Citat:
Ursprungligen postat av
gannon
Vill börja med att beklaga förlusten av dina två hundar och din egna problematik med artros! Jag grät när jag läste att du fått avliva hunden du skriver om i trådstarten och hoppas att du har kunnat gå vidare efter dina förluster!
Skulle du möjligtvis kunna tänka dig att berätta lite om hur det känns i knät när det bråkar med dig? Jag vill gärna veta vad min hund går igenom och hon kan ju inte riktigt förklara det. Är din smärta konstant eller kommer den och går och är värre i perioder?
Mina knän är ju lite annorlunda än hundens, det som har varit dåligt länge kan jag leva med, smärtan kommer och går och jag har väl vant mig lite vid den, det är något jag kan leva med. Mitt andra knä började strula i våras då jag började fä jävligt ont, kraftig svullnad och stelhet. Det visade sig vid röntgen att det var inflammation i en sliten knäled, den inflammationen sitter nu efter ca. fyra månader ännu kvar; men har blivit bättre vid hjälp av antiinflammatoriska värktabletter och vila; men bra är det inte än, och om det blir det, är ännu osäkert.
Det är alltid jobbigt att ta farväl med ens bästa vän, jag hade ju dock en "fördel" med att ha ytterligare en hund. Första gången var det oerhört jobbigt, och bara tanken om ett tomt hus gör mig oerhört ledsen så jag fäller en tår. Jag trodde det skulle gå lättare andra gången; men det gjorde det inte, ett oerhört jobbigt beslut.
Ge inte upp hoppet, jag tror mina hundar var rätt mycket sämre än din, den första ville ju inte ens gå på slutet till trots för dubbel dos värkmedicin, och man såg det i ögonen på honom att det var dags, och labben var inte så mycket bättre den heller, så för MIG var det rätt beslut.
Jag hoppas att det inte har gått lika långt med din hund och att den har bättre leder än mina, det är bara att kämpa på och hålla tummarna.
Jag hoppas min historia kan hjälpa dig lite.