2013-07-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Tänka sej.. att jag kan skrämma folk.

Inte du, din attityd. Jag har sett hur alkohol och droger förstör människor, relationer, familjer. Fundera själv på var Berny hade varit idag om det inte hade varit för hennes alkohol- och drogproblematik (med droger menar jag piller och "riktiga" som tjack och heroin). Tänk på hur många hon inte hade sårat, skadat, behandlat illa.
Citera
2013-07-28, 01:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Jag för min del tror inte att någon av de som hatar B mest (om man nu kan jämföra människors hat) hänger på den här tråden.

Att ha åsikter är naturligt för en människa. Att se människor som Berny, som trots allt har självinsikt men manipulerar med den och använder den destruktivt istället för att göra något vettigt av den och försöka bli friskare, är jävligt frustrerande. Jag tror inte att hat är den bakomliggande orsaken till att människor följer denna tråd, jag tror att det är just frustration som driver den vidare.

Jag hatar inte Berny, däremot hatar jag hennes beteende. Jag hatar inte hennes beteende för vad det gör henne, jag hatar det för vad det orsakar andra.

Bra sagt! Berny är en parasit i många avseenden, t ex det här med hennes Aspergersdiagnos, den vill hon endast ha p.g.a. LSS. Och därmed stjäl hon hjälp ifrån människor som verkligen behöver den.
Citera
2013-07-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Misstänker att 90% av Bernys fans är under 18.

Nja, jag tror inte att någon under 18 ens vet vem hon är?
De enda som fortfarande minns henne är nog tjejerna som var i den ålder just då hennes böcker kom ut (och vi som jobbade på bibliotek under de åren.) Den läsintresserade allmänheten verkar inte alls känna till henne, kanske för att hennes böcker var så enormt nischade att de idag mest kan ses som kuriosa? Hon efterfrågas väldigt lite, om alls, av unga på biblioteken numera.
Vill hon fortsätta att kalla sig författare så får hon nog skynda sig att ge ut någonting riktigt bra. Helst något som inte bara är plågade dagboksanteckningar. Jag önskar henne lycka till.
Citera
2013-07-29, 18:08
Medlem
Hydraheads avatar
Jag undrar lite hur det gick med den där;
"Alla ska samlas i Malmö och festa" grejjen, RR och alla "modeller"
Hade vart sjukt kul att se hur det spektaklet slutade.
Jhna meets Striperella...
Citera
2013-07-29, 19:44
Medlem
Nu tycker jag en del av er är lite taskiga. Klanka inte ner på grupper eller utseenden. Att tjafsa om att hon har skägg tycker jag är lite lågt. Hur man ser ut kan ingen rå över. Man ska inte behöva gå till plastikdoktorer för att passa in. Dessutom den som skriver att bara sjukskrivna och folk med sjukersättning sitter här är ganska arrogant. Många jag känner här inne har som jag själv ganska höga positioner och utbildningar men skulle aldrig komma på idén att klanka ner på sjuka och svaga. Det sitter nog allt från idioter till väldigt humana och trevliga prickar med allt från ingen till 10 års utbildning.
Det är inte det som är avgörande när man skriver här inne.

Jag läser inlägg som låter väldigt "intelligenta" där jag kan tänka mig att någon inte gått ut skolan ens samt att jag kan läsa inlägg där jag vet att personen i fråga har mer än 5 års högskoleutbildning men inläggen är som enkla vardagliga uttryck utan utsmyckning.

