2013-07-25, 23:37
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Men varför är inte affärsupplägget så här:

Han hyr förrådet för en jävla massa pengar av en kumpan. Sedan får han tillbaka en försvarlig del av dessa under bordet.

Utan att veta känns det som att det är en mycket hög hyra för ett förråd....

Påminner förresten inte detta om affärsupplägget med mäklarpilotprästen från Holmsund? Det är väl bara att upprätta dubbla hyreskontrakt, och sedan makulera den ena uppsättningen?
Har fungerat förr. Nästan.

Det är väl värt att kolla upp? Vem driver Näsby slott då? Och vad har dom för priser? Det borde ju vara enkelt att kolla om det ser ut som en affärsmässig uppgörelse eller om det är något fuffens i farten...
Citera
2013-07-26, 00:38
Medlem
couguars avatar
Den här lokalen ligger på Djursholmsvägen 30 i Näsby. Det är ett mindre kontor/lager på 145 kvm som hyrs ut av Newsec som f.ö. förvaltar Näsby Slottsfastighet (se tidigare inlägg). I sökresultatet på Newsec.se står följande om denna lokal "Prisvärda lokaler för företag som söker en tillfällig lösning under en kortare tidsperiod (till 2014-12-31 utan besittningsskydd) Kontor och lager ..."

Vill man ha mer uppgifter om lokalen finns tel.nr/mailadress på länken och då kan man (troligen) få en uppfattning om vad hyrorna ligger på ...
Senast redigerad av couguar 2013-07-26 kl. 00:50.
Citera
2013-07-26, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av couguar
Den här lokalen ligger på Djursholmsvägen 30 i Näsby. Det är ett mindre kontor/lager på 145 kvm som hyrs ut av Newsec som f.ö. förvaltar Näsby Slottsfastighet (se tidigare inlägg). I sökresultatet på Newsec.se står följande om denna lokal "Prisvärda lokaler för företag som söker en tillfällig lösning under en kortare tidsperiod (till 2014-12-31 utan besittningsskydd) Kontor och lager ..."

Vill man ha mer uppgifter om lokalen finns tel.nr/mailadress på länken och då kan man (troligen) få en uppfattning om vad hyrorna ligger på ...

Vad händer den 1 januari 2015? Konstiga vibbar.
Citera
2013-07-26, 02:00
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
(...)
Om Minigallerian ligger i ett enskilt bolag kan det ju lämpligen gå i konkurs. Och byggmaterialet kan ju Näsby ta hand om och försöka realisera när dom inser att dom aldrig kommer att få betalt. He couldn't care less...
Om ett av de enskilda bolagen går i konkurs går ML i personlig konkurs per automatik. Eller?

Citat:
Ursprungligen postat av ua571c
Ja, är hyran (250.000:-/kvartal?) rimlig egentligen?
Är det en kostnad för något annat inbakat också? Betalas den hyran eller betalas den inte?
Citera
2013-07-26, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Om ett av de enskilda bolagen går i konkurs går ML i personlig konkurs per automatik. Eller?

Är det en kostnad för något annat inbakat också? Betalas den hyran eller betalas den inte?

När det gäller Näsby slott så ska också frågan ställas om och på vilket sätt Grandiåsa är/kan vara involverad.

Är det hon som betalar hyran nu när Brasa är på långvarig vistelse på annan ort? Är det hon som eventuellt får tillbaka en del pengar av den saftiga hyran ? Frågorna är många men dom är relevanta att ställa. Jag har följt hela tråden från början och är övertygad om att slutet inte närmar sig på långa vägar. Det dyker upp nya saker hela tiden. Ska det aldrig ta slut ?
Citera
2013-07-26, 15:38
Bannlyst
Rent hypotetiskt:

Om Grandiasa blir falld for grova ekonomiska brott till fangelse x-antal manader...

Kommer socialtjansten att omhanderta hennes barn?
Citera
2013-07-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Rent hypotetiskt:

Om Grandiasa blir falld for grova ekonomiska brott till fangelse x-antal manader...

Om båda föräldrarna sitter i fängelse så har hon ingen vårdnadshavare och då kommer socialtjänsten att automatiskt kopplas in för utredning och att utse vårdnadshavare.
Citera
2013-07-26, 18:07
Medlem
SuperTeflons avatar
Jag konstaterar att mitt senaste inlägg inte passerar nålsögat ens i krokodil, eller kamelskepnad. Någon lägsta nivå får det finnas även i en ren skvallertråd här på FB!

Jag ber att få göra avbön för de felaktiga siffrorna jag anförde i mitt senaste inlägg...

Jag har ju varit lite överintresserad av hur man kan lura sig själv på pengar genom att inkvartera Gipsväggar slottsnära i Näsby.

Källartroll har sett gipsväggarna, men vi vet ju nu att den första januari 2015 så händer något spännande i Näsby.....

Jag satt och tänkte på ett gammalt inlägg jag själv skrev när jag skrev om hyran i Näsby. Den hade då helt verifierat kostat Brasa EN MILJON kronor, men på tre års tid.

Med hundhuvudet omomsat under armen får jag be att rätta mig själv:

Hyran i Näsby är bara i runda slängar 73.000 Sek per kvartal och endast runt 300.000 per år.

