2013-07-29, 20:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Om man vill ha ett specifikt motbevis mot just Islam så kanske följande duger:

Enligt Islam är Allah medveten om allt och har perfekt minne.
Koranen är Allahs perfekta ord, fritt från såväl lögner som felaktigheter.
Allah har skapat jorden så som den är.

Trots dessa "faktum" så har Allah givit sina följare order om att befolka HELA jorden. Detta samtidigt som de ska följa bönregler varje dygn som är kopplade till soluppgång och solnedgång.

Detta trots att solen faktiskt inte går upp och ner på hela den befolkade jorden vid alla tider på året!

Vad värre är kommer Ramadan inom 10 år infalla under sådana omständigheter att alla muslimer i Kiruna (finns några stycken) helt enkelt inte får äta och dricka alls på nästan en månad.

Så antingen var Allah omedveten om sin egen skapelses beskaffenhet, varpå Koranen är falsk.

Eller så skapade han inte jorden, varpå Koranen är falsk.

Eller så ger han omöjliga instruktioner för att jävlas, varpå Koranen är falsk (då han ju enligt samma bok också ska vara god).

Sannolikt är det så att koranens författare inte hade en susning om detta. Vilket har föranlett moderna religiösa auktoriteter att ge särskilda dispenser för folk på dessa breddgrader. Såväl som idrottare under stora mästerskap som infaller under ramadan.

Koranen är ganska noga med kalendern annars:

[9:36] ANTALET månader är tolv enligt Guds dekret - vilket Han fastställde den dag då Han skapade himlarna och jorden. Av dem är fyra helgade; detta är [Guds] evigt sanna lag. Vanhelga därför inte dessa [månader] till skada för er själva. Och var orubbliga i ert motstånd mot dem som sätter gudar vid Guds sida, liksom de är orubbliga i sitt motstånd mot er, och var förvissade om att Gud är med de gudfruktiga.

[9:37] Genom att lägga till [en månad] ger de mer kraft åt förnekandet av sanningen och därmed växer förnekarnas förvirring - ett år förklarar de detta är tillåtet och ett [annat] år förbjuder de det så att det stämmer överens med antalet av Gud helgade månader. På så sätt förgriper de sig på det som Gud har heligförklarat. De har förmåtts att se det onda de gör i ett fördelaktigt ljus, men Gud vägleder inte dem som förnekar sanningen.

Man kan ju tycka att gud kunde tänkt på det där och synka månens kretslopp runt jorden med jordens runt solen (eller solens runt jorden eftersom koranen är geocentrisk) så att det blir exakt 12 månkretslopp på ett år. Så att t ex årstider slipper förskjutas 11 dagar om året. Men ack, vad vet väl en icke allsmäktig liten varelse som mig om sådana saker?
Citera
2013-07-29, 20:31
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Men vem har sagt att jorden är den enda planeten i rymden? Varför kommer de flesta av er med så banala påståenden? Som jag skrev i inlägget; även om liv fick ta en oändlighet på sig att bli till hade detta varit omöjligt. Du skriver själv att det existerar faror på jorden samtidigt menar du på att de första livsformerna klarade sig galant. Inser du inte att de första livsformerna måste ha varit väldigt utsatta för större faror? Inser du också att om vi går efter evolutionsteorin så hade de första livsformerna inga ögon, öron, känsel, luktsinne, ja inget av de som är nödvändigt för att liv ska upprätthållas och bevaras och förökas. Du inser väl också att könsorgan hos de första livsformerna måste ha varit outvecklade för att inte säga noll. Du förstår också att ett outvecklat könsorgan är lika med inget könsorgan då ett outvecklat könsorgan är odugligt?

Jag trodde att du inte kunde framstå som mer korkad än innan men du återkommer och sätter nya rekord. Din text ovan får mig att fundera på om du någonsin öppnat en bok förutom koranen? Hur kan du ens skriva om evolution och samtidigt uttrycka dig så oerhört korkat som i detta inlägg?