Däremot att påpeka att hon ser trött och sliten ut är en helt annan sak.
Citera
2013-07-29, 19:45
Medlem
Det kommer inte leda till något att försöka göra denna tråd till mer än just vad den är. Typ som att tro att aktiva skribenter skulle kunna vara Amelia, Jonas eller någon annan som råkat ut för Berny på ett sådant plan. Den mesta tiden har tråden fyllts med rent ut sagt normala reaktioner på denna person som på många sätt förpestat och upprört med orättvisorna och "lyxen" hon fixat till sig genom att använda sitt illamående till en fördel. De som försvarar henne och fjäskar för henne i bloggen har nog glömt eller förnekat bedrägerierna, stölderna och den villkorliga domen. Så snälla supportrar - det är inte endast de med personligt agg som reagerar starkt på Bernys beteende... Och om det nu är så att hon är så himla stark som ÖVERLEVT så kan hon nog hantera en frispråkig tråd på flashback.
Senast redigerad av whatever83 2013-07-29 kl. 19:49.
Citera
2013-07-29, 22:19
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Men hyperexium vad gör du själv i denna tråd? Är det någon poäng du vill påvisa och isf vad?

För övrigt kan ju den som vill göra en älski pälski fan tråd för Berny där ni kan skriva om vilken härlig person Berny är och alla hennes bedrifter i livet. Det här är som sagt en skvaller tråd, ingen hat tråd som vissa vill få det till.

Då jag kände Jonas B och Berny under flera år väldigt väl så "svär och lovar jag heligt här på internet" att jag har en hel del skvaller om dom (med flera). Det ska dock sägas att jag många gånger har MYCKET att överväga innan jag skulle kunna skriva om nämnda skvaller men även fakta som jag har i mitt huvud som vissa andra också har i allra högsta grad (men OM jag gör det så med lite "tur" skulle jag faktiskt kunna bevisa det vara sant helt objektivt).

Om det finns någon sekundär poäng ang varför jag är här inne.. tja.. "intressant gruppdynamik" kanske.
Senast redigerad av Hyperexium 2013-07-29 kl. 22:31.
Citera
2013-07-29, 22:46
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Vad är ditt motiv att yppa detta skvaller?

Du ställer mao frågan "Vad SKULLE vara ditt motiv att yppa detta skvaller ELLER bevisa en fakta-detalj eller två?" ? Då hamnar svaret någonstans mellan ett moraliskt och ett personligt motiv.
Citera
2013-07-29, 22:47
Avslutad
Trådens nivå hamnar (i mångt och mycket) på samma nivå som Berny har valt att leva sitt liv. Och det är bara huvudpersonens fel. Det är ju, när allt kommer omkring, BERNYS bravader vi diskuterar/skvallrar om.
Citera
2013-07-30, 15:09
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

Regel 1.06 och övriga regler gäller i denna tråd, som andra trådar.

Ett antal inlägg raderade för chat/0.03, ett antal inlägg tagna till bedömning för 1.06.

/ Moderator
Citera
2013-07-31, 13:55
Medlem
NaughtyNurses avatar
"Striperellas" blogg verkar ha tagit en törn på sistone. Hon har inte i närheten av lika många likes numera som hon har haft tidigare. Ingen aning hur hennes "VIP-bilder" ser ut, så jag vet inte ifall de har ändrats i kvalitet eller ej, men hon verkar ju ha tappat läsare/runkare.

Berny har postat på sin blogg idag och hennes språkbruk ser bättre ut igen. Antar att hon har varit påverkad när hon har postat tidigare..? Det är stor skillnad i hur hon uttrycker sig mellan varven. Eller har det med hennes DID att göra?
Citera
2013-07-31, 18:32
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaughtyNurse
"Striperellas" blogg verkar ha tagit en törn på sistone. Hon har inte i närheten av lika många likes numera som hon har haft tidigare. Ingen aning hur hennes "VIP-bilder" ser ut, så jag vet inte ifall de har ändrats i kvalitet eller ej, men hon verkar ju ha tappat läsare/runkare.

Berny har postat på sin blogg idag och hennes språkbruk ser bättre ut igen. Antar att hon har varit påverkad när hon har postat tidigare..? Det är stor skillnad i hur hon uttrycker sig mellan varven. Eller har det med hennes DID att göra?

Vore konstigt eftersom hon inte har DID.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in