2013-11-13, 10:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMikkelson
Tycker du inte att en patient själv ska få bedöma om fördelarna med ett särskilt läkemedel överstiger nackdelarna?

Inte om det gäller fucking pollenallergi och 10 % risk för ond bråd död.
Citera
2013-11-13, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Borde inte vara så svårt. Vad sägs om mord, medelst våldtäkt och tortyr, på alla jordens nyfödda barn framför ögonen på dess föräldrar tills alla jordens människor har dött ut?
Om det gynnar personen som gör det så mycket att det uppväger lidandet, så är det helt ok enligt utilitarismen. Snubben kanske kan bygga upp en så mycket bättre värld ifrån scratch att den nya mänskligheten går så mycket plus att det är rätt att förinta denna mänsklighet.
Citera
2013-11-13, 10:44
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Tycker du inte att en patient själv ska få bedöma om fördelarna med ett särskilt läkemedel överstiger nackdelarna?

AAAAABSSSOLUUUUT för patientien vet juh bäst! Speciellt om man baserar sin ignorans av bronsålders sagohistorier. Mera sånt. Desto mer religiösa som får bestämma själv, desto bättre.
Citera
2013-11-13, 10:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag skrev ju "någolunda belästa och reflekterande", eller hur menthos?

No true scotsman.
Citera
2013-11-13, 10:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Om det gynnar personen som gör det så mycket att det uppväger lidandet,

Även OM personen njöt för fulla muggar, hur skulle en persons lycka kunna överväga 6 miljarders miserabla olycka? Det faller på sin egen orimlighet.

Citat:
så är det helt ok enligt utilitarismen.

Vilken sorts utilitarism pratar du om egentligen?

Citat:
Snubben kanske kan bygga upp en så mycket bättre värld ifrån scratch att den nya mänskligheten går så mycket plus att det är rätt att förinta denna mänsklighet.

Jag har redan angett att detta skulle pågå tills mänskligheten upphört att existera, det brukar bli så om man mördar alla barn som föds.
Citera
2013-11-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Inte om det gäller fucking pollenallergi och 10 % risk för ond bråd död.

Jaha, vad har du för argument för din fascistiska hållning att vägra låta människor utöva sina friheter till självbestämmande över de egna liven och de egna kropparna?
Senast redigerad av HerrMikkelson 2013-11-13 kl. 11:57.
Citera
2013-11-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
AAAAABSSSOLUUUUT för patientien vet juh bäst! Speciellt om man baserar sin ignorans av bronsålders sagohistorier. Mera sånt. Desto mer religiösa som får bestämma själv, desto bättre.

Ja, jag tycker att folk i allmänhet inte vet sitt eget bästa alls. De super och knarkar ihjäl sig till döds. Skaffar fler barn än de klarar av att fostra och försörja. Skadar sina själar med reklam-TV och sina kroppar med cheeseburgare.

Låt mig få starta en centralstyrd regering med mig som allsmäktig ledare så ska jag leda er andra till era potentiellt lyckliga och hälsosamma nya liv med tvång för ert eget bästa.
Citera
2013-11-13, 11:56
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Jaha, vad har du för argument för din fascistiska hållning att vägra låta människor utöva sina friheter till självbestämmande över de egna live. och de egna kropparna?
Vad har detta med tråden att göra?

Det är inte sällan det spårar iväg när bristen på argument tryter. Gillar hur du börjar kalla honom "fascist" också.

Mitt svar på din fråga är "sunt förnuft".
Citera
2013-11-13, 11:57
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ja, jag tycker att folk i allmänhet inte vet sitt eget bästa alls. De super och knarkar ihjäl sig till döds. Skaffar fler barn än de klarar av att fostra och försörja. Skadar sina själar med reklam-TV och sina kroppar med cheeseburgare.

Låt mig få starta en centralstyrd regering med mig som allsmäktig ledare så ska jag leda er andra till era potentiellt lyckliga och hälsosamma nya liv med tvång för ert eget bästa.
Okej, så detta bevisar alltså guds existens.
Citera
2013-11-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg

Det är inte sällan det spårar iväg när bristen på argument tryter. Gillar hur du börjar kalla honom "fascist" också.

Tråden har spårat ur till att handla om pollenallergi. Någon påstår att människan inte är kompetent att på egen hand fatta beslut om behandlingen och detta beslut bör därmed fattas av någon annan. Jag håller helt enkelt inte med om det synsättet.
Citera
2013-11-13, 12:01
Medlem
Citat:

Vill du överlåta ditt liv i händerna på andra människors sunda förnuft?
Citera
2013-11-13, 12:07
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Okej, så detta bevisar alltså guds existens.
Ja, detta bevisar Guds existens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in