Om du skall skriva om evolution så kanske du först skall förstå grunderna. Du har ingen aning om vad naturligt urval är heller antar jag? Och hela evolutionen bygger på att vi alla härstammar från en lång utveckling som började med encelliga organismer. Vad vill du ha sagt med ditt dravel om könsorgan osv? Om du fick titta i en bakterieodling genom ett mikroskop, skulle du då se manliga bakterier penetrera kvinnliga bakterier för att sedan få små bakteriebarn?

Att du ens klarar av att andas är nog ett av jordens större mirakel.

Att bogomil och co orkar med att bemöta den nu återigen nollställda IP (version 10.0?) är imponerande. Hur orkar du återkomma till denna tråd gång på gång och varje gång börja om på ruta 1, samtidigt som du verkar ha tappat förståndet än mer mellan varje uppehåll.

Hur var det att vara avstängd för ohörsamhet förresten? Känns rätt träffande tycker jag.

/Nocet
Citera
2013-07-30, 01:33
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Med tanke på hur det ser ut i dom flesta Arabländerna, så är knappast Gud på eran sida. Krig, misär och annat elände är vardagsmat. Om eran religion skulle ha en gnutta sanning i sig, så skulle väl det inte se ut som det gör i era länder? Jag tror inte Allah är så förtjusta i er om jag ska vara ärlig.

Jag har inga konkreta bevis som motbevisar Islam. Däremot kan jag avfärda alla era bevis om att Allah skulle finnas. Jag tror varken att Mohammed eller Moses skulle kunna ha talat med Gud. I öknen så tenderar man att se och höra saker som inte finns. Det kallas hägringar och jag tror att det är det som eran religion är baserad på.

Låter inte det mera trovärdigt i era öron?

Förövrigt så är jag inte en gnutta religiös av mig.
Citera
2013-07-30, 04:06
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad tröttsam du är. Du har blivit så fullständigt förnedrad, men bara tutar på...låtsandes som ingenting. Vore jag en idiot skulle jag beundra din hängivenhet.

muhammeds lögner alternativt epileptiska anfall > historier som passeras från mun till mun i många, många år resulterande i kraftigt förändrade histoerier > nedskrift av dessa historier i konsonantskrift > "översättning" till vanliga arabiska tecken > kopiering för hand med medföljande fel under flera århundranden > koranen > idioter som tror sig läsa guds oförändrade ord

En massa lögner som du har läst någonstans. en massa påstående utan att du utvecklar det. Allt det du skriver är lögner som du snappat upp någonstans och med detta fyller du din buk med eld.
Citera
2013-07-30, 04:07
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Det är inte vilda gissningar.
Det är mycket som ligger bakom en teori.
Jag tar inte heller såna grejer för sanningen, inte ens forskarna själva gör det.

en massa observationer från jorden är vad som ligger bakom teorier.
Citera
2013-07-30, 04:09
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Varför bemöter du inte hans argument? Påstår du att t.ex Tsunamis, jordbävningar och meteoritnedslag är människans fel? Visa respekt och möt argumenten.

Det har jag gjort. Allt detta händer och allt de som sker är nåt som måste ske.
Citera
2013-07-30, 04:09
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcafe
Om man vill ha ett specifikt motbevis mot just Islam så kanske följande duger:

Enligt Islam är Allah medveten om allt och har perfekt minne.
Koranen är Allahs perfekta ord, fritt från såväl lögner som felaktigheter.
Allah har skapat jorden så som den är.

Trots dessa "faktum" så har Allah givit sina följare order om att befolka HELA jorden. Detta samtidigt som de ska följa bönregler varje dygn som är kopplade till soluppgång och solnedgång.

Detta trots att solen faktiskt inte går upp och ner på hela den befolkade jorden vid alla tider på året!

Vad värre är kommer Ramadan inom 10 år infalla under sådana omständigheter att alla muslimer i Kiruna (finns några stycken) helt enkelt inte får äta och dricka alls på nästan en månad.

Så antingen var Allah omedveten om sin egen skapelses beskaffenhet, varpå Koranen är falsk.

Eller så skapade han inte jorden, varpå Koranen är falsk.

Eller så ger han omöjliga instruktioner för att jävlas, varpå Koranen är falsk (då han ju enligt samma bok också ska vara god).

