2006-10-13, 15:13
Medlem
Det har nu gått omkring 3-4 år sen jag kom att tänka på " Finns det något tjejer är bättre än killar på?"
Har haft diskussioner med alla möjliga människor , familj , krog , kompisar och har fortfarande inte hittat någon som kommit med ett bra exempel som jag köpt.

Så jag undrar nu , vad är tjejer bättre än killar på?
Saker som te x föda barn gills inte av skäl ni nog förstår själva.

Slutsatsen jag fått är , Killar är bättre än tjejer.
Feminister får svara.
Citera
2006-10-13, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Criminal
Det har nu gått omkring 3-4 år sen jag kom att tänka på " Finns det något tjejer är bättre än killar på?"
Har haft diskussioner med alla möjliga människor , familj , krog , kompisar och har fortfarande inte hittat någon som kommit med ett bra exempel som jag köpt.

Så jag undrar nu , vad är tjejer bättre än killar på?
Saker som te x föda barn gills inte av skäl ni nog förstår själva.

Slutsatsen jag fått är , Killar är bättre än tjejer.
Femenister får svara.

På stavning, kanske? "Femenister..."
Citera
2006-10-13, 15:20
Medlem
Nej, de finns inga sådana saker, inte som är mätbara på det sättet.
Medmänsklighet, skvaller och smink kanske, om man mäter efter en icke-prestationsbaserad skala, annars så nej, ingenting.
Citera
2006-10-13, 15:20
Medlem
Städa?
Citera
2006-10-13, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
På stavning, kanske? "Femenister..."

Ledsen jag är ingen höjdarstavare. : ( Men finns den bäste av stavarna bör ju vara en kille? : )
Citera
2006-10-13, 15:25
Medlem
Nemesis1s avatar
Längdsmining har jag för mig att kvinnor är bättre på... Och de simmar inte bara längre, de lever längre också... Och så är kvinnor lite bättre på att föda barn...
Citera
2006-10-13, 15:27
Medlem
wellermans avatar
Kvinnor är fysiskt bättre anpassade till att flyga jaktflygplan. Om de sen är bättre på den tekniska delen låter jag vara osagd.
Citera
2006-10-13, 15:31
Medlem
Tjejer är generellt sett mycket bättre på att manipulera folk för att få sin vilja igenom.
Citera
2006-10-13, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wellerman
Kvinnor är fysiskt bättre anpassade till att flyga jaktflygplan. Om de sen är bättre på den tekniska delen låter jag vara osagd.

Såg ett program på discovery för bara någon dag sen och där sa dom att tjejer inte ens får köra jaktflygplan då G krafterna blir för stora och deras kropp klarar inte av de. Ska försöka hitta källa till de. Möjligt att det var till ett spec värsting plan och gäller kanske inte alla typer av jaktplan.
Citera
2006-10-13, 15:56
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wellerman
Apropå det såg jag någon dokumentär om det är med koordinationsförmågan hos de olika könen. Alla kvinnor hugger ju omkring sig med att de kan göra fler saker samtidigt, jämfört med männen. I dokumentären testades detta genom att låta en massa folk använda sådana simulatorer som piloter kan testa sin koordinationsförmåga med. Kvinnorna presterade sämre...
Citera
2006-10-13, 16:06
Medlem
Vädurs avatar
Enligt studier rörande IQ-tester så har kvinnor över lag högre verbal förmåga än män, medan det är tvärt om på den spatiala förmågan.

Sedan vill jag minnas att kvinnor har lättare att se och lära sig helheter över problem eller konstruktioner, medan de har svårare att gå in på detaljnivå.

Likaså lutar det åt att kvinnor är bättre än män på att läsa omgivningens kroppspråk och ansiktsutryck (något som kan kopplas till påståendet om förmågan att se helheter).

Finmotorik. Det är inte av en händelse att så många montörer av finelektronik och små mekaniska föremål är kvinnor.
Citera
2006-10-13, 16:13
Medlem
Packans avatar
Jag kommer inte på något, då har även jag tänkt på detta i ett par år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in