2013-07-20, 19:33
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har gått igenom filen och även läst det underlag som undervisningsrådet på Skolverket har lämnat ut. Det finns fler ämnen än bara matematik som "ditt" dokument innehöll. Pojkar tycks ha presterat bättre än flickor i Ma.

Beträffande din poäng om att motbevisa det "idiotiska" påståendet om att flickor är bättre än pojkar så vill jag påminna dig om att jag skrev:
Men det jag vill komma till att det är inte riktigt sant att kvinnor är bättre än män i skolan. Och tråden handlar om att hitta saker som kvinnor är bättre på än män?

Edit: Hela den här tråden är ganska tramsig och omogen tycker jag
Citera
2013-07-20, 21:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Men det jag vill komma till att det är inte riktigt sant att kvinnor är bättre än män i skolan. Och tråden handlar om att hitta saker som kvinnor är bättre på än män?

Edit: Hela den här tråden är ganska tramsig och omogen tycker jag

De är bättre på att få bra betyg och det var vad jag skrev.
Citera
2013-07-20, 22:39
Medlem
Kvinnor är bäst på att skapa långa toalettköer till damernas och man kan undra vad som ligger bakom fenomenet! Kvinnor verkar inte känna någon som helst empati mot sina nödiga systrar när de i par ockuperar toaletter ute på krogen....

När man tänker efter är det ett ganska sjukt och egoistiskt beteende. Hur svårt kan de vara för damer att bara tömma och fortsätta med "de det damer gör på toan" utanför toan... Har svårt att tro att pissa/skita kan ta sådan tid Jag skulle skämmas som fan om jag ockuperade muggen i en kvart när det är 10-15 piss/skitnödiga personer på kö utanför dörren Har ni inga skamkänslor eller är det ett normalt accepterat beteende kvinnor i mellan. Eller är det några få "busar" som förstör för alla andra?
Händer det ibland att det blir tjejslagsmål i toakön till damernas, för att någon i kön har skitit på sig när väntan blev för lång?

Kan någon snäll kvinna förklara detta fenomen för mig/oss
Senast redigerad av Soi6 2013-07-20 kl. 22:42.
Citera
2013-07-28, 00:26
Medlem
Hittat på nätet:

1.

En studie visade att kvinnor blir vackrare och vackrare för varje generation (något jag märkt när jag jämförde gamla filmer från 1900 talet med vad man ser bland kvinnorna nu på senaste tiden) så nu är det bevisat. Vackra människor har en 36% större chans att få en dotter än folk med ”vanligt utseende”. Så ökningen av vackra kvinnor håller i sig medan vi män kvarstår i vår uglyness

2.

Män har en 77% större chans att dö i en bilolycka än kvinnor, allt enligt en studie gjord av Carnegie Mellon universitetet.

3.

Kvinnor är duktigare på att tala igenom sina problem än män (hmm jag har väl kvinnliga gener för jag talar för mkt om mina problem)

4.

Enligt arbetsmarknadsdepartementet i USA, så har 80% av de som förlorat sina jobb sedan 2007, varit män. Kvinnor håller alltså längre ut i arbetslivet. Ombyte förnöjer? Låt männen ta hand om hushållen och kvinnorna om jobben :P

5.

Allt fler kvinnor studerar. I Iran har man över 62% av alla studenter av det kvinnliga könet. Enlgit USAs departement för studier, så utexamineras män i mindre omfattning än kvinnor. Män tar även på sig längre tid än 5 år för att få slutförda sina studier.

6.

I en studie på 14000 har man kommit fram till att kvinnor äter mycket hälsosammare mat än män. Medan vi männen älskar våra pizzor, älskar kvinnorna sina grönsaker och frukt. Kan det här vara grunden till att vi dör tidigare än männen?

7.

Kvinnor tål sjukdomar bättre. De som varit omkring mig vet hur jag lider när jag får lite snuva..ett problem jag verkar dela med alla män. Kvinnor, står emot sjukdomar bättre och har ett bättre immunsystem än män och det sägs bero på det kvinnliga hormonet östrogen.

8.

Av de som är över 100 år gamla, är 85% kvinnor. Överlag så lever kvinnorna 5-10 år längre än männen. Jag tror det är för de driver oss till vanvett så vi ser fram emot döden..men vad vet jag

9.

Vissa anser att kvinnor är bättre chefer, de är bättre på att motivera, de är bättre på att leda, lyssna och styra. I och med att våra ekonomier går från att producera till att vara mera serviceorienterade, så ligger framtiden hos kvinnorna.

10.

Man jämförde 100 000 aktieportföljer och kom fram till att kvinnor, med sina försiktiga och långsiktiga strategier, var mycket duktigare på att tjäna pengar än männen.

