2013-07-29, 17:52
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Så du tycker inte att du skriver lite provocerande nu?
För att jag inte lade in en beskrivande ekvation?

Kanske är mer snällt att ta det matematiskt? Isf är du inne på hjärnlober igen.. hur tänkte du annars att jag skulle beskriva din kognitiva förmåga?
Citera
2013-07-29, 18:06
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Vad skulle ni för övrigt göra om ni fick det bevisat för er att Gud existerar?
Vilken gud?
Citera
2013-07-29, 18:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vilken gud?

Finns det andra än DFSM som är seriösa kandidater?
Citera
2013-07-29, 18:18
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om det inte var så att min magkänsla säger mig att DFSM är den enda ett-oändliga gudom som i sin nudlighet överträffar allt och inget hade jag konverterat (och då hade vi varit två - vilket ändå skapar alla förutsättningar för ett RELIGIONSKRIG baserat på om huruvida man ska använda nagelsax eller nagelklippare för att frisera hans Guddom).
Förbjudet inom Pastafarianism.
Citera
2013-07-29, 18:51
Medlem
fråga:
Vad hade hänt om dåtid var nutid, moses stod framför dig, hade ni trott på hans svammel?
Vad hade påven som levde på 1300 - talet tänkt om världen idag?
Citera
2013-07-29, 18:55
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Personligen är jag helt övertygat om, att Fiffiniffi's stortå kan fraktualiseras eller beskrivas på annat finurligt matematisk sätt. Jag vill även gå så långt ... men inte helt .... som till att F's stortå är lika validerat som DFSM är som gud.
Tror jag också, enbart i den mening att stortån tillför den ostrika aromen som ett spaghettimonster sällan kan se som annat än vidrört utan i direkt frälsning.., kan en stortå med bestämdhet härledas till andlighet? och att vara medveten om att andligheten är aktiverad?, i sig vara tecknet som förborgar dfsm:s glans i universum : för vad om inte sinnesförnimmelse utgör beviset på ATT gud existerar?! ATT stortån är störst...

Går sedan stortån ner i spaghat, så ser man liknelsen direkt! så gott som synonymt med spaghetti, man går ner i spaghatti-position där benudling har vidrört, inte sant?
Senast redigerad av BlackJewel 2013-07-29 kl. 18:58.
Citera
2013-07-29, 19:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
fråga:
Vad hade hänt om dåtid var nutid, moses stod framför dig, hade ni trott på hans svammel?

Skäggig gubbe babblandes om gud men oförmögen att bevisa densamme? Vänligt men bestämt vänt på klacken.

Citat:

Jag tror inte direkt en skäggig gubbes struntprat hade föranlett en påve 1300 år senare....
Citera
2013-07-29, 20:55
Medlem
Jag presenterar ju(till mycken förtret) här på forumet ett enstaka exempel(min avatar) av en oändlig uppsättning olika enheter som var och en är 1. Exemplet är vad det är och jag har beskrivit det tidigare, MEN. Jag avstår nu definitivt från alla analogier eller slutsatser angående exemplet som man inte empiriskt kan dra genom att räkna själv eller själv se med ögonen genom att titta på avataren. Jag avstår alltså i och med detta från att säga att exemplet är vare sig det eller det som man inte kan läsa sig till själv. Men jag säger att detta är min Gud, vilket är min ensak.

Så med min nya extremt hårda begränsning i min egen argumentation vill jag utmana er att framställa vilken Gud eller icke-Gud som helst här påhittad eller ej och jämföra honom med min Gud.

Om min Gud är den sanne Guden så borde han stå sig i alla jämförelser, eller hur?

Varsågoda.

(Mina svar kan dock dröja för jag lite annat för mig ikväll så ta det lugnt och ta god tid på er.)
Citera
2013-07-29, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
För att jag inte lade in en beskrivande ekvation?

Kanske är mer snällt att ta det matematiskt? Isf är du inne på hjärnlober igen.. hur tänkte du annars att jag skulle beskriva din kognitiva förmåga?
Om du inte tycker att du är provocerande så är det fine with me. Antingen är jag överkänslig och läser in en viss provokation när du skriver om min kognitiva förmåga, eller så är du provokativ utan att du förstår det, och den diagnosen känner jag allt för väl.
Citera
2013-07-29, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Du läser mig fel för tjugotusende gången. Men vet att du har kognitiva besvär.

Uttlar man sig luddigt, kommer följdfrågor, och så kan du ta en funderare på varför människa ställer frågor medan djur enbart tittar på dig, utan att besvära med frågor.

Tror djuren också på gud pecka smarthead?
Bäst att citera det jag tyckte var en smula provocerande, är det det eller är jag bara överkänslig?
Citera
2013-07-29, 21:12
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
fråga:

Om du levde vid Moses tid och fick se med egna ögon att havet delades i två delar, skulle du fortfarande vara en tvivlare?
Senast redigerad av kunskap1 2013-07-29 kl. 21:24.
Citera
2013-07-29, 21:14
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Om du inte tycker att du är provocerande så är det fine with me. Antingen är jag överkänslig och läser in en viss provokation när du skriver om min kognitiva förmåga, eller så är du provokativ utan att du förstår det, och den diagnosen känner jag allt för väl.
Men du menar att frammana arketypiska änglar utefter bibeln, eller att frammana bibliska scenarion bevisar att den kognitiva nivån uppmätt grad av bråkenhielmsk standard?

Vad har du så emot harmlös ateism, att undabe sig religionsfundamentalism, är du ens medveten hur hardcore en medium-utlevd kristlighet kan bete sig? jag begär inte att du ska veta vad jag vet, för jag vet ingalunda vad du vet pecka, och så får jag isf be om ursäkt (seriöst) om du uppfattar min kommentar som sarkastisk, för du är ju änglen på flashback.. den alltid balanserade neutrale skönsångaren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in