2013-07-26, 19:37
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Nja, nu har ju Brasa 'tuffat upp sig' och kört 'allt' i enskild firma, vilket tydligen är lite 'tufft' och inget för veklingar. Det har till och med Antislask påpekat här i tråden. Så vad som än händer framöver blir också 'Tummeslitens' problem, pissgårdsnära i Rosersberg.

Angående hyreskostnaden, se min avbön i tidigare inlägg...

Vem tror ni blir först att begära Brasa i personlig konkurs?

Jag tror personligen att den kyrktornspissande Snedbankskalle ligger nära till hands....

Vilka kandidater har vi förutom Kalle? Kan SKV begära folk i personlig konkurs, i så fall borde väl de vara ett bra alternativ? EF eller mäklarprästen kan ju vara andra. Den man önskar skulle få den stora äran är ju utan tvekan exet (och då menar jag inte lemonskan), vilken skön revansch . Om Näsby slott inte är en kumpan. enligt UA's inte allt för långsökta teori, så borde de väl snart vara sugna.
Citera
2013-07-26, 20:38
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Vilka kandidater har vi förutom Kalle? Kan SKV begära folk i personlig konkurs, i så fall borde väl de vara ett bra alternativ? EF eller mäklarprästen kan ju vara andra. Den man önskar skulle få den stora äran är ju utan tvekan exet (och då menar jag inte lemonskan), vilken skön revansch . Om Näsby slott inte är en kumpan. enligt UA's inte allt för långsökta teori, så borde de väl snart vara sugna.

Var tog TH vägen i resonemanget?

Jag tror att Dr Ås*s* urkundsförfalskning när fallet kommer upp till behandling, knuffar fram Mäklar/pilot/prästen ordentligt i kön om inte SKV hinner före.

Jag skulle nästan känna lite 'skadeglädje'* om hon 'ickeLemonskan' i egenskap av barnafödande och betaltelefonmisshandlade, avkommealstrande till 'Tummesliten' skulle begära fanskapet i personlig konkurs.

Jag har full respekt för ua571c:s teorier, men störs lite av hans obehagliga kännedom om MITt referensbibliotek.

*'Schadenfreude' är verkligen ingen av SuperTeflons paradgrenar, men i en tråd som denna lockas även jag att frångå mina orubbliga principer.
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-07-26 kl. 20:51.
Citera
2013-07-26, 21:51
Medlem
Citat:

Vad betyder SKV? Hittar inte det i tråden.
Citera
2013-07-26, 22:01
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vad betyder SKV? Hittar inte det i tråden.

Prova att läs det som SKatteVerket. Funkar ganska ok för mig...
Citera
2013-07-26, 22:28
Medlem
SuperTeflons avatar
Stora hundar, förlåt: kärleksbarn, blir som vi vet inte lika gamla som mindre hundar. Hur gammal blir en stor dansk, förväntat egentligen?*

Nu när Brasa ska sitta av extra år för den mindre lyckade bokföringen han nästan/tyvärr lyckats prestera, hur stor är risken att Puma dör i Grandiåsas och spridda 'blocketkompisars' vård innan han frisläpps?

Ligger det förresten något i ryktena att Puma har 'blockats ut' helt godtyckligt och familjenära till bl. a. olika affärspartners när Grandiåsa semestrade i Asien?

*Fick efter lite Googlande för mig att svaret är 8-10 år (utan moms).. Hur gammal är Puma egentligen?
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-07-26 kl. 22:40.
Citera
2013-07-26, 23:50
Medlem
Citat:
Stora hundar, förlåt: kärleksbarn, blir som vi vet inte lika gamla som mindre hundar. Hur gammal blir en stor dansk, förväntat egentligen?*

Nu när Brasa ska sitta av extra år för den mindre lyckade bokföringen han nästan/tyvärr lyckats prestera, hur stor är risken att Puma dör i Grandiåsas och spridda 'blocketkompisars' vård innan han frisläpps?

Ligger det förresten något i ryktena att Puma har 'blockats ut' helt godtyckligt och familjenära till bl. a. olika affärspartners när Grandiåsa semestrade i Asien?

