2015-01-02, 17:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Darwins teorier gick ut på att människan var ett djur bland alla andra djur och att vi utvecklats från APAN.
Darwins människosyn är för mig raka motsatsen till Gud och dennes människosyn.

Om människor endast vore djur så skulle man skicka människan till läkaren för avlivning då man anser den ha gjort sitt och för dennes bästes.

En markant skillnad. Eller också har vi satt oss över alla andra djur.
Det är bara din förlust om du vill att alla ska se hur okunnig du är och nu ser jag att du gödslar med ännu mer dumheter.

1. Människan är som sagt inte någon halvapa. Detta är ingen fråga.
2. Vilken apa är det du tror att människan anses ha utvecklats från enligt oss som accepterar evolutionen?
Citera
2015-01-02, 17:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är bara din förlust om du vill att alla ska se hur okunnig du är och nu ser jag att du gödslar med ännu mer dumheter.

1. Människan är som sagt inte någon halvapa. Detta är ingen fråga.
2. Vilken apa är det du tror att människan anses ha utvecklats från enligt oss som accepterar evolutionen?
Om du anser att Adam och Eva var apor så har du mitt svar där.
Adam och Eva! Som i sin tur var skapade av GUD.
Adam av jord och Eva från Adams revben.
GUD är andetaget!
Citera
2015-01-02, 17:54
Medlem
Citat:
Jag delar inte den synen med dig. Du får gärna tillhöra människosläktet människoapor om du vill.
Jag tillhör GUD, Adam och Eva och människosynen i den tron.
Ser mig som en människa och inte ett djur.

Ditt apskaft. Det handlar inte om att ha olika syn eller åsikt om saken. Vi härstammar inte från Adam och Eva, alldeles oavsett vilka fantasier du har.
Man behöver inte vara varken smart eller särskilt insatt för att kunna avfärda kretionistföreställningarna.. Man borde ta mig fan kunna snappa upp det faktumet endast genom att vara vid liv.
Citera
2015-01-02, 17:55
Medlem
Hulls avatar
Den här tråden är så ofantligt stor nu så någon mer insatt borde kanske göra en sammanfattning. Eller en "best of Bevisa att Gud existerar" tråd, där de bästa bevisen samlas i en bok som därefter trycks och säljs i bokhandeln.
Citera
2015-01-02, 18:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Ditt apskaft. Det handlar inte om att ha olika syn eller åsikt om saken. Vi härstammar inte från Adam och Eva, alldeles oavsett vilka fantasier du har.
Man behöver inte vara varken smart eller särskilt insatt för att kunna avfärda kretionistföreställningarna.. Man borde ta mig fan kunna snappa upp det faktumet endast genom att vara vid liv.
Jag tror på det!
Adam och Eva och skapelseberättelsen.
Att du med all säkerhet påstår att Adam och Eva "inte" funnits är med sannolikhet en revolutionerande upptäckt.
När tog du patent på den upptäckten?
Senast redigerad av goran744 2015-01-02 kl. 18:14.
Citera
2015-01-02, 18:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag tror på det!
Adam och Eva och skapelseberättelsen.
Att du med all säkerhet påstår att Adam och Eva "inte" funnits är med sannolikhet en revolutionerande upptäckt.
När tog du patent på den upptäckten?
Du borde med andra ord flytta över i tråden "Kristna = Mentalt störda?"
Du kommer garanterat göra succé i den tråden...
Citera
2015-01-02, 20:01
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Jag delar inte den synen med dig. Du får gärna tillhöra människosläktet människoapor om du vill.
Jag tillhör GUD, Adam och Eva och människosynen i den tron.
Ser mig som en människa och inte ett djur.

Låter det inte lite vettigare att tro på detta istället ? http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniska

Ungefär när ska Gud ha skapat Eva och Adam isåfall?
Citera
2015-01-02, 20:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Låter det inte lite vettigare att tro på detta istället ? http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniska

Ungefär när ska Gud ha skapat Eva och Adam isåfall?

Jag tror på att människan är en människa och inget annat. Som ett träd är ett träd och ett grässtrå ett grässtrå.
Baserat på Bibelns släkttavlor så är det ca 6000 år sedan man kan följa ända till Adam, men sanningen är att Bibeln inte säger något om människans ålder eller jordens ålder.
6000 åren är baserade på släkttavlorna.

Vi människor använder oss av så kallade kol-14 teorier med mera.

SÅ jag kan tyvärr inte säga mer än så. Har du något mer att tillföra i den frågan?
Citera
2015-01-02, 20:35
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jag tror på att människan är en människa och inget annat. Som ett träd är ett träd och ett grässtrå ett grässtrå.

En kreationist är en kreationist?

Du skrev tidigare:

Citat:
Om människor endast vore djur så skulle man skicka människan till läkaren för avlivning då man anser den ha gjort sitt och för dennes bästes.

En markant skillnad. Eller också har vi satt oss över alla andra djur.

Vad anser du om att dödshjälp (eutanasi) är vanligt förekommande i Holland,Schweiz,Belgien...
Citera
2015-01-02, 20:36
Medlem
Citat:
Baserat på Bibelns släkttavlor så är det ca 6000 år sedan man kan följa ända till Adam, men sanningen är att Bibeln inte säger något om människans ålder eller jordens ålder.
6000 åren är baserade på släkttavlorna.

Vi människor använder oss av så kallade kol-14 teorier med mera.

SÅ jag kan tyvärr inte säga mer än så. Har du något mer att tillföra i den frågan?
Det är ett av dom stora problemen med gud. Gud är väldigt dålig på att säga exakta saker. Borde vara hur lätt som helst för en allsmäktig gud att slänga med lite exakta årtal i bibeln. Särskilt sådant han vet att vi kommer "bråka" mycket om.
Citera
2015-01-02, 20:48
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
En kreationist är en kreationist?

Du skrev tidigare:

Vad anser du om att dödshjälp (eutanasi) är vanligt förekommande i Holland,Schweiz,Belgien...

Jag anser att om jag skulle få ALS och inte ville utsätta mig för det eller mina anhöriga så skulle jag själv avgöra om jag vill förkorta mitt liv och jag skulle kunna åka till Holland, eller Schweiz eller Belgien och få dödshjälp men skulle förmodligen fixa det på egen hand lite fint!

Jag har inga kreatonist funderingar utan tror på det jag tror. Oavsett vad man kallar mig. Vill man kalla mig kreatonist och sätta mig i ett fack så var så god. Huvudsaken jag vet själv vem jag är, tycker och tänker om både GUD och vetenskap.
En kreatonist avvisar metafysiks naturalism. Det gör inte jag!
Tillhör inget fack med strama regler, tillhör mig själv och min egen fria skaparförmåga och intressen för saker och ting.
Senast redigerad av goran744 2015-01-02 kl. 20:53.
Citera
2015-01-02, 20:48
Medlem
Freixenets avatar
Det har kanske sagts förr, men att tro på att universum sprang fram ur intet i Big Bang är något av det mest bizarra man kan tro på. Att tro på Gud är i jämförelse ett ganska sansat antagande.
Detta avser visa att kring de yttersta tingen strålar vetenskapen och religionen samman (eller kommer åtminstone varandra mycket nära).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in