Vill ni ha fler motbevis så kan ju tron på sjöjungfrur och att solen ska gå ner i en gyttjepöl varje natt nämnas som några lätt motbevisade exempel från den "perfekta" boken.

Vi har diskuterat alla dessa punkter leta i tråden och du hittar.
Citera
2013-07-30, 04:49
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
=Nocet|44531370]Jag trodde att du inte kunde framstå som mer korkad än innan men du återkommer och sätter nya rekord. Din text ovan får mig att fundera på om du någonsin öppnat en bok förutom koranen? Hur kan du ens skriva om evolution och samtidigt uttrycka dig så oerhört korkat som i detta inlägg?

Det är mycket som du tror fel om och det du tror om mig är inget undantag. Du är en liten vilsen varelse som vandrar på jorden utan syfte och mål, du fyller dina dagar och en del av natten med att fylla din buk med eld. Du är den dumme av oss två men det inser du tyvärr inte. Jag har öppnat mer än en bok. Det är inte så svårt att förstå evolution, kort och koncist går teorin på att allt som existerar är självskapande, de bäst anpassade överlever och de som är mindre anpassade försvinner, det är den naturliga urvalet. Allting härstammar från små encelliga organismer som med tiden utvecklades till olika arter helt på egen hand. Det finns ingenting som är svårt med evolutionen som man inte kan förstå sig på men den stämmer inte för det. Det spelar ingen roll vilka forskare som säger vad. I forskarvärlden är förvirringen större än bland gemene man. Det ironiska är att du kallar andra för korkad medan du själv är den mest korkade och inte inser det utan är till och med högmodig över att vara det. Det tycker jag är illa.

Citat:
Om du skall skriva om evolution så kanske du först skall förstå grunderna. Du har ingen aning om vad naturligt urval är heller antar jag? Och hela evolutionen bygger på att vi alla härstammar från en lång utveckling som började med encelliga organismer. Vad vill du ha sagt med ditt dravel om könsorgan osv? Om du fick titta i en bakterieodling genom ett mikroskop, skulle du då se manliga bakterier penetrera kvinnliga bakterier för att sedan få små bakteriebarn?

Som sagt, det finns inget som är svårt att förstå med evolutionen. Grunderna bygger på det materiella och för att beskriva grunderna så tar forskarna och evolutionisterna hjälp av det materiella bara och förkastar allt annat utanför den. Men världen består inte endast av materiella ting utan också av ickemateriella. Människan är ett gott exempel. Självförverkligande, tankar, känslor, vilja, lust m.m. hör inte till de materiella men dessa existerar bara. När evolutionser försöker förklara livets uppkomst begränsar de sig hela tiden. Hela tiden börjar man med att förutsättningarna fanns därför blev det så. Utan att förklara var dessa förutsättningar kom ifrån eller hur dessa uppstod. Vidare har man inte kommit med en förklaring som låter trovärdig som kan beskriva hur de första livsformerna kom till eller hur liv över huvudtaget kom till. Man börjar resan direkt efter när liv redan fanns på livet. Det är då sagan börjar. Lika är det med universum. Teorin om BIG BANG går ut på att det fanns en prick som hade oerhört hög temperatur och energi som sen exploderade eller utvidgades. Men här utgår man redan ifrån att pricken existerade och hade dessa fortutsättningar. Varför existerade pricken? Varför hade den oerhört hög temperatur, var ifrån kom den ifrån? Fanns naturlagerna innan pricken, samtidigt som pricken eller kom dessa till efter att pricken utvidgades? Hela tiden begränsar evolutionsiter sina berättelser så att de ska låta trovärdig och dumma människor som du nappar på det.

