2013-07-28, 23:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
För att bestämma en mobils läge nyttjas bärigheten på uppkopplingen. Den har inget med GPS att göra.
När mobilen är på, är du uppkopplad mot en eller flera master. Signalstyrkan från din mobil talar då om ungefär var du är.
Det är det jag skriver Men jag hoppade över finesserna med bärighet och tidsförskjutningen.

GPS positioneringen ligger ju lagrad i telefonen.

Men i grund och botten är ju bägge trianguleringsmetoderna samma sak, fast de sker på marken via master och satelliter i rymden.
Citera
2013-07-28, 23:42
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Att bilbranden snabbt kopplades till DB kan bero på att nummerplåtarna inte var avlägsnade och att bilbranden förmodligen upptäcktes medan bilen fortfarande brann, eller åtminstone pyrde. Brandplatsen är ju som du vet synlig från vägen och med en nyss utbrunnen bil fortfarande på plats var brandincidenten ännu lättare att upptäcka. Att polisen valde att snabbt transportera bort bilen behöver inte nödvändigtvis initialt ha kopplats till Id@s mord/dråp. Omständigheterna för bilbranden gav en tillräckligt tydlig indikation om att den kunde vara intressant för en teknisk analys. Tidpunkten för bilens stöldanmälan har inte publicerats i tråden, såvitt jag vet, men polisen känner förmodligen till även den tidpunkten.

Brandbevakningen på Hunneberg är mer effektiv än vad många föreställer sig. Påminn dig om en pyroman från Vbg som för ett tiotal år sen satte fyr på allt ifrån soprum till whatever... Det enda tillfället då branden inte tog sig var när han försökte tutta på den konungsliga jaktstugan vid Fagerhult...
Även om skyltarna är borta så tar de fram ägaren via chassinumret.
Citera
2013-07-28, 23:44
Medlem
Ja och så undrar jag. Tre fullvuxna, stora och tuffa killar flyttar väl en hyfsad sten med lätthet. En sten stor nog att täcka ett grävhål för en halv kropp? Eller den där grävaren? Kanske en stor sten är flyttad och i med delarna och på med det stora locket ?
Citera
2013-07-28, 23:45
Bannlyst
Tjena AJ,

sista natten med gänget ? Eller nej, dina "vänner" är säkert satta under bevakning och kanske tom. avlyssning, di få som är kvar. Ringer du, tar man dig, ajaj.

Du kanske tror att du är smart och kan vänta in utredningen och om man hittar kroppen ?
Vad är du mest rädd för, att man hittar kroppen ? För då ringer du väl inte Aftonbladet igen och berättar om din semester...igen ?

En ÄKTA svensk kan alltid stå upp för vad man gjort eller inte.
En ÄKTA svensk håller vad man lovar och står för sitt ord.

AJ: är du en ÄKTA svensk ??
Citera
2013-07-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWeHo
https://lagen.nu/1981:324

Skulle nog tro att dem använder dessa medborgarvittnerna mer än du verkar veta att dem inte finns. Finns ju ett antal tusen medborgarvittnen utöver dem som blivit valda. Att du inte känner till dem kan jag förstå, Termen är från början av 40-talet, och tjänade då ett annat syfte än att idag bevaka hur polis och kriminalvård arbetar när ingen ser på.

Dem har ju sekretess, och är inte på någons sida, har ingen formell utbildning och om ni vill kan ni alltid rösta på ett parti där medborgarvittnen inte finns och där man säkert har planer på att gräva bort skåne och annat. Ja menar, någonstans ska väll skattepengarna gå.

Jag sa inte att jag inte kände till dom men menar att du har helt fel i ditt påstående om hur dom används OCH att det är irrelevant för denna tråd.
Citera
2013-07-28, 23:57
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Tjena AJ,

sista natten med gänget ? Eller nej, dina "vänner" är säkert satta under bevakning och kanske tom. avlyssning, di få som är kvar. Ringer du, tar man dig, ajaj.

Du kanske tror att du är smart och kan vänta in utredningen och om man hittar kroppen ?
Vad är du mest rädd för, att man hittar kroppen ? För då ringer du väl inte Aftonbladet igen och berättar om din semester...igen ?

En ÄKTA svensk kan alltid stå upp för vad man gjort eller inte.
En ÄKTA svensk håller vad man lovar och står för sitt ord.

AJ: är du en ÄKTA svensk ??

Vad ni krånglar med AJ! Psykologin är att han tycker det är skit att han råkat döda BO men i hans psyke är det en sak som var förklarlig då som helst inte borde ha hänt men hände pga BO. Men nu fixar han så att konsekvenserna av detta som i grund och botten inte är hans fel blir så lindriga som möjligt för honom.
Citera
2013-07-28, 23:59
Medlem
Hur är det med lyset i trappan? tänds det vid rörelser eller får man göra detta sj? kanske va det så att det var för mörkt för att se blodet....
Citera
2013-07-29, 00:00
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är det jag skriver Men jag hoppade över finesserna med bärighet och tidsförskjutningen.

GPS positioneringen ligger ju lagrad i telefonen.

Men i grund och botten är ju bägge trianguleringsmetoderna samma sak, fast de sker på marken via master och satelliter i rymden.

AJ köpte ju en ny mobil när han kom ur häktet. Du tror inte att alla misstänkta har råkat bli av med sina mobiler? Det är ju inget brott att vara slarvig.
Citera
2013-07-29, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Det här är ju killar som gillar att fiska samt gräva efter mask.
Inte alls osannolikt att de har en spade för det liggandes behändigt.

AJ är flugfiskare. Till flugfiske används inte mask. DB:s intresse för mete är mera tveksamt...
Citera
2013-07-29, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Vad ni krånglar med AJ! Psykologin är att han tycker det är skit att han råkat döda BO men i hans psyke är det en sak som var förklarlig då som helst inte borde ha hänt men hände pga BO. Men nu fixar han så att konsekvenserna av detta som i grund och botten inte är hans fel blir så lindriga som möjligt för honom.

Vem har sagt att det skall vara lätt för AJ ?

Hört någe mer om AJ har packat färdigt inför överlämnandet imorgon...om man får tro sångfågeln din ?
Citera
2013-07-29, 00:03
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shidev
Hur är det med lyset i trappan? tänds det vid rörelser eller får man göra detta sj? kanske va det så att det var för mörkt för att se blodet....

En hiss är väl alltid tänd. Oavsett finns det inga grannar som kan se in i trappuppgången utifrån... Och man åkte ju hiss så grannarna på andra plan hade inget att se.
Citera
2013-07-29, 00:06
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
Sluta spåna om vilka bevis som finns. De finns garanterat massor med bevis mot herrarna och även mot AJ men ingen kropp. Däri ligger problemet. Jag tror dessutom att polisens beskrivning om blodet i lägenheten gör att de misstänker halvdelning / tredelning av kroppen. Halvdelning gör du snabbt med en skaplig kniv och det gör bortforslandet betydligt enklare på alla sätt. Separera huvudet och det blir jobbigare med identifiering innan man hittar kraniet. Och jag har dessutom för mig att GW en gång sa i TV att det absolut inte behövdes en djupt störd människa för att stycka ett mordoffer. Det räckte med att GM var mån om sin frihet och att det självklart för GM bara finns fördelar med att göra sig av med en kropp på det viset.

Menar du med halvering av kroppen att man ska dela ryggraden också så är det inget du gör "med en skaplig kniv"

Dessutom skulle detta gjorts med Id*s son i lägenheten. SNACKA om störd människa alltså. Straffbar - ja. Normal - nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in