2013-02-24, 23:17
Medlem
oryxocrakes avatar
Berny, sålde du dig under tiden du och nicklas var tillsammans?
Citera
2013-02-25, 09:12
Medlem
Det var då fan vilket löjligt TRAMS om att Berny skulle vara ansvarig för att någon har självskadat sig?? Anser ni att Black Sabbath/Alice Cooper/Marilyn Manson/Slipknot är ansvariga för highschool-massakers också eller att ungdomar tar livet av sig? Att datorspel gör kids till mördare? Att porrfilmer gör män till våldtäktsmän? Det är endast det personliga ansvaret som betyder något, var inspirationen kom ifrån är helt oväsentligt.
Citera
2013-02-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarsnitt
Det var då fan vilket löjligt TRAMS om att Berny skulle vara ansvarig för att någon har självskadat sig?? Anser ni att Black Sabbath/Alice Cooper/Marilyn Manson/Slipknot är ansvariga för highschool-massakers också eller att ungdomar tar livet av sig? Att datorspel gör kids till mördare? Att porrfilmer gör män till våldtäktsmän? Det är endast det personliga ansvaret som betyder något, var inspirationen kom ifrån är helt oväsentligt.

Håller med dig. Sitter och irriterar mig på att människor alltid ska leta efter en syndabock när man själv har ansvaret för sina handlingar. Kom igeeen!
Citera
2013-02-25, 12:46
Medlem
Har bloggen varit låst länge? Inte läst på ett tag.
Citera
2013-02-25, 15:05
Medlem
BlotGoths avatar
transparent113: Hon låste den igår har jag för mig
Citera
2013-02-25, 15:09
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarsnitt

Absolut inte, däremot har Staffan Hildebrand lite skuld i att killar skaffade hästsvans, började träna tae kwon do ,roa sig med att sparka folk i huvudet på stan och trasha telefonkiosker medelst snygga rundsparkar (Stockholmsnatt).
Berny var för sjuk och för ung för att ha någon skuld i detta men förlaget borde ha tänkt till lite extra innan man gav ut hennes böcker. När det kommer till psykisk ohälsa så tror jag att böckerna har varit kontraproduktiva.
Citera
2013-02-25, 22:41
Medlem
Kejarsnitt och transparent: Håller helt med er! Individen får själv ta ansvar för sina gärningar och kan inte klandra inspirationskällan för det. Isåfall får vi bannlysa allting då ingenting går att förtälja och låsa in våra konstnärer också så de inte inspirerar fel person till fel gärning. *Suck* Som ni skrev: syndabockar..
Citera
2013-02-28, 13:29
Medlem
Kardnialvokals avatar
Hm, tystnad i gruppen och låst blogg. Undrar vad det innebär?
Citera
2013-02-28, 16:24
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Hm, tystnad i gruppen och låst blogg. Undrar vad det innebär?
Troligen att hon har viktigare att göra än hänga med oss...
Citera
2013-02-28, 17:34
Avslutad
Heter hon Berny eller Bernadette rent juridiskt sett i förnamn?
Citera
2013-02-28, 18:20
Medlem
Berny, iaf enligt ratsit.

http://www.ratsit.se/19830801-Berny_Karisma_Bernadette_Palsson_Limhamn/t-ZvNcdOn38nY-LZ5zbw8qyiJ0fNCVjizma6RFKmitU
Citera
2013-02-28, 20:28
Medlem
Hydraheads avatar
Ok.
Måste bara dela med mig utav ett ganska komiskt inlägg av denna Amelia (i avsaknad på annat i tråden just nu), dock ett år sedan detta skrevs. MEN vad människan ljuger, haha.
Och hur har hon det med stavningen...doh.

Hon söker/sökte lägenhet (ovanligt..).

"Hej
Jag heter Amelia och jag är 26 år gammal och har ingen stans att bo då kontraket går 31 januari, då jag blivit uppsagd av där jag bor i andra hand
idag för att hon ska flytta hem ifrån norge. söker akut omgående. Jag är lugn stabil och
pålitlig, har fast inkomst. Jag har goda referenser. Rökfri har två rumsrena inne katter som är väldigt väl uppfostrade båda är kastrerade.
Mvh amelia

Källa; http://amelia-laghi.annonsera.se/
Senast redigerad av Hydrahead 2013-02-28 kl. 20:29. Anledning: felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in