Nej, bakterier förökar sig på ett helt annat sätt. Men när arterna så småningom utvecklades, måste även könsorgan utvecklats stegvis och antingen förökade sig arterna på ett annat sätt medan könsorganet utvecklades eller så förökade sig arterna som de alltid har gjort. Vilket alternativ vi än väljer om vi ska hänvisa till evolutionen så uppstår det problem. Om arterna kunde föröka sig innan könsorganet var fullt utvecklat så var det onödigt att naturen eller urvalet eller You name it, skulle ordna med könsorgan, Om arterna nu kunde föröka sig så bra utan könsorgan var det onödigt med könsorgan. Så varför denna onödighet? I det här fallet var det nåt som inte behövdes. Och om arterna förökade sig med hjälp av könsorganen så måste könsorganen vara fullt utvecklade redan från början eftersom ett könsorgan som utvecklas stegvis är odugligt tills det är fullt utvecklade, alltså var förökning en omöjlighet under den tiden utvecklingen pågick.

Det finns så mycket luckor och avsaknaden av mellanformer ska vi inte ens prata om. Men dessa försöker evolutionister fylla med olika teorier.

Nu är jag väldigt tveksam om du förstår nåt av det jag skrivit men jag ger det ett försök.

Citat:
Att du ens klarar av att andas är nog ett av jordens större mirakel.

Förklara gärna hur du tänkte. Varför skulle det vara svårt att andas? Du vet väl att man andas omedvetet? Att andas har inget med viljastyrka att göra? Det måste du ändå förstå hoppas jag. Försök med nåt annat och tänk på vad du skriver. Du skämmer ut dig totalt.

Citat:
Att bogomil och co orkar med att bemöta den nu återigen nollställda IP (version 10.0?) är imponerande. Hur orkar du återkomma till denna tråd gång på gång och varje gång börja om på ruta 1, samtidigt som du verkar ha tappat förståndet än mer mellan varje uppehåll.

Det är ingen som har bett varken dig eller bogomil att delta i diskussionen. Ni gör det helt självmant och det gör ni med så desperata försök att man nästan tycker synd om er. Hur kan det vara imponerande när någon helt på egen hand väljer att delta i en diskussion? En diskussion som är helt frivilligt? Jag ser inte vad som kan vara imponerande och att du gör det är för mig en gåta. Återigen tänk till när du skriver så du inte skämmer ut dig ännu mer. Visst är du anonym men ha lite skam i kroppen. Det finns många som läser tråden men som väljer att inte delta. Att dina gelikar håller med dig här innebär inte att du måste släppa efter för dina önskningar och skämma ut dig. Det finns opartiska människor som läser tråden och som skrattar åt dig. Du och de flesta som deltar i denna tråd är av samma skrot och korn.

Citat:
Hur var det att vara avstängd för ohörsamhet förresten? Känns rätt träffande tycker jag.

/Nocet[

Herre min Gud. Det har jag besvarat redan. Eller har du missat det? Bläddra bakåt. Jag blev inte avstängd pga ohörsamhet. Det var nåt helt annat och som inte går att bevisa med 100%. Jag blev avstängd en månad inte på grund av ohörsamhet utan nåt annat och det tyckte jag var fel av mod. Helt godtyckligt men det är en annan diskussion.
Citera
2013-07-30, 05:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Med tanke på hur det ser ut i dom flesta Arabländerna, så är knappast Gud på eran sida. Krig, misär och annat elände är vardagsmat. Om eran religion skulle ha en gnutta sanning i sig, så skulle väl det inte se ut som det gör i era länder? Jag tror inte Allah är så förtjusta i er om jag ska vara ärlig.

Jag har inga konkreta bevis som motbevisar Islam. Däremot kan jag avfärda alla era bevis om att Allah skulle finnas. Jag tror varken att Mohammed eller Moses skulle kunna ha talat med Gud. I öknen så tenderar man att se och höra saker som inte finns. Det kallas hägringar och jag tror att det är det som eran religion är baserad på.

Låter inte det mera trovärdigt i era öron?

Förövrigt så är jag inte en gnutta religiös av mig.

Just nu har USA väldigt mycket problem vad gäller fattigdom och rasism. Ska vi säga att Gud inte är på deras sida? Europas länder faller ett efter ett vad gäller ekonomin. Ska vi säga att Gud inte är på deras sida? Spanien, Portugal, Grekland, Frankrike m.m. är länder som kämpar med ekonomin och håller på att rasa till avgrunden. Ska vi säga att Gud inte är på deras sida?

