2013-07-28, 23:33
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Det har nu gått omkring 3-4 år sen jag kom att tänka på " Finns det något tjejer är bättre än killar på?"
Har haft diskussioner med alla möjliga människor , familj , krog , kompisar och har fortfarande inte hittat någon som kommit med ett bra exempel som jag köpt.

Så jag undrar nu , vad är tjejer bättre än killar på?
Saker som te x föda barn gills inte av skäl ni nog förstår själva.

Slutsatsen jag fått är , Killar är bättre än tjejer.
Feminister får svara.

oralsex? eller tycker du att killar är bättre på det?
Citera
2013-07-29, 01:06
Medlem
Alarabic666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Det har nu gått omkring 3-4 år sen jag kom att tänka på " Finns det något tjejer är bättre än killar på?"
Har haft diskussioner med alla möjliga människor , familj , krog , kompisar och har fortfarande inte hittat någon som kommit med ett bra exempel som jag köpt.

Så jag undrar nu , vad är tjejer bättre än killar på?
Saker som te x föda barn gills inte av skäl ni nog förstår själva.

Slutsatsen jag fått är , Killar är bättre än tjejer.
Feminister får svara.

De är bättre på många saker:

Gråta
Gnälla
Känna efter
Självömkan
Tycka synd om sig själva
Vara sjuka
Vara frånvarande på jobbet
Köra bil uselt
Ha en allmänbildning som en 5årig pojke
Skaffa celluiter
Hålla världens barnarbete igång med alla dessa billiga kläder ifrån tex H&M

Ja listan kan göras lång, men nu får jag inte skriva mer för nu kom kärringen min in, och hon är sur över nått så det är dax att få ta dagens ranson utav den kvinnliga bitterheten.

Citera
2013-07-29, 01:12
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers

Ja flertalet Thai-resenärer skulle nog hålla med om det. Provat en katoy någon gång. Bara en kille vet vad en kille verkligen vill ha

OnT
Jag tycker tjejer är bättre på matlagning, städning och hushållssysslor -och således bör de få tillåtelse till att hålla på med detta oftare och sluta lyssan på feminist-maffian i Sverige.
Citera
2013-07-29, 02:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekung90
OnT
Jag tycker tjejer är bättre på matlagning, städning och hushållssysslor -och således bör de få tillåtelse till att hålla på med detta oftare och sluta lyssan på feminist-maffian i Sverige.

Du blandar ihop killar med dig själv. Du är säkert sämst på det mesta som har med ordning att göra och tror därför att tjejer är bättre. Naturligtvis är det inte så.

Tycker att du ska sluta lyssna på feministmaffian som vill göra män till en särart.
Citera
2013-07-29, 02:45
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alarabic666
Ja listan kan göras lång, men nu får jag inte skriva mer för nu kom kärringen min in, och hon är sur över nått så det är dax att få ta dagens ranson utav den kvinnliga bitterheten.

Men separera för fan. Du måste vara sämst på förhållanden.
Citera
2013-07-29, 02:49
Medlem
adventualthorizons avatar
dem är bäst på att prata skvaller, högt och länge
Citera
2013-07-29, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det är fler män som dör i trafiken även när det är omräknat för hur långt man har kört.

Nej, inte om man utgår från datan som personerna du besvarade la upp. Se spoiler:

77% fler män än kvinnor dör i trafiken, därav förhållandet 64 - 36. Däremot kör män 160% längre än kvinnor. Förhållandena blir alltså 41 - 59 per längdenhet. Så med samma körsträcka dör 44% fler kvinnor i trafiken

Lite lek med matte. Siffrorna jag redovisar är ordentligt missvisande dock för att även om män kör 2,6 gånger så långt som kvinnor så råkar ju även kvinnor dö i olyckor där män skjutsade dem och vice versa.
Citera
2013-07-29, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infest
Nej, inte om man utgår från datan som personerna du besvarade la upp. Se spoiler:

77% fler män än kvinnor dör i trafiken, därav förhållandet 64 - 36. Däremot kör män 160% längre än kvinnor. Förhållandena blir alltså 41 - 59 per längdenhet. Så med samma körsträcka dör 44% fler kvinnor i trafiken

Lite lek med matte. Siffrorna jag redovisar är ordentligt missvisande dock för att även om män kör 2,6 gånger så långt som kvinnor så råkar ju även kvinnor dö i olyckor där män skjutsade dem och vice versa.

