2013-07-28, 14:16
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child

Fan vad avis jag blir, springa i regn, åska eller snöfall är ju grymt!

Regn har jag inget emot och inte snö/kyla heller, men vara mitt i ett åskoväder var lite obehagligt faktiskt. Är inte rädd för åska men brukar iaf försöka hålla mig inomhus.. Inte så käckt med en blixt i skallen!
Citera
2013-07-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
Fast åska är bäst! Eh skojaba'

Var ute och sprang, smhi hade lovat sol och regn men lite regn har ingen dött av, tänkte jag. Något kvavt i luften så första km var lite jobbigare än vanligt men jag körde på. Efter ungefär 1,5 km öppnar sig himlen men lite regn brukar inte vara något hinder så fortsatte. Hann väl 2-300 meter sen drog åskan från helvetet igång. Ingen förvarning utan pang bom så var jag mitt i åskans centra typ.

Blev till att springa som en idiot hemmåt eftersom det inte fanns något skydd att ta på vägen.

(behöver jag ens nämna att jag var blöt ända in på skinnet när jag kom hem? regnet hade tom letat sig innanför både tröja och sportbh i funktionsmaterial... händer inte allt för ofta)

Inte någon höjdare, själv har jag haft ~6km kvar hem när åskovädret brutit ut , ingen höjdare (Sprang dock i en skog, så var inte fullt så illa som det verkar).
Citera
2013-07-28, 14:28
Medlem
Citat:
Regn har jag inget emot och inte snö/kyla heller, men vara mitt i ett åskoväder var lite obehagligt faktiskt. Är inte rädd för åska men brukar iaf försöka hålla mig inomhus.. Inte så käckt med en blixt i skallen!

Håller med dig, igår körde jag ett långpass på 2,5 mil i mulet och regnigt väder, första gången på 2-3 veckor det gick att göra utan att få halvt värmeslag. Längtar lite till hösten nu, löparmässigt iaf
Citera
2013-07-28, 15:40
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simcon
Inte någon höjdare, själv har jag haft ~6km kvar hem när åskovädret brutit ut , ingen höjdare (Sprang dock i en skog, så var inte fullt så illa som det verkar).

Fy fan, så långt hade ju iaf inte jag! Skog känns ju dock något bättre.. Själv var jag på en grusväg med blandad vegetation, mest fält men lite småskog och ffa en större skog ett par hundra meter bort.. Men nu gick ju allt väl som tur är

Citat:
Ursprungligen postat av bito
Håller med dig, igår körde jag ett långpass på 2,5 mil i mulet och regnigt väder, första gången på 2-3 veckor det gick att göra utan att få halvt värmeslag. Längtar lite till hösten nu, löparmässigt iaf

Yes, samma här, längtar till september! Är väl rätt perfekt springväder tänker jag?
Citera
2013-07-28, 16:40
Bannlyst
Citat:
Fy fan, så långt hade ju iaf inte jag! Skog känns ju dock något bättre.. Själv var jag på en grusväg med blandad vegetation, mest fält men lite småskog och ffa en större skog ett par hundra meter bort.. Men nu gick ju allt väl som tur är

Yes, samma här, längtar till september! Är väl rätt perfekt springväder tänker jag?

April, maj, juni, juli, aug, september och oktober är mina favoritmånader att springa ute (dock inte april i år då kylan var kvar så fruktansvärt länge här)
Sommaren är skönt även om det är varmt för man kan springa och lalla omkring och bara njuta
Citera
2013-07-28, 18:08
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
April, maj, juni, juli, aug, september och oktober är mina favoritmånader att springa ute (dock inte april i år då kylan var kvar så fruktansvärt länge här)
Sommaren är skönt även om det är varmt för man kan springa och lalla omkring och bara njuta

usch, har knappt sprungit nåt i juli jämfört med juni, för varmt! man tyar ju inte när det är 30 grader..
Citera
2013-07-28, 18:17
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Oj förstod inte att det var så nära, då är det ju hälsan främst. Skulle gissa att du hade snabba kilometertider jagad av åskan.
Citera
2013-07-28, 18:31
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Oj förstod inte att det var så nära, då är det ju hälsan främst. Skulle gissa att du hade snabba kilometertider jagad av åskan.

Jorå, runt 5 min/km vilket ju är snabbt för mig
Citera
2013-07-28, 23:25
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Jorå, runt 5 min/km vilket ju är snabbt för mig

Du ser vad lite extra motivation kan göra. Upplevde nåt liknande ikväll, gav mig ut i spåret i regn och nästan mörker. Blev ju smått mörkrädd till slut och då fick benen lite extra fart.
Citera
2013-07-29, 10:22
Medlem
Citat:
Du ser vad lite extra motivation kan göra. Upplevde nåt liknande ikväll, gav mig ut i spåret i regn och nästan mörker. Blev ju smått mörkrädd till slut och då fick benen lite extra fart.

Haha, varit med om exakt samma sak!
Tog bilen till motionsspåret som låg 1mil åt helvete mitt ute i skogen en mulen kväll. Började springa på 5km-spåret och efter 1km var det nästan kolsvart och såklart så släcks ju belysning kl 22 redan.. Så började ångra min lilla resa mer och mer Sprang väldigt fort sista biten!!
Citera
2013-07-29, 15:23
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Haha, varit med om exakt samma sak!
Tog bilen till motionsspåret som låg 1mil åt helvete mitt ute i skogen en mulen kväll. Började springa på 5km-spåret och efter 1km var det nästan kolsvart och såklart så släcks ju belysning kl 22 redan.. Så började ångra min lilla resa mer och mer Sprang väldigt fort sista biten!!

Haha man är fan bra envis ibland, har man väl gett sig ut kan inte bagateller som mörker hindra en.
Kul igår var också att i slutet av rundan i nästan kolmörker höll jag och en annan löpare på att krocka. Han vart nog lika skrämd som jag hehe.
Citera
2013-07-29, 16:05
Medlem
Hodurs avatar
Någon som har tips hur man läker benhinneinflammation och motverkar det? Har inte lust och läsa hemsidor, om ni har egna erfarenheter kring det hela lyssnar jag gärna.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in