig för mig." AJ tror att han är så j-a slipad, men med de orden avslöjar han sig! Varför är DB viktig? Jo, för DB vet antagligen vad som hänt och nu är det viktigt att han kniper käft så AJ slipper ta ansvar för vad han gjort. Det var nog inte menat som det, men dessa två ynka rader är så gott som ett erkännande. Varför skulle DB annars vara viktig för en psykopat om det inte är så att DB sitter på info? Klart att DB är viktig för honom.

Menar du verkligen att detta är den enda tolkningen?
Citera
2013-07-30, 04:48
Medlem
Jag "tror" det är såhär

Han råkar döda henne för ett gräll och påverkad av något, missbedömer han sitt hårda slag eller hotelse med föremål.
Dom som träffat morot vet att panik är inte lösningen, så han funderar snabbt och ringer sina vänner som aldrig sviker som han har ställt upp för förr i liknande händelser som hämd/resor/pengar tex

Vännerna backar upp bilen nära porten och ut kommer morot bärande på Ida och nerblodad, lägger henne i bagaget och kör, berättar snabbt vad som hände och sedan vart och hur allt ska gå till.

Stänger av mobilerna och ut med batterierna är det första.

Dom kör långt, en plats som någon av dom känner till och som är säker
Dom bär ut Ida och börjar gräva, dom är stressade så blir inte mer än 1,3 m. Men platsen är så ödslig och långt borta från mordplatsen att chansen är så liten att hon hittas. Dom plockar bort eventuella smycken och lägger tillbaka jorden.

Innan dom åker tar morot av sig kläderna som är nerblodade och lägger dom i en påse
Dom åker hela vägen tillbaka till trollhättan med ett par bensin dunkar dom nyss fyllt upp, fyller bilen med bensin och tänder eld på den, med påsen i. 4:e personen hämtar upp alla och släpper av dom på individuella platser efter dom pratar ihop sig om vad/när/hur denna natten verkligen "hände"

Känner man morot så är det här exakt som han skulle göra, hans vänner är lojala( Rats have no friends, and if they are. Have something bigger on them.) och att ta över media som en rockstjärna och bli internationellt efterlyst är en våt dröm.

Tråkigt nog om dom inte hittar kroppen, ser det mörkt ut för detta fallet.
Citera
2013-07-30, 04:58
Medlem
Undrar hur skitsnacket går runt i småstäderna just nu? Jag hoppas verkligen inte att allt kacklande gör att viktig info som har sak i sin grund försvinner i all svammel.

Det kommer bli intressant att veta när det hela uppdagas och man kommer förbi allt snack om psykopater, seriemördande naziledare och mördarkonspirationer? Jag ser bara en massa alkoholister, bönder, f.d nazister som vet varken in eller ut och bara hamnade i umgängeskrets med den tuffe killen. Det är mycket fjortismentalitet bland allt det här.

Låt oss inte prata om alla OSKYLDIGA som kommer få skit för det här! Eller andra som har råkat umgås med dessa eller blivit misstänkta för något. Fyfan för eländiga människor för de förstör verkligen och när de väl skiter sig, DÅ HAMNAR ALLA SKITEN. Då reserverar jag mig inte enbart till dem skyldiga utan dom som står med sina halsar och gapar samt dömer.

Nånstans är det en jävla IDIOT som har ställt till det då denne gick för långt. Jag hoppas verkligen att de hittar kroppen snart om Ida nu verkligen är död. Iaf så att inte hälften av folket i dessa skitstäder står uppradade utav polisen som potentiella mördande nazister.

F.ö undrar jag? Det finns väl inga riktiga nazister kvar i Trollhättan/pöking idag? Man har väl inte hört om något sådant ifrån trollis åtminstone sedan tidig 90- tal!?
Senast redigerad av snopptrick 2013-07-30 kl. 05:01.
Citera
2013-07-30, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snopptrick
F.ö undrar jag? Det finns väl inga riktiga nazister kvar i Trollhättan/pöking idag? Man har väl inte hört om något sådant ifrån trollis åtminstone sedan tidig 90- tal!?

Jadå dom finns, men dom är smartare än 90-talets nazister
Man kan bara inte se dom, för dom har inte klädkoden längre som bombarjacka,kängor etc
som 90-talets nazister avgudades

Har man följt aftonbladet/ttela så nämns "nazister" från Trollhättan ett par gånger per/år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in