2013-07-23, 20:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ett vittne säger sig ha sett AJ utanför Id*s port pratandes i telefon ungefär vid midnatt och en matta låg i portdörren för att hindra den att slå igen.
Ett vittne har också sagt sig se en mörkgrön Volvo S40 komma åkandes mot Id*s adress vid 1-2-tiden natten till söndagen.

Spännande om biliakttagelse. Detta har jag missat helt. Ungefär var sågs den, var finns detta återgivet i tidning e.dyl.?
Citera
2013-07-23, 20:29
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Den uppgiften har jag missat.. om s40.. Säker källa?

Inlägget finns här i tråden, knapp vecka sen, men minns inte vem som skrev det. Men det är inte så många dagar sen i alla fall.
Citera
2013-07-23, 20:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Spännande om biliakttagelse. Detta har jag missat helt. Ungefär var sågs den, var finns detta återgivet i tidning e.dyl.?

https://www.flashback.org/sp44360426

Men sen skrev personen att datumet blev fel, iakttagelsen är den natten hon försvann.
Citera
2013-07-23, 20:32
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckar
bilen är troligtvis ett blindspår.. vem skulle (som några kallar A.J )vara smart och frakta en död människa i en bil som är avställd och ägs av en körkortslös förare )dessutom av huvudmisstänktes bästa piffare???
är det inte riktigt uppenbart att A.j ska bli huvudmisstänkt, man leder bort spåren som inte visar ett skit...tror inte ens A.J vart med å flyttat kroppen.. om någon ser honom med mångas påfund en matta några ica kassar..osv så vet folk vem A.J är som spenderat en del tid hos i*a... men möter det en annan pajsare kille/tjej som inte är känd på platsen så ja då stämmer ju inte beskrivningen på A.j.. han är iaf rätt så igenkänlig så nej A.j har suttit i passagerarsätet sett en av sina pök bli inburen i en bil bli begravd. eliminerad.. done.. livet går vidare..jag har en rätt klar bild faktiskt
Jag kan köpa den beskrivningen. Men varför skulle allt annat varit så klantigt genomfört då?
Med blodet, telefontabbarna och AJ,s beteende efteråt? Skulle det vara med i planen för misstankar i bilens och polarnas riktning?
Och sedan har de kontaktat begåvade människor som fixat transport, och som dessutom vet hur man gör, till skillnad från dessa herrar?
Surt för polarna att de sitter i skiten, om detta var planen
Och AJ troligtvis får ett mordåtal på halsen, och de "riktiga" medhjälparna går fria?
Citera
2013-07-23, 20:33
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det oroar nog att inte veta vad de vet. Vad har han att förhålla sig till?
Ingenting,men samtidigt ess i fickan så länge kroppen inte åretfinns. Blir enormt svårt o fälla ngn GM med bara blod o ord mot ord.

Tyvärr är karln släppt o har haft all tid i världen o gömma om, bränna, lägga i syra mm.
Citera
2013-07-23, 20:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Den uppgiften har jag missat.. om s40.. Säker källa?

Här är uppgiften!

https://www.flashback.org/sp44360426
Citera
2013-07-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niggahstolemybike
Tejp samt öl hittades i en grotta.
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
AJ skulle aldrig "droppa" en ölburk i närheten av brottsplats, så den kan ni iaf räkna bort..
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Absolut! Fanns det handskar tillgängligt för MTGM, kan tejpen absolut höra till fallet.
Vad skulle handskarna ha med silvertejpen att göra?
Citera
2013-07-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Inlägg 11139
Citera
2013-07-23, 21:05
Medlem
Beatass avatar
Någon som vet om dörrmattan i I*as port var av storlek ordinär dörrbredd eller var den större, typ som i varuhus?

Jag hyser fortfarande förhoppningar om att den är otymplig så GM kan ha lämnat dna på den. Text i form av hudskrap. Lite svårare att bortförklara det än dna i lägenheten.
Citera
2013-07-23, 21:07
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Inlägg 11139
Om de då lastat runt kl 1-3 hjälper det väl till att kartlägga lite tider? Då finns det ju en möjlighet att det va db aj kontaktade när han stod utanför bo?
Citera
2013-07-23, 21:19
Medlem
bokfodrals avatar
När vi nu är inne på ämnet porten, bilen osv - har jag helt fel eller var det så att det förutom att det nämnts en bloddroppe utanför porten, också har nämnts nåt om en droppe till, en bit bort?
Minns jag galet?
Citera
2013-07-23, 21:22
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Mycket blod i lägenheten säger de, men inga blodiga fotspår. Det är skickligt av GM. Det kan man inte säga annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Hur vet du detta?
Sluta starta trådsanningar!
Jag uttryckte mig klumpigt. Det är givetvis bara spekulationer från min sida. Jag drog slutsatsen eftersom de inte verkar ha något som binder en specifik gärningsman till försvinnandet. Hade de haft det vore han häktad idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in