2013-02-01, 23:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yticnam
Om någon har missat att se Battle Royale kan den vara värd att se. Sett den massa gånger och kan väl beskrivas med att den liknar Hunger Games en aning. En skillnad är dock att Battle Royale är en bra film...

Alla som är aktiva i tråden HAR SETT den redan och de flesta med genuint filmintresse såg den redan för tio år sedan då den var på tapeten.
Citera
2013-02-03, 03:37
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nån som sett koreanska "A Company Man"? Släpptes nyss såg jag..

Ganska intressant story, även om jag tror jag sett film med denna story innan.

Jag har sett den, karaktären är något av en ripoff i vissa avseenden från a bittersweet life och någon fightingscen såg ut att vara hämtad från knivslagsmålet i den italienska villan i the bourne supremacy. Ganska standard story och ingen jättespeciell film på något sätt. Funkar att döda lite tid med den men den dränks ganska omgående i "dussinträsket". Storyn fick mig av någon anledning att tänka på amerikanska Operation: Endgame.
Citera
2013-02-03, 10:22
Medlem
Sittkissares avatar
Senaste filmerna jag såg var:

Dead Sushi från 2012. Regisserad av Noboru Iguchi som även gjort filmer som The Machine Girl. Så jag visste ju ungefär vad det var som väntande. Totalt spårad rulle om sushibitar som får liv och börjar attackera folk på ett sushihak/hotell. Filmen gav en hel del skratt. 5/10

Triad från 2012. Får följa tre vänner som joinar triaderna. Kändes rätt tom och trist och imponerade inte alls. 4/10

3 Idiots från 2009. En indisk komedi där två vänner letar efter sin tredje vän, och man får se deras collegedagar 10 år tidigare. Jag har knappt sett något indiskt alls, så jag visste inte alls vad som väntade och jag hade inga höga förhoppningar. En tjej från Burma rekommenderade denna och den lät helt okej på imdb, så varför inte.
Blev positivt överraskad och det var en fin film. Den gav en del skratt men hade samtidigt en del seriösa scener. Bra blanding mellan komik och drama. 7/10
Citera
2013-02-03, 15:31
Medlem
yoshi.arafats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tänkte se A Moment to Remember, någon som har en åsikt om man ska se director's Cut:en eller den vanliga versionen? (director's Cut är 30 minuter längre)

http://www.imdb.com/title/tt0428870/?ref_=fn_al_tt_1

Jag har bara sett en version, och minns faktiskt inte ens vilken. Men vill bara säga att filmen är fantastisk. Är man det minsta blödig, då lipar man.

Påminner om asiatiska serien 1 litre of tears.
Citera
2013-02-03, 17:35
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Senaste filmerna jag såg var:

Dead Sushi från 2012. Regisserad av Noboru Iguchi som även gjort filmer som The Machine Girl. Så jag visste ju ungefär vad det var som väntande. Totalt spårad rulle om sushibitar som får liv och börjar attackera folk på ett sushihak/hotell. Filmen gav en hel del skratt. 5/10

Triad från 2012. Får följa tre vänner som joinar triaderna. Kändes rätt tom och trist och imponerade inte alls. 4/10

3 Idiots från 2009. En indisk komedi där två vänner letar efter sin tredje vän, och man får se deras collegedagar 10 år tidigare. Jag har knappt sett något indiskt alls, så jag visste inte alls vad som väntade och jag hade inga höga förhoppningar. En tjej från Burma rekommenderade denna och den lät helt okej på imdb, så varför inte.
Blev positivt överraskad och det var en fin film. Den gav en del skratt men hade samtidigt en del seriösa scener. Bra blanding mellan komik och drama. 7/10

hahahah du har alltså också sett Triad? Jag ser den filmen som en lektion i uselhet. En rulle som var så förintande usel på alla plan att man inte kan låta bli att skratta. Din 4:a är generös bortom all sans och förnuft. Dead sushi ser intressant ut.
Citera
2013-02-03, 18:02
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Kan nån rekommendera en asiatisk film som INTE är helt knäpp? Allt man sett därifrån är ju så orealistisk och muppigt att man tror alla i Asien sitter och kollar på Bergman för inspiration.
Vad har du sett för filmer då? När du uttalar dig på det sättet så får du väl komma med något exempel iaf.
Citera
2013-02-03, 19:27
Medlem
mikkelbergs avatar
Hej, jag söker efter tips på en riktigt episk(handlingen inte utspelas i nutid) höjdarrulle från kina!!

gärna mer thriller än äventyr..

mvh
Citera
2013-02-03, 19:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Såg The Bullet Vanishes i natt, som jag inte tror nämnts här inne. Sherlock Holmes i Kina, kort och gott. Estetiskt tilltalande mysig liten deckarrulle. Helt okej och framförallt välcastad med två, vad man väl ändå får kalla kändisar, i huvudrollerna - Nicolas Tse och Ching Wan Lau.
Plockar hem den... Tack för tipset! Den, Company Man och Cold War är de som jag känner mig mest sugen på just nu...

Tackar NirvanA för tipsen också!

Såg en Jackie Chan film igår förresten som jag hade missat. Inte konstigt att man missat massa filmer med honom, han har ju fan medverkat i över 100 filmer. Imponerande minst sagt...

Project A
http://www.imdb.com/title/tt0085127/?ref_=sr_1

Riktigt rolig och underhållande film i sedvanlig Jackie Chan anda! Massa häftiga stunts osv. Jackie är i högform. Rekommenderar alla som inte sett den att se den snarast! Själv ska jag kolla upp 2an någon dag, kanske redan i kväll...

Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Hej, jag söker efter tips på en riktigt episk(handlingen inte utspelas i nutid) höjdarrulle från kina!!

mvh
Infernal Affairs Finns 3 delar. Se dem! Det är dem filmerna Departed bygger på/är en remake av...

Se den här The Bullet Vanishes annars då, som tipsades om här ovan. Det verkar ju vara nåt i den stilen, den ska jag själv ta och se...
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-02-03 kl. 19:31.
Citera
2013-02-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Infernal Affairs Finns 3 delar. Se dem! Det är dem filmerna Departed bygger på/är en remake av...

Se den här The Bullet Vanishes annars då, som tipsades om här ovan. Det verkar ju vara nåt i den stilen, den ska jag själv ta och se...

Du tror inte hen menade ännu äldre än 90-talet?
Citera
2013-02-03, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg

mvh

Dao

Seven Swords

Musa

House of flying daggers

Ashes of Time Redux

Shaoilin

Red Cliff 1 och 2

Curse of the Golden Flower
Citera
2013-02-03, 23:05