Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-07-25, 03:51
Medlem
revodnebs avatar
När SD har majoritet så ska jag rösta på SVP. Det har inte med rasisterna att göra (och då menar jag de riktiga rasisterna). Min morfar va svensk och jag vill inte att svenskarna ska dö ut som folk.
Citera
2013-07-25, 03:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När SD har majoritet så ska jag rösta på SVP. Det har inte med rasisterna att göra (och då menar jag de riktiga rasisterna). Min morfar va svensk och jag vill inte att svenskarna ska dö ut som folk.
Får SD makten tror jag inte att svenskarna kommer dö ut, då föds det väl fler svenska barn än invandrare som kommer hit? Blir invandrarna integrerade tror jag att deras barn kommer föda lika många ungar som den generella svensken och håller sig till sin egna ras. Jag ser ytterst få ungar som är rasblandade ute.
Senast redigerad av AllaHoror 2013-07-25 kl. 03:56.
Citera
2013-07-25, 05:32
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaHoror
Får SD makten tror jag inte att svenskarna kommer dö ut, då föds det väl fler svenska barn än invandrare som kommer hit? Blir invandrarna integrerade tror jag att deras barn kommer föda lika många ungar som den generella svensken och håller sig till sin egna ras. Jag ser ytterst få ungar som är rasblandade ute.
SvP är ett rasistiskt duktigare parti, hur kan det inte förklara övergången från SD?
Citera
2013-07-25, 09:35
Medlem
https://www.flashback.org/t1968241

Där hittar du svar på dina barnsliga frågor. SD är bara ännu ett ryggradslöst mesparti som inte fattat vad som krävs för att skapa ett hållbart Sverige. Och "ta makten"(vad betyder det?) kommer de aldrig göra då negerfeldt ser till att ge rösträtt åt denna ständigt ökande invandrargrupp i snabbare takt än dummsvennen lyckas plussa ihop 2 och 2 och se vart det barkar därhän och röstar för sin egen överlevnad än bara för nån tusenlapp extra varje månad.
Citera
2013-07-25, 09:59
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaHoror
Mycket "tror" i ditt svar. Varför skulle invandrarna ens själva vilja bli assimilerade? Det funkar med närstående folkgrupper, alltså "det västerländska genetiska och kulturella arvet" som du citerar, men resten har - som kollektiv - knappast något intresse av att bli assimilerade. De arbetar för sina egna, som alla folkslag gjort i alla tider, alla utom dagens västerlänningar.

För att citera den kurdiska nationalisten Özz Nujen: "Jag flydde inte hit ifrån Turkiet för att bli svensk. Jag flydde hit för att få fortsätta vara kurd."

SDs politik går ju ut på att assimilera dessa trots allt, fastän de egentligen vill leva i parallella samhällen, där svenskarna bara finns för att serverar dem bidrag. Du nämner att det redan finns enorma mängder icke-svenskar i Sverige. SDs assimileringspolitik blir därmed ett värre hot än vad sjuklöverns splittringspolitik är. Om invandringen tvärstannar imorgon, men Sveriges nuvarande befolkning assimileras och smälter ihop till en smet, så innebär det svenskens död. Folkmord heter det på svenska, men den engelska termen, genocide, är kanske mer träffande: genmord, utrotandet av en biologisk gen. Detta är konsekvensen av det nya nolltoleranta SDs politik.
Citera
2013-07-25, 12:07
Medlem
Livetsteaters avatar
Finns många anledningar till att jag sympatiserar med SvP.

Att det här landet i dagsläget inte styrs av svenskar och uppenbarligen inte ser till svenskarnas bästa är en anledning. SD ser tyvärr inte ut att ändra på det, därför blir det SvP för mig.

Jag har i två val röstat på ett parti ur sjuklövern utan att överhuvudtaget varit insatt i politik.
När man sätter sig in lite i hur saker och ting ligger till ser man hur rutten vår demokrati är.

