Citat:
Ursprungligen postat av
marleedd
Ja, jag hoppade över sovjettexten
Jag förstår att det är jobbigt att skanna in och dela med dig bara sådär, men bara så att du vet så uppskattas det väldigt mycket!
Har också följt din blogg lite, men du uppdaterar den inte så ofta.
Lycka till med pluggandet!
Så den texten tog kål på dig alltså
Kul! Sant, jag uppdaterar inte alls ofta och är dålig på det. Har försökt skriva några gånger men min webbläsare kraschar ibland, så allt jag skriver raderas och då tappar jag lusten och orkar inte börja om från början. Får nog försöka vara mer aktiv, det är motiverande också, men eftersom jag har mycket annat att göra så är det svårt att bara plugga hp. Jag vill det såklart, men det går inte om jag inte ger upp mitt andra pluggande men då blir jag aldrig klar med gymnasiet. Tror det är bäst att göra ett antal timmar varje dag, inte heltidsplugg samtidigt som man kör heltid på högskoleprovet. Det går nog inte om man vill må bra samtidigt och hinna träna. Känner att jag mår bättre nu också när jag har fått in mer rutin i träningen. Hoppas att detta leder till att man blir mer effektiv på att plugga också. Mitt största problem nu är dygnsrytmen...
Fick världens ångest nu typ. Har pluggat riktigt dåligt ett tag nu

Gör mer än förut för då pluggande jag inget och det har blivit rutin att i alla fall göra något relevant varje dag, även om det kanske inte är så mycket. Typ köra igenom ord på Memrise och läsa. Nyttigare än inget, men inte speciellt effektivt! Var väldigt längesedan jag gjorde något gammalt prov, typ flera veckor sedan

Ne, nu får man bli lite mer effektiv... det vore pinsamt att inte höja sig en bit från 0.6 i höst!