*Fick efter lite Googlande för mig att svaret är 8-10 år (utan moms).. Hur gammal är Puma egentligen?

Är det en företagshund? Om inte så ska ju momsen betalas. Har Brasa blivit dömd för bokföringsbrott? När ? Då kommer han ut första halvan av 2015?

SKV=Skatteverket. Tack för det !
Senast redigerad av Televerket2 2013-07-26 kl. 23:56.
Citera
2013-07-27, 09:05
Medlem
habets avatar
Citat:
Var tog TH vägen i resonemanget?

Jag tror att Dr Ås*s* urkundsförfalskning när fallet kommer upp till behandling, knuffar fram Mäklar/pilot/prästen ordentligt i kön om inte SKV hinner före.

Jag skulle nästan känna lite 'skadeglädje'* om hon 'ickeLemonskan' i egenskap av barnafödande och betaltelefonmisshandlade, avkommealstrande till 'Tummesliten' skulle begära fanskapet i personlig konkurs.

Jag har full respekt för ua571c:s teorier, men störs lite av hans obehagliga kännedom om MITt referensbibliotek.

*'Schadenfreude' är verkligen ingen av SuperTeflons paradgrenar, men i en tråd som denna lockas även jag att frångå mina orubbliga principer.

Självfallet skall väl TH finnas med på listan*, blir bara inte klok på de där turerna kring TH och "Tummesliten" (ännu ett av ST's fantastiska ordvrängningar ). Fick ett tag nästan för mig att de var de som var skyldig Brasa pengar.

*Apropå lista, är det någon som hört av Antislask på slutet? Väntar fortfarande på listan med Brasas goda egenskaper .
Citera
2013-07-27, 12:21
Medlem
SuperTeflons avatar
Jag satt och ströläste lite i FUPen om bokföringsbrottet och konstaterar att Brasa, som skriver 'pyttigt' och gärna på kladdlappar bokförde 'kontorsmateriel' till 90.781 sek på ett år. (konto 6110, sidnummer 170 fetmarkerad i FUPen.)

Kostar verkligen några begagnade gummisnoddsmappar, ett fåtal postitlappar, begagnade servetter från Sibyllakiosker och några pennor över 90.000 Kr på ett år?

Hur går detta egentligen ihop?

Jag tycker summan känns lite orimligt hög. Men det kanske bara är något skönt/lägligt/märkligt missförstånd som vanligt.
Citera
2013-07-27, 12:37
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Självfallet skall väl TH finnas med på listan*, blir bara inte klok på de där turerna kring TH och "Tummesliten" (ännu ett av ST's fantastiska ordvrängningar ). Fick ett tag nästan för mig att de var de som var skyldig Brasa pengar.

*Apropå lista, är det någon som hört av Antislask på slutet? Väntar fortfarande på listan med Brasas goda egenskaper .

Nja, det är väl knappast så att TH är skyldiga Brasa några pengar. Det man tog upp vid den muntliga förberedelsen var att Brasa genom sin dåvarande advokat Citrusperuken ('Lemonwig') begärt att allt arbete på ruinen skulle stoppas. Dokumentation gällande vilket datum detta skett skulle presenteras för rätten före huvudförhandling.

Jag bedömer att denna information inte kommer att spela någon roll alls i den fortsatta handläggningen med anledning av ordförandens uppenbara ointresse för detta. Bara Dyslexibiträdet och Brasa satt och hoppade av upphetsning ute i videorummet på Storboda, så att hela kameran darrade.

Ordföranden, som såg varm och bekväm ut om fötterna, darrade inte ens på manschetten.
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-07-27 kl. 13:32.
Citera
2013-07-27, 13:16
Medlem
Citat:
Jag satt och ströläste lite i FUPen om bokföringsbrottet och konstaterar att Brasa, som skriver 'pyttigt' och gärna på kladdlappar bokförde 'kontorsmateriel' till 90.781 sek på ett år. (konto 6110, sidnummer 170 fetmarkerad i FUPen.)