Det är fan så man skäms att man inte fått upp ögonen tidigare.
Senast redigerad av Livetsteater 2013-07-25 kl. 12:14.
Citera
2013-07-25, 12:32
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Tycker det är jävligt intressant att många potentiella Svp:are röstar SD eftersom SD är pro-Israel, och Svp är det parti som stöder Israel allra minst med tanke på att befolkningen i huvudsak är judisk. Svp = antisionister.
Citera
2013-07-25, 13:05
Bannlyst
Man kan exempelvis tänka ungefär såhär:
Citat:
Varför bör du då välja att stödja det växande Svenskarnas parti (SvP) snarare än riksdagspartiet Sverigedemokraterna? Det finns många anledningar till att göra ett sådant val och syftet med denna text är inte att göra en fullständig genomgång av alla dessa anledningar utan istället vill vi ge dig ett par goda argument:

1) Du vill ha ett svenskt Sverige. SD vill inte stoppa invandringen utan enbart minska den, detta innebär att SD är nöjda med andelen invandrare i Sverige idag och vill dessutom att det skall bli ännu fler invandrare i Sverige genom att släppa in ytterligare ungefär 10 000 invandrare varje år. I längden innebär en sådan politik att svenskarna kommer vara i minoritet i Sverige och det löser på inga sätt dagens mångkulturella problem. SvP vill istället stoppa invandringen, utvisa alla kriminella invandrare, avveckla det multietniska samhället på ett ansvarsfullt sätt och införa en återvandringspolitik enligt principen sist in – först ut. Svenskarnas väl och ett harmoniskt Sverige är SvP:s högsta prioritet.

2) Du anser att svenskarna är värda en framtid. Ledningen för SD förespråkar något de kallar för ”öppen svenskhet” där de påstår att ”vem som helst kan bli svensk”. Jimmie Åkesson upprepar gång på gång att det enbart är en fråga om värderingar när det gäller vem SD anser är svensk, invandring av kristna syrianer till Sverige är ett exempel på invandring som ledningen för SD ser positivt på. Svenskarnas parti däremot står upp för att svenskar tillhör ett folkslag på biologisk grund och värderar svenskarnas framtid högt. Vem som helst kan inte bli svensk, lika lite som vem som helst kan bli japan. SvP vill ha en så positiv utveckling som möjligt i Sverige, med så goda förutsättningar som möjligt för den svenska befolkningen – inte en utveckling till ett Sverige där afrikaner, araber, asiater osv tillåts bli i majoritet och räknas som svenskar så snart de lyckats få svenskt medborgarskap.

Om du stödjer de ovanstående punkterna men fortfarande tror att SD kan påverkas till något bättre och att SD skulle kunna utveckla sin politik till en mer nationalistisk politik på sikt (trots att SD-ledningen ständigt avvecklat nationalismen i takt med att SD:s stöd har ökat) så finns all anledning att ändå välja att stödja och rösta på Svenskarnas parti:

A) Du tror att SD kan förbättras och vill påverka dem till en mer svenskvänlig politik. Ifall du tror att det går att påverka SD:s ledning till en mer svenskvänlig politik så är det effektivaste sättet att göra detta genom att rösta på och stödja Svenskarnas parti. På så vis sätter du press på SD-ledningen att i högre grad förespråka svenskarna när allt fler svenskvänliga röster vinns över till ett sant nationalistiskt alternativ på grund av att SD för en invandringsliberal politik. Partistyrelsen för SD utesluter idag personer från partiet om de är allt för kritiska mot invandring och börjar de inse att SvP är en växande utmanare bland invandringskritiker kommer ledningen för SD sannolikhet att tvingas förbättra sin politik för att inte förlora allt för mycket stöd.