Personligen tycker jag att det är värt att nämnas att oavsett social bakgrund och utbildningsprogram får kvinnor bättre studieresultat än män
Citera
2013-07-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soi6
Kvinnor är bäst på att skapa långa toalettköer till damernas och man kan undra vad som ligger bakom fenomenet! Kvinnor verkar inte känna någon som helst empati mot sina nödiga systrar när de i par ockuperar toaletter ute på krogen....

När man tänker efter är det ett ganska sjukt och egoistiskt beteende. Hur svårt kan de vara för damer att bara tömma och fortsätta med "de det damer gör på toan" utanför toan... Har svårt att tro att pissa/skita kan ta sådan tid Jag skulle skämmas som fan om jag ockuperade muggen i en kvart när det är 10-15 piss/skitnödiga personer på kö utanför dörren Har ni inga skamkänslor eller är det ett normalt accepterat beteende kvinnor i mellan. Eller är det några få "busar" som förstör för alla andra?
Händer det ibland att det blir tjejslagsmål i toakön till damernas, för att någon i kön har skitit på sig när väntan blev för lång?

Kan någon snäll kvinna förklara detta fenomen för mig/oss

Haha, det här håller jag faktiskt med om! Tror många använder toaletterna för att tala ostört eller bättra på sminket så jobbigt att stå i kö i 20 minuter för att sedan tömma blåsan på 5 sek.
Citera
2013-07-28, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naethatare
ställa till bråk.

fast du har ju uppenbarligen fel...
Citera
2013-07-28, 09:58
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamikazeGirl
Haha, det här håller jag faktiskt med om! Tror många använder toaletterna för att tala ostört eller bättra på sminket så jobbigt att stå i kö i 20 minuter för att sedan tömma blåsan på 5 sek.
Låsa in sig på toa med tjejkompisarna, fnittra och prata slutar dom väl med vid 17 års åldern...
Citera
2013-07-28, 11:56
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Hittat på nätet:

1.

En studie visade att kvinnor blir vackrare och vackrare för varje generation (något jag märkt när jag jämförde gamla filmer från 1900 talet med vad man ser bland kvinnorna nu på senaste tiden) så nu är det bevisat. Vackra människor har en 36% större chans att få en dotter än folk med ”vanligt utseende”. Så ökningen av vackra kvinnor håller i sig medan vi män kvarstår i vår uglyness
[quote=KamikazeGirl|44506011]
Vackerhet är subjektivt och väldigt svårt att bedömma. Kanske män var skapta mera vackra än kvinnor och därför inte blir vackrare?
Citat:
2.

Män har en 77% större chans att dö i en bilolycka än kvinnor, allt enligt en studie gjord av Carnegie Mellon universitetet.
Du är väl medveten om att män i genomsnitt kör 26 kilometer bil per dag och kvinnor bara 10 kilometer? Då är det inte så konstigt att det är fler män som dör i trafiken...
Citat:
3.

Kvinnor är duktigare på att tala igenom sina problem än män (hmm jag har väl kvinnliga gener för jag talar för mkt om mina problem)
Vem har sagt att det är bra att prata genom sina problem? Vi hanterar problem på olika sätt. Så att kvinnor pratar och viker ut sig är väl nästan en svaghet? Är det inte bättre att klara av problemen själv? Somsagt, jag är tveksam om det skulle göra kvinnor bättre att ta sig igenom problem. Män och kvinnor har olika metoder att ta sig genom problem.
Citat:
4.

Enligt arbetsmarknadsdepartementet i USA, så har 80% av de som förlorat sina jobb sedan 2007, varit män. Kvinnor håller alltså längre ut i arbetslivet. Ombyte förnöjer? Låt männen ta hand om hushållen och kvinnorna om jobben :P
Kan jag se en källa på ditt påstående?
Citat:
5.

Allt fler kvinnor studerar. I Iran har man över 62% av alla studenter av det kvinnliga könet. Enlgit USAs departement för studier, så utexamineras män i mindre omfattning än kvinnor. Män tar även på sig längre tid än 5 år för att få slutförda sina studier.
Du har aldrig frågat dig varför så få män utexamineras i Iran? Jag ska ge dig en liten hint, Iran-Irak.kriget. Där dog uppemot en miljon unga iranier och gjorde att det blev en stor brist av män på universiteten under 90-talet och kvinnor började studera i högre grad. Nu börjar de jämna ut sig allt mer...

Sen så att män tar längre tid på sig när de studerar beror på att de väljer längre naturvetenskapliga program i högre grad. Kvinnor tenderar att välja humanistiska ämnen som oftast har en kortare studietid.
Citat:
6.

I en studie på 14000 har man kommit fram till att kvinnor äter mycket hälsosammare mat än män. Medan vi männen älskar våra pizzor, älskar kvinnorna sina grönsaker och frukt. Kan det här vara grunden till att vi dör tidigare än männen?
Så må det vara.
Citat:
7.

