2013-07-29, 16:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Din stortå klarar knappast av att plocka upp något utan att ta hjälp av din pektå, skulle en gud behöva be om hjälp va?

Vadå, han får väl hjälp av sina änglar?

Citat:
Dessutom luktar din gud fotsvett, hur häftigt är det egentligen va? VA? VAAAAA????

Vafalls, hädar du kring den Endes heliga doft? Du ska bara veta vad han har offrat sig för din skull! Visste du att han utgjöt blod genom att klantigt skära sig ordentligt på brunnslocket i duschen för två månader sedan? Detta för att ingen ska tvingas plågas att äta bruna brönor till middag!

Han dog så jag svepte in honom i ett plåster. Och gissa vad? Tre dagar senare så tog jag bort det och han levde igen!
Citera
2013-07-29, 16:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Om min Gud är den sanne Guden så borde han stå sig i alla jämförelser, eller hur? Om ingen alltså kan visa att hans eller hennes Gud eller icke-Gud kan stå sig i jämförelse med min Gud så är det bevisat att min Gud är GUD.

Lika logiskt som att säga följande nästa gång ingen hämtar ut en storvinst på lotto:

"Om ingen hämtar ut den så måste det ha varit JAG som vann!"

Citat:
Hittills har ingen stått sig.

Bogomils DFSM är kanske den enda som kan det, eller?

Jag tycker min stortå står sig väl i kampen. En siffergud kan ju inte lyfta olivkärnor ens med hjälp av änglar.
Citera
2013-07-29, 16:48
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Där måste jag nog invända lite grann för min stortå kan plocka upp en olivkärna och hålla fast den. Vilket såklart bevisar att min stortå är oskapad, evig och framför allt: OÄNDLIGT ETT.

Detta fick mig att gapskratta.
Citera
2013-07-29, 16:49
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Det är detta som förundrar mig med dessa trådar. Livelaughlove skriver ju helt rätt och riktigt, men black tar det som någon slags provokation!?! Varför?
Blind tro utan bevis provocerar.
Citera
2013-07-29, 16:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ennui
Vad skulle ni för övrigt göra om ni fick det bevisat för er att Gud existerar?

Den tid den sorg. Men för min del sannoliken anpassa mig till den nya kunskapen.
Citera
2013-07-29, 16:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jaså du tror inte på Icke-Guden utan på DFSM?

Självklart; och hur och varför är tydligt presenterat på den senast aktiverade tråden om DFSM.
Citera
2013-07-29, 17:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
JA. På samma sätt som jag kan kalla min stortå för en gud.

Citat:
Ja exakt, men din Gud sitter fast på en kropp som din hjärna bestämmer över, hur kan den då vara "din" Gud om du råder över den?

Personligen är jag helt övertygat om, att Fiffiniffi's stortå kan fraktualiseras eller beskrivas på annat finurligt matematisk sätt. Jag vill även gå så långt ... men inte helt .... som till att F's stortå är lika validerat som DFSM är som gud.
Citera
2013-07-29, 17:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hur kan kärnan vara en Gud om du kan göra vad du vill med den och bestämma över dess form med ett verktyg? Hur kan den vara oändlig när den försvinner med tiden?

Det är möjligt att fraktualisera den till oändlighet.
Citera
2013-07-29, 17:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Dessutom är jag 100 % säker på att det är en gud, men jag tänker inte berätta varför.

Fair is fair.

Eller hur, dunkelnubb?
Citera
2013-07-29, 17:07
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Där måste jag nog invända lite grann för min stortå kan plocka upp en olivkärna och hålla fast den. Vilket såklart bevisar att min stortå är oskapad, evig och framför allt: OÄNDLIGT ETT.
Om det inte var så att min magkänsla säger mig att DFSM är den enda ett-oändliga gudom som i sin nudlighet överträffar allt och inget hade jag konverterat (och då hade vi varit två - vilket ändå skapar alla förutsättningar för ett RELIGIONSKRIG baserat på om huruvida man ska använda nagelsax eller nagelklippare för att frisera hans Guddom).
Citera
2013-07-29, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Du läser mig fel för tjugotusende gången. Men vet att du har kognitiva besvär.

Uttlar man sig luddigt, kommer följdfrågor, och så kan du ta en funderare på varför människa ställer frågor medan djur enbart tittar på dig, utan att besvära med frågor.

Tror djuren också på gud pecka smarthead?
Så du tycker inte att du skriver lite provocerande nu?
Citera
2013-07-29, 17:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Om det inte var så att min magkänsla säger mig att DFSM är den enda ett-oändliga gudom som i sin nudlighet överträffar allt och inget hade jag konverterat (och då hade vi varit två - vilket ändå skapar alla förutsättningar för ett RELIGIONSKRIG baserat på om huruvida man ska använda nagelsax eller nagelklippare för att frisera hans Guddom).

För att inte nämna huruvida du dyrkar HÖGER eller VÄNSTER!!! Hur ska du ha det? Pistols at dawn om du svarar fel!

Edit: Och det är SJÄLVKLART nagelklippare som gäller. Jag har funnit att Guddomen är alldeles för tjock och hård för att rå på med en nagelsax.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2013-07-29 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in