B) Du vill sända en kraftfull signal om att det är nog. Ju snabbare Svenskarnas parti – som för en kompromisslös nationalistisk politik på etnisk grund – växer, desto fler kommer få upp ögonen för att missnöjet med den förda politiken växer bland befolkningen. Reaktionerna på ett växande SvP blir garanterat kraftigare än de som ett stöd till SD resulterar i, så vill du göra en politisk markering så kraftig som möjligt bör du stödja SvP istället för SD.

Att ha Sverigedemokraterna i riksdagen är ett uttryck för svenskarnas vilja till förändring, svenskarna är inte nöjda med hur samhället utvecklar sig idag och på så sätt går det att säga att SD:s inträde i riksdagen är ett steg i rätt riktning. För att få ordning på samhället krävs dock att en politik förs som ligger i linje med vad de flesta samhällskritiker förespråkar och Svenskarnas parti är partiet som rakryggat står upp för och företräder ett Sverige som skall styras av och för svenskarna, där svenskarnas kortsiktiga såväl som långsiktiga intressen sätts i första rummet.

Svenskarnas parti är en växande opposition mot riksdagens strutspolitik där det hellre väljs att gömma huvudet i sanden än att prata om lösningar på problemen. Varje bidrag och varje ny medlem i Svenskarnas parti påskyndar partiets utveckling. I Svenskarnas parti gör Du skillnad.

Svenskarnas parti är idag lika mycket ett parti som det är en intresseorganisation för vita svenskar. Något som saknas fullständigt idag. Ett parti som tar till vara på och arbetar för de vita svenskarnas rättigheter och bevarande.

Varför ska alla andra grupper än just svenskarna få engagera sig etniskt? Det här är ju våra samhällen, vår civilisation, vårt land och vårt folk som står på spel. Vill du förvägra oss rätten att organisera oss och kämpa för att rädda detta? Varför då?
Citera
2013-07-25, 14:55
Medlem
M0wes avatar
Alla i sådana här trådar skriver om svenskar och svenskhet hela tiden men vad fan betyder allt detta. Är jag svensk för att mina föräldrar är svenska eller är jag inte svensk för att jag inte firar några svenska traditioner och beter mig allmänt osvenskt eller räcker det för mig att kunna språket? Vad är det som är så sjukt viktigt med att vara svensk, svenskarnas parti.
Citera
2013-07-25, 16:39
Medlem
Livetsteaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0we
Alla i sådana här trådar skriver om svenskar och svenskhet hela tiden men vad fan betyder allt detta. Är jag svensk för att mina föräldrar är svenska eller är jag inte svensk för att jag inte firar några svenska traditioner och beter mig allmänt osvenskt eller räcker det för mig att kunna språket? Vad är det som är så sjukt viktigt med att vara svensk, svenskarnas parti.

Vad är en somalier, vad är en japan?

Det finns inga exakta gränser men är du svensk vet du nog det innerst inne.
Citera
2013-07-25, 20:41
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Ska vi se till att Sd får mer inflytande? Det är väl ändå deras riksdagsgrupp som ska börja utöva utpressning mot etablissemanget? De kan säga att de fäller allt och alla om de inte får som de vill, de kan i alla fall försöka.

Jag har flera gånger skrivit om de möjligheter som Sd reellt har. Men problemet är att de är för harhjärtade för att göra ett skit. Sd är som blomflugor: de ser farliga ut för den efterblivne, men de gör inte ett skit.
Ja detta är verkligen märkligt. Känns som SvP har gjort mera än SD har gjort i år ex. dock så får man beakta att demokratiskt arbete tar tid, men när fick svensken en fråga om de var för mångkultur?

Dock så finns det goda krafter inom SD, typ Kasselstrand, men han verkar ju tyvär vara körd inom SD.
Citera
2013-07-25, 20:46
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Dock så finns det goda krafter inom SD, typ Kasselstrand, men han verkar ju tyvär vara körd inom SD.
Mja, är Kasselstrand verkligen en god kraft då?
https://www.realisten.se/2012/07/06/gustav-kasselstrand-somaliska-muslimer-kan-bli-svenskar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in