Det jag talade om var svenska förhållanden och där har jag faktiskt sett uppgifter på detta men motbevisa gärna. Det var helt andra uppgifter jag syftade på som jag skrev att jag för ögonblicket inte hittade igen.
Citera
2013-07-29, 09:45
Medlem
Lightnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamikazeGirl
6.

I en studie på 14000 har man kommit fram till att kvinnor äter mycket hälsosammare mat än män. Medan vi männen älskar våra pizzor, älskar kvinnorna sina grönsaker och frukt. Kan det här vara grunden till att vi dör tidigare än männen?[/b]

Jag tvivlar absolut inte på att kvinnor äter mer grönsaker och frukt, men jag kan med stor säkerhet säga att anledningen inte är att de älskar den sortens mat. Det har nog snarare med kroppsidealet att göra; att vara så smal som möjligt. Värt att nämna är att denna sortens kroppsideal har "tagits fram" av kvinnor och riktar sig mot andra kvinnor (se vilken klädreklam som helst). Man kan alltså säga, att kvinnor är bättre på att framkalla ätstörningar hos andra kvinnor än vad män är.
Citera
2013-07-29, 10:28
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Är inte bögarna duktigare på att suga? Jag har för mig att de är bättre än kvinnor, men har ingen erfarenhet själv
Citat:
Det jag talade om var svenska förhållanden och där har jag faktiskt sett uppgifter på detta men motbevisa gärna. Det var helt andra uppgifter jag syftade på som jag skrev att jag för ögonblicket inte hittade igen.
Vi använde oss av statistik i Sverige. Du har fel, inse fakta. Du läste det säkert på någon feminist-blogg där det stod att män dödar fler i trafiken bara och inte kollade upp det faktum att män kör väldigt mycket mer bil än kvinnor...
Citera
2013-07-29, 10:46
Medlem
Sir Dwains avatar
En sak jag tycker är värd att fråga sig är, låt säga att killar i genomsnitt är bättre på precis allting, det betyder inte att varje kille är bättre på allt än varje tjej, innebär det då att man bör diskriminera tjejer? Eller är det mer rimligt att behandla alla som individer?

Vad är poängen med alla såna här trådar?
Citera
2013-07-29, 14:45
Medlem
Chattanogas avatar
Citat:

Jag har försökt sammanfatta situationen här (inlägg 19 och framåt):
https://www.flashback.org/p24887779#p24887779

och har tom gjort ett försök i den aktuella tråden:
https://www.flashback.org/sp40032942

Lite statistik:
http://1-5miljonerklubben.wikispaces.com/Bilk%C3%B6rning

Sammanfattning:
Män står för ca 72 procent av personbilskörandet i Sverige.
Män står för ca 62 procent av olyckorna.
Ju allvarligare olyckor desto större andel män (dödliga olyckor ca 74%).

For dummies:
Skulle män köra likadant som kvinnor så skulle antalet olyckor öka. Kvinnor är överrepresentarade i relation till körlängd, dvs olycka/km. Skulle män köra lika lite bil som kvinnor skulle dock antalet olyckor naturligtvis minska.

Observera att fram till 2010 (tror jag) så innefattar statistiken även självmord. I kommande statistik kommer (har jag för mig) konstaterade självmord att rensas bort, vilket kommer att reducera statistiken för "dödade i singelolyckor" - mestadels män.

Jag tar tacksamt emot kompletterande statistik, men råder dig att åtminstone läsa igenom min första länk för att undvika missförstånd kring begreppet "reslängd".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in