De största krigen och förlusterna har Europa varit med om. Sen medeltiden, alla dessa krig mellan Europeiska nationer. Här i norden krigade Norge, Sverige, Danmark, Finland, Ryssland titt som tätt. Ska vi säga att Gud inte är på deras sida? Frankrike, England har aldrig varit bästa vänner och alltid har krigat, det är nu efter andra världskriget som länderna i Europa har slutat kriga mot varann, ska vi säga att Gud inte var på deras sida? USA- sovjet har alltid varit fiender och krigat. ska vi säga att Gud inte är på deras sida? Första och andra världskriget som startades i Europa. Ska vi säga att Gud inte var på deras sida?

Du förstår, endast för att det är krig i några muslimiska länder just nu innebär inte att Gud hatar sin egen religion och sin skapelse. Krig har förekommit överallt på denna jord. Och det är inte krig i alla muslimiska länder. Några länder runtikring Plastlina som Israel har ockuperat är det krig för att Israel känner sig hotade och dessa länder är Egypten, Irak, Palastina, Libanon och några andra länder som Israel känner sig hotade av.

Israel är roten till allt ont i världen. Ingen vill ha med de att göra. Ryssarna ville inte ha de, amerikanerna ville inte ha de, Europierna ville inte ha de. De förstörde alla världsdelar. Där de är där exsisterar krig. Mellanöstern var skonade från dessa parasiter fram tills andra världskriget. Vissligen fanns det judar i mellanöstern före andra världskriget också men dessa fick snällt anpassa sig till muslimerna och de var få och var inga problem att hantera. Men när amerikanerna, ryssarna, Européerna gemensamt fattade ett beslut och ville rensa sina territorium på judar valde de olyckligtvis Palastina och de flyttade problemet till mellanöstern.
Citera
2013-07-30, 06:00
Medlem
Xeliouss avatar
Just nu är muslimerna djävulens verktyg överallt på denna planet, det kan ingen förneka. Överallt där barn dödas, våldtas och halshuggs är det muslimer som skrattar in i kameran när de hugger huvudet av någon liten flicka eller äter av ett människohjärta. Men de kommer brinna i helvetet liksom alla uppviglande djävulsdyrkare som talar för djävulens religion.

Varför har Israel ockuperat en Plastlina?

Citat:
Du förstår, endast för att det är krig i några muslimiska länder just nu innebär inte att Gud hatar sin egen religion och sin skapelse. Krig har förekommit överallt på denna jord. Och det är inte krig i alla muslimiska länder. Några länder runtikring Plastlina som Israel har ockuperat är det krig för att Israel känner sig hotade och dessa länder är Egypten, Irak, Palastina, Libanon och några andra länder som Israel känner sig hotade av.

Israel är roten till allt ont i världen. Ingen vill ha med de att göra. Ryssarna ville inte ha de, amerikanerna ville inte ha de, Europierna ville inte ha de. De förstörde alla världsdelar. Där de är där exsisterar krig. Mellanöstern var skonade från dessa parasiter fram tills andra världskriget. Vissligen fanns det judar i mellanöstern före andra världskriget också men dessa fick snällt anpassa sig till muslimerna och de var få och var inga problem att hantera. Men när amerikanerna, ryssarna, Européerna gemensamt fattade ett beslut och ville rensa sina territorium på judar valde de olyckligtvis Palastina och de flyttade problemet till mellanöstern.
Citera
2013-07-30, 06:28
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Just nu är muslimerna djävulens verktyg överallt på denna planet, det kan ingen förneka. Överallt där barn dödas, våldtas och halshuggs är det muslimer som skrattar in i kameran när de hugger huvudet av någon liten flicka eller äter av ett människohjärta. Men de kommer brinna i helvetet liksom alla uppviglande djävulsdyrkare som talar för djävulens religion.

Varför har Israel ockuperat en Plastlina?

[15:9]:
"Det är Vi som har uppenbarat denna Koran steg för steg och Vi skall helt visst slå vakt om den!"
Citera
2013-07-30, 07:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det har jag gjort. Allt detta händer och allt de som sker är nåt som måste ske.

Haha så den allsmäktige guden kunde inte skapa en jord utan dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in