2013-07-28, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Fakta? Så alla thailändskor blir kära på 3 timmar? Vilket jävla skitprat

Värsta fördomarna kommer vi aldrig åt. För att bli lite personlig; min "import" träffade jag faktiskt i Sverige. En ärbar bondmora på 50 år som blivit misshandlad av sin skitstövel till man och haft kraft att lämnat fanskapet och dra på ett besök hos syster i Sverige. Genom syster (fråga inte) lärde jag känna henne. På den vägen är det. Glädjande nyligen indumpande permanent uppehållstillstånd.
Citera
2013-07-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
Värsta fördomarna kommer vi aldrig åt. För att bli lite personlig; min "import" träffade jag faktiskt i Sverige. En ärbar bondmora på 50 år som blivit misshandlad av sin skitstövel till man och haft kraft att lämnat fanskapet och dra på ett besök hos syster i Sverige. Genom syster (fråga inte) lärde jag känna henne. På den vägen är det. Glädjande nyligen indumpande permanent uppehållstillstånd.

Tack för denna upplysning då media generalliserar det.
Citera
2013-07-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
..Är du hundra på det..??..
Citera
2013-07-28, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah

100 på vadå?
Citera
2013-07-28, 19:42
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Vet inte vad du menar, men återigen. Det finns massor av toppendamer från Thailand, det är bara det att de mindre bra damerna syns mer och pratas om mer. Så alla tycks tro att alla thaidamer är golddiggers och svekfulla dessutom.

Träffar du en Isaantjej som aldrig satt sin fot i Bangkok, Pattaya eller andra hororter så har du en tjej som är väldigt traditionell, enkel och tillgiven. Som ett exempel.

Går du på Tiger en fredagkväll kan du säkert hitta en thaibrud som är villig att vara otrogen mot sin man. Men hur många svenska kvinnor är inte det? Tjejerna på Tiger är inte representativa för thaidamer i stort. Lika lite som champagneludren på Stureplan är representativa för svenska kvinnor.
Citera
2013-07-28, 20:51
Medlem
När ska ni klaga på alla importmän då?

S.k. flyktingar (90% eller mer är män), kvinnor som hämtar i afrika..
Känner tre gånger så många kvinnor som har afrikanska eller muslimska män (ok endel från afrika är muslimer) än vad jag känner män som har utlänsk kvinna..

Vart är gnället då?

Visst finns det kvinnor som hittar en man, är otrogen och när hon får sitt uppehållstillstånd så ligger nycklarna på bordet och sen hör han aldrig från henne igen.
Det stämmer, men alla är inte så..

Varför diskuterar ni inte det?

Diskutera VARFÖR män skaffar Thai-kvinnor.
* Raka och ärliga
* Kräver inte lika mycket pengar som Svenska kvinnor
* Kräver inte att du ska känna halva staden
* Kräver inte att du ska se till att hon har roligt 24 timmar om dygnet med olika vänner och nöjen.
* Spelar inte så stor roll vilket jobb du har
* Accepterar sin mans intressen
* Mannan får umgås med sina vänner
* Kvinnan accepterar att hon är kvinna och gillar att ta hand om hushållet inkl. barnen
* Svenska kvinnor blir lesbiska (mindre på marknaden)
* Svenska kvinnor blir lyxfruar i Usa (mindre på marknaden)
* Svenska kvinnor skaffar arabiska / afrikanska män (mindre på marknaden)
(De tre sista sakerna har media + feminismen sett till)
* Det är ok att ta en öl till fotbollen
* Stejkar inte i sängen
* Vänliga och trevliga mot maken och hans vänner / släkt / arbetskambrater
* Tycker det är possitivt med släktträffar (vilket svenska tjejer / kvinnor anser vara att männen aldrig vuxit ifrån sin mor, far, syskon, kusiner, etc och vill att de inte ska träffa dem).
* Går i kyrka / buddisttempel

Finns 1.000 tals anledningar.
Citera
2013-07-29, 00:02
Medlem
[quote=Jersi|44509404] Horhandel förekommer ju dock och är ganska vanligt just gällande det här med att beställa hem en kvinna över nätet. Som jag förstått det så handlar det ofta om fattiga familjer som ser sin dotter som en möjlighet att få en bättre tillvaro då de ofta får mannen att fortsätta betala till familjen i Thailand, och de kan även börja prata om att mannen borde köpa hus i Thailand osv som de kan ha hand om när han inte där osv osv.
I många fall verkar det också som att en tid efter giftermålet så börjar köpfrun QUOTE]

Beställa över nätet, länka gärna till en sån webshopp, OBS ingen random dejtingsite... För detta är väl inget du sitter hemma och fantiserar ihop?
Citera
2013-07-29, 11:27
Medlem
Fettsugnings avatar
[quote=aremak|44520128]
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Horhandel förekommer ju dock och är ganska vanligt just gällande det här med att beställa hem en kvinna över nätet. Som jag förstått det så handlar det ofta om fattiga familjer som ser sin dotter som en möjlighet att få en bättre tillvaro då de ofta får mannen att fortsätta betala till familjen i Thailand, och de kan även börja prata om att mannen borde köpa hus i Thailand osv som de kan ha hand om när han inte där osv osv.
I många fall verkar det också som att en tid efter giftermålet så börjar köpfrun QUOTE]

Beställa över nätet, länka gärna till en sån webshopp, OBS ingen random dejtingsite... För detta är väl inget du sitter hemma och fantiserar ihop?
Givetvis är det fördomar baserade på okunskap.
Citera
2013-07-30, 22:25
Medlem
[quote=aremak|44520128]
Citat:
Horhandel förekommer ju dock och är ganska vanligt just gällande det här med att beställa hem en kvinna över nätet. Som jag förstått det så handlar det ofta om fattiga familjer som ser sin dotter som en möjlighet att få en bättre tillvaro då de ofta får mannen att fortsätta betala till familjen i Thailand, och de kan även börja prata om att mannen borde köpa hus i Thailand osv som de kan ha hand om när han inte där osv osv.

Ja, naturligtvis måste jag ha menat en webbbutik som Elgiganten.se och liknande! Du är så smart!
Citera
2013-07-30, 22:33
Medlem
clkxxs avatar
[quote=Jersi|44548039]
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Ja, naturligtvis måste jag ha menat en webbbutik som Elgiganten.se och liknande! Du är så smart!

vad menar du då? nån form av kontaktförmedling? svårt att ta dig på allvar om du menar att det är vanligt förekommande att beställa hem fruar som vilken handelsvara som helst
Citera
2013-07-30, 22:37
Medlem
clkxxs avatar
[quote=clkxx|44548167]
Citat:

vad menar du då? nån form av kontaktförmedling? svårt att ta dig på allvar om du menar att det är vanligt förekommande att beställa hem fruar som vilken handelsvara som helst

edit : @jersi tror jag , citeringen funkar inte som den ska verkar det sorry
Citera
2017-05-09, 11:52
Medlem
QueerSchilvias avatar
Skilda Thailändskor med barn går för reapriser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in