Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Jag tror inget speciellt händer i Näsby efter den första januari. Jag tror bara hela deras upplägg är riktat till folk som behöver förvara saker kortsiktigt under samma kalenderår. Det har säkert nån skatteteknisk orsak att inte gå över årsskiftet. Det skulle förvåna mig om det inte är business as usual för dom som fortsätter därefter.
Alltid intressant att läsa Skiaddles inlägg, men här verkar det verkligen finnas någon typ av deadline..
Jag har svårt att tro att ett relativt stort fastighetsförvaltningsbolag skulle kunna skriva ett längre avtal, än som är brukligt. Avtalet upphör 1 jan 2015...
Så: Något händer i Näsby den första jan 2015... Vi vet bara inte vad.
Kanske Brasas gipsväggar (XL-bygg pris för en gipsskiva 49 SEk. Stulen från XL, lite billigare.) kommer att forslas bort, enligt kontraktet. Kostnaden kommer att debiteras den anstaltspissande Brasa... Till en kostnad han inte helt kontrollerar....
Vi vet alla (lite i smyg) att ett hyreskontrakt har en bortre parentes, och i detta fall är det 1 jan 2015. Sedan får Brasa betala 'böter' enligt kontraktet.....
Vi sitter som vanligt skönt ned i båten då onödiga vågor skulle skrämma bort både det ena och det ohederliga...