Kostar verkligen några begagnade gummisnoddsmappar, ett fåtal postitlappar, begagnade servetter från Sibyllakiosker och några pennor över 90.000 Kr på ett år?

Hur går detta egentligen ihop?

Jag tycker summan känns lite orimligt hög. Men det kanske bara är något skönt/lägligt/märkligt missförstånd som vanligt.

Det var en HÖG summa för kontorsmaterial. Det låter som att det kan vara finansiering av kontor på flera platser.....dvs justa datorer på hemma kontoret...lyxiga massage fåtöljer till hemmakontoret.......säkert byts detta ut varje halvår eller något i den stilen pga datorkrascher av olika slag. Det räcker till flera livstidsförbrukningar av kulspetspennor. Några tankar för att fylla upp summan till över 90000 kr
Citera
2013-07-27, 14:20
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Det var en HÖG summa för kontorsmaterial. Det låter som att det kan vara finansiering av kontor på flera platser.....dvs justa datorer på hemma kontoret...lyxiga massage fåtöljer till hemmakontoret.......säkert byts detta ut varje halvår eller något i den stilen pga datorkrascher av olika slag. Det räcker till flera livstidsförbrukningar av kulspetspennor. Några tankar för att fylla upp summan till över 90000 kr

Nja, Brasa är väl urtypen för personer som alltid stjäl pennan när han skriver under slippen...

De höga summorna härrör sig nog mer rimligtvis till det faktum att källartrollen skulle ha lön. Brasa var tvungen att bokföra uttagen som något och hans kreativitet är inte speciellt imponerande. Några 90.000 Kr har kontorsmaterial aldrig kostat brasa.

Jag är tämligen övertygad om att det finns deltidsanställda kvinnor inom vården som inte ens disponerar 90.000 Sek om året i disponibel inkomst. Hur i hela fridens namn har de råd med papper och pennor?

Ungefär som de inköp på Mediamarkt är bokförda, som avskrivning på tre år, trots att vi alla förstår att detta är privata inköp av hemelekronik.
Citera
2013-07-27, 15:20
Medlem
SuperTeflons avatar
Nu verkar Grandiåsa ha dämpat sig lite på sin linkedIn-sida....

(fick lite hjälp via PM med detta inlägg...)

Jag länkar inget här då hon tydligen tänker hacka de som kollar.... (prova gärna hennes 'nya' efternamnsstavning så hittar ni lätt nog ändå. Så fort hennes Pappa dog ändrade hon blixtsnabbt stavning för att fjärma sig från mamman. Helt sjukt enligt mig.)

Som alla kan se är den stötande liknelsen med 9/11 borta.

Hennes desperata sök efter 'hackers' har också omformulerats...

På något konstigt och obegripligt sätt tycks hon redigerat sin sida enligt de mest graverande påpekanden vi skrivit här i tråden.

Tur att hon kom på detta själv, utan att läsa här i tråden.

Grandiåsa är uppenbarligen mycket mer på framkant än 'Tummesliten'.

Men mamman* med de stulna miljonerna vill hon inte associeras med. Lite lustigt enligt mig....

*Mamman är också enligt mig utnämnd till årets 'Folkvillbäckare', men bara enligt mig än så länge.... Så papperskraschanen, med hemklippt guldstjärna i metallpapper**, och diplom, kan inhämtas från mig personligen här i tråden. /ST

**Det är bara ua571c som tidigare fått en lika tjusig utmärkelse här i tråden av mig, men han har upp till nu inte hämtat ur den.... Den hemklippta stjärnan ligger skrämmande nära hålslaget i skrynkellackerad mossgrön plåt som mer än tydligt ser ut som det prishöjande hålslaget som salufördes i alla de största Stockholmstidningarna när Kevingeruinen skulle säljas. (Ok, jag är medveten om att hålslaget var lackat i grön hammarlack och att mitt hålslag inte var exakt lika, men jag gör som Brasa och låtsas om som om jag inte visste bättre... Skrynkellackerat i helmatt kan efter vilket märkligt missförstånd som helst uppfattas som högblankt och hammarlacksmålat....)
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-07-27 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in