Jag ber att få Teflonpudla mig å det grövsta, då jag utan egentlig anledning skrev ett inlägg där årshyran blev förväxlad med en miljon. (Årshyran ska vara 333.000 SEK.)

Efter indexhöjningen, vi inte har fullständig koll på, är hyran minst 333.000 per år. Alla andra resonemang i mitt inlägg förblir de samma. Men till och med jag känner att rätt ska vara rätt, här ska inga 'märkliga missuppfattningar' komma i vägen!

Brasa kan lugnt sitta i båten/ pissrastgården och vänta i TRE år innan hyran för byggavfallet är en ny frisk miljon.

Kostnad i dagsläget är 3.000.000 Sek (Inköp +400.000 Sek i nedmontering och borforsling, svart + EN MILJON i hyra till dags datum.)

Alla resonemang i mitt inlägg är de samma, men till och med när uslingen Brasa är inblandad tycker jag att vi kan lämna korrekta uppgifter, något som Brasa själv sällan gör.

Jag ber verkligen om ursäkt för detta och skäms lite, då jag vilsefört alla i tråden och i normala fall känner att jag håller mig till fakta....

Årshyra byggskräp: 333.000 SEK, (10 gånger så mycket som för en kall-lada utanför Mälardalen...)

Kul att se att en intern med 11 SEK/ timme i lön betalar 73.000 SEK/Kvartal för att hålla byggskräp i varmförråd!

Hoppas att min trovärdighet i tråden nu inte blev helt kapsejsad.

SuperTeflon vill bara tillföra fakta och korrekta uppgifter och den här gången gick det lite för snabbt till och med för mig.

/ST
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-07-26 kl. 18:45.
Citera
2013-07-26, 18:22
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Rent hypotetiskt:

Tveklöst kommer Soc att tvångsomhänderta 'L', men lite osäkert om de kommer att ha tid att ta 4000 bilder per dag på blöjexem och andra ointressanta steg i hennes 'utveckling'.

Dock är Stilikontuttfia kvinna och höjd över varje misstanke om urkundsförfalskning, mened och bokföringsbrott. Glöm inte bort att hennes projektanställning i Dr Rent avslutades helt plötsligt när de illegala transaktionerna också upphörde.

Man måste ju vara nästan reapulkat korkad om man då skulle tro att den falska Silikontuttfian skulle kunna vara inblandad, utan att ropa orden 'konspiration' eller 'rättvisan är blind'*.

*Quote: B*lly B*tt. (Blind eller rättvis? - Ingen vet.)

Vi kallhamrat luttrade i tråden vet bättre...
Senast redigerad av SuperTeflon 2013-07-26 kl. 18:40.
Citera
2013-07-26, 18:58
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien

Nja, nu har ju Brasa 'tuffat upp sig' och kört 'allt' i enskild firma, vilket tydligen är lite 'tufft' och inget för veklingar. Det har till och med Antislask påpekat här i tråden. Så vad som än händer framöver blir också 'Tummeslitens' problem, pissgårdsnära i Rosersberg.

Angående hyreskostnaden, se min avbön i tidigare inlägg...

Vem tror ni blir först att begära Brasa i personlig konkurs?

Jag tror personligen att den kyrktornspissande Snedbankskalle ligger nära till hands....
Citera
2013-07-26, 19:21
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Vad händer den 1 januari 2015?

Jag tror inget speciellt händer i Näsby efter den första januari. Jag tror bara hela deras upplägg är riktat till folk som behöver förvara saker kortsiktigt under samma kalenderår. Det har säkert nån skatteteknisk orsak att inte gå över årsskiftet. Det skulle förvåna mig om det inte är business as usual för dom som fortsätter därefter.
Citera
2013-07-26, 19:35
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tror inget speciellt händer i Näsby efter den första januari. Jag tror bara hela deras upplägg är riktat till folk som behöver förvara saker kortsiktigt under samma kalenderår. Det har säkert nån skatteteknisk orsak att inte gå över årsskiftet. Det skulle förvåna mig om det inte är business as usual för dom som fortsätter därefter.

Alltid intressant att läsa Skiaddles inlägg, men här verkar det verkligen finnas någon typ av deadline..

Jag har svårt att tro att ett relativt stort fastighetsförvaltningsbolag skulle kunna skriva ett längre avtal, än som är brukligt. Avtalet upphör 1 jan 2015...

Så: Något händer i Näsby den första jan 2015... Vi vet bara inte vad.

Kanske Brasas gipsväggar (XL-bygg pris för en gipsskiva 49 SEk. Stulen från XL, lite billigare.) kommer att forslas bort, enligt kontraktet. Kostnaden kommer att debiteras den anstaltspissande Brasa... Till en kostnad han inte helt kontrollerar....

Vi vet alla (lite i smyg) att ett hyreskontrakt har en bortre parentes, och i detta fall är det 1 jan 2015. Sedan får Brasa betala 'böter' enligt kontraktet.....

Vi sitter som vanligt skönt ned i båten då onödiga vågor skulle skrämma bort både det ena och det ohederliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in