Kvinnor tål sjukdomar bättre. De som varit omkring mig vet hur jag lider när jag får lite snuva..ett problem jag verkar dela med alla män. Kvinnor, står emot sjukdomar bättre och har ett bättre immunsystem än män och det sägs bero på det kvinnliga hormonet östrogen.
Hur kommer det sig då att kvinnor sjuksriver sig i mycket större utsträckning?

http://www.scb.se/statistik/_publikationer/LE0001_2011K04_TI_07_A05TI1104.pdf

Citat:
8.
Av de som är över 100 år gamla, är 85% kvinnor. Överlag så lever kvinnorna 5-10 år längre än männen. Jag tror det är för de driver oss till vanvett så vi ser fram emot döden..men vad vet jag
Så är det.
Citat:
9.

Vissa anser att kvinnor är bättre chefer, de är bättre på att motivera, de är bättre på att leda, lyssna och styra. I och med att våra ekonomier går från att producera till att vara mera serviceorienterade, så ligger framtiden hos kvinnorna.
Men jag har en fråga till dig. Om nu kvinnor skulle vara bättre chefer och bättre på att leda, hur kommer det sig då att kvinnor inte sitter på chefspositioner? De allra flesta chefer är ju de facto män. Så varför har de inte blivit chefer naturligt genom historien? Varför tror du att män från början blev en majoritet bland höga positioner om det inte var för att de var bättre på att leda?
Citat:
10.

Man jämförde 100 000 aktieportföljer och kom fram till att kvinnor, med sina försiktiga och långsiktiga strategier, var mycket duktigare på att tjäna pengar än männen.

Personligen tycker jag att det är värt att nämnas att oavsett social bakgrund och utbildningsprogram får kvinnor bättre studieresultat än män
Hur kommer det sig då att aktiespekulation och Wall Street osv. domnieras av män?

Visst kvinnor får bättre resultat i grundskolan och gymnasiet. Kvinnor pluggar mer och är "boksmarta" medan män tänker mer utanför ramarna och går sin egen väg.

Har bråttom och ber om ursäkt för rörigt inlägg...
Citera
2013-07-28, 12:07
Medlem
[quote=Cosmo.Kramer|44509439]
Citat:
Du är väl medveten om att män i genomsnitt kör 26 kilometer bil per dag och kvinnor bara 10 kilometer? Då är det inte så konstigt att det är fler män som dör i trafiken...
.

Det är fler män som dör i trafiken även när det är omräknat för hur långt man har kört.
Citera
2013-07-28, 12:22
Medlem
HerrGickhans avatar
[quote=mysmari|44509543]
Citat:

Det är fler män som dör i trafiken även när det är omräknat för hur långt man har kört.

Adjektivet "bättre" är väl inte rätt ord när det gäller att köra bil eftersom det handlar om många aspekter. Det som räknas på är alltså att vara "trafiksäkrare" och det stämmer nog. Det är säkert 80-20 (män först) när det gäller aggressivt beteende i trafiken. Många som egentligen är bra förare [av sin egen bil] glömmer bort att det finns medtrafikanter.

Kvinnor är på samma sätt bättre än män på att inte lyckas med en suicid.
Senast redigerad av HerrGickhan 2013-07-28 kl. 12:24.
Citera
2013-07-28, 19:22
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
[quote=mysmari|44509543]
Citat:

Nej. Kan du styrka ditt påstående med en uträkning? Är väldigt tveksam om det stämmer faktiskt...
Citera
2013-07-28, 19:47
Medlem
Citat:
Nej. Kan du styrka ditt påstående med en uträkning? Är väldigt tveksam om det stämmer faktiskt...

Jag hittar inte detta om olycksfall som leder till döden bara nedanstående om olyckor där man tar hänsyn till reslängden. Men jag tycker inte det är så svårt att tänka sig att unga män oftare dör i olyckor än unga kvinnor. Att män oftare kör rattonyktra och därför oftare dör. Möjligen är körkort viktigare för äldre män och de kör längre trots att de borde ha slutat på grund av ålderdomsbesvär medan äldre kvinnor slutar köra. Män kör oftare moped och motorcykel och detta är mer olycksdrabbat än bilkörning.

Hittade detta men länken är död. https://www.flashback.org/sp31440693

Citat:
Lite bilstatistik
Män och kvinnor reser ungefär lika ofta och länge
Män kör i genomsnitt 26 km/dag
Kvinnor kör i genomsnitt tio km/dag
Höginkomsttagare kör oftare än låginkomsttagare
Män är inblandade i fler olyckor än kvinnor (även om man tar hänsyn till reslängs)
75 procent av dem som miste livet i trafiken 2010 var män, andelen har legat på samma nivå under hela 2000-talet
Enligt Trafikverkets årliga enkätundersökning värderar kvinnor trafiksäkerhet något högre än män inom alla områden.
http://www.ntf.se/trafikeniskolan/te...sp?recid=45852
Senast redigerad av mysmari 2013-07-28 kl. 20:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in