2013-07-23, 19:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Om det hade kunnat räkna ut att bilen brann samma natt så hade de också hävdat detta.
Varför då?
Du läste väl polisens svar på uttalandet om att inget läckt från utredningen?
Citera
2013-07-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
I detta fall har AJ gjort det själv, i media och på facebook.
Lite udda kanske, men väldigt passande för en person med den AJs problematik.

ja han har gjort DET själv! men att ta vara på en kropp levande eller död när kroppen lämnade lägenheten? NEJ.. det är han sån ynkrygg att han inte klarar. lura pensionärer på pengar är vad han klarar.. eller hur va de gåvor? just!.
fulländad psykopat som piff och puff bajsar ner sig för att råka bli ovän med. DOCK tror jag fortfarande någon i gänget har mer power än morotsnissen! förlåt, men honom har jag aldrig räknat in som de smarta!
Citera
2013-07-23, 19:50
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Om det hade kunnat räkna ut att bilen brann samma natt så hade de också hävdat detta.

Varför tror du polisen gått ut med: natten mellan lördag och söndag 29-30/6 att de söker vittnen/iakttagelser?, vid bostaden och HUNNEBERG (http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-17-1500-Uppdatering-Trollhattan/)

Hade de trott att bilen kunnat brinna den 1/7, så hade de givetvis tagit med det datumet också, men de har de INTE gjort.
Citera
2013-07-23, 19:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Varför då?
Det har man nog att AJ är på fri fot, att tacka för.
Hade han varit häktad hade de säkert läckt lika mycket, som de brukar.
Citera
2013-07-23, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suckar
Tror absolut ingenting annat än att han har fått hjälp, så ja medhjälp iaf enligt griftefriden!https://static.flashback.org/img/smilies2/ohmy.gif
och skyddande av G.M
vad A.J är kapabel till *S* jo tyvärr vet jag!
vi vet bara vad det står i media! att kunna hålla kvar dessa två pajsarna men inte en ny häkting på den störst sannolika gärningsmannen förbryllar mig! men den lär komma! och jag hoppas snart! och jag hoppas på att ryggraden en dag kan växa ut på A.J..

Nu kan säkert brottsrubriceringar ändras efter hand, tex. har människorov blivit mord nu.
Det är inte medhjälp till mord att frakta bort en kropp om man inte hade kännedom om brottet.
Det är någon form av griftefridsbrott, men sådan rubricering finns ännu inte.

Så det polisen av allt att döma kan visa nu, är att DB/PH har varit inblandad i förstörande av bevis, med all sannolikhet bilen då.

Det kan ju tex. varit så att DB/PH lånade ut bilen till AJ, som gjorde det våta jobbet, och DB/PH tog hand om den och ev. annat som förstördes/försökte förstöras. AJ kan åkt hämtat bilen med sin MC och lämnat den efter utfört gärning, alt. har de åkt till AJ, lämnat bilen där.
Citera
2013-07-23, 20:04
Medlem
Citat:
Varför då?
Men varför skulle de hemlighålla detta? Ett sådant bevis skulle kunna oroa GM.
Citera
2013-07-23, 20:05
Medlem
silbersky007s avatar
tänk det här scenariot , GM mördar I* väntar tills han ser att hon dör, tar en kall öl ringer polarna
när dem kommer så säger han nu får ni göra av med kroppen, då blir hans polare som lämnar DNA spår på I*s kropp . Kan det vara därför att GM tar det lugnt eftersom han kanske inte rört sist vid henne
vi säger eventuellt om kroppen hittats .
Citera
2013-07-23, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Nu kan säkert brottsrubriceringar ändras efter hand, tex. har människorov blivit mord nu.
Det är inte medhjälp till mord att frakta bort en kropp om man inte hade kännedom om brottet.
Det är någon form av griftefridsbrott, men sådan rubricering finns ännu inte.

Så det polisen av allt att döma kan visa nu, är att DB/PH har varit inblandad i förstörande av bevis, med all sannolikhet bilen då.

Det kan ju tex. varit så att DB/PH lånade ut bilen till AJ, som gjorde det våta jobbet, och DB/PH tog hand om den och ev. annat som förstördes/försökte förstöras. AJ kan åkt hämtat bilen med sin MC och lämnat den efter utfört gärning, alt. har de åkt till AJ, lämnat bilen där.

bilen är troligtvis ett blindspår.. vem skulle (som några kallar A.J )vara smart och frakta en död människa i en bil som är avställd och ägs av en körkortslös förare )dessutom av huvudmisstänktes bästa piffare???
är det inte riktigt uppenbart att A.j ska bli huvudmisstänkt, man leder bort spåren som inte visar ett skit...tror inte ens A.J vart med å flyttat kroppen.. om någon ser honom med mångas påfund en matta några ica kassar..osv så vet folk vem A.J är som spenderat en del tid hos i*a... men möter det en annan pajsare kille/tjej som inte är känd på platsen så ja då stämmer ju inte beskrivningen på A.j.. han är iaf rätt så igenkänlig så nej A.j har suttit i passagerarsätet sett en av sina pök bli inburen i en bil bli begravd. eliminerad.. done.. livet går vidare..jag har en rätt klar bild faktiskt
Citera
2013-07-23, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Varför tror du polisen gått ut med: natten mellan lördag och söndag 29-30/6 att de söker vittnen/iakttagelser?, vid bostaden och HUNNEBERG (http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-07-17-1500-Uppdatering-Trollhattan/)

Hade de trott att bilen kunnat brinna den 1/7, så hade de givetvis tagit med det datumet också, men de har de INTE gjort.
Mig veterligen är det ingen som hävdar att bilen brändes på måndagen, men att den kanske upptäcktes för första gången på måndagen.

Jag ser ingen mening med att hävda att bilen upptäcktes på söndagen om den inte gjorde det. Om den inte brann förrän på söndagskvällen så är detta en viktig ledtråd till var kroppen kan finnas. Polisutredningen påverkas inte alls av vad vi tror eller hävdar.
Senast redigerad av lehs 2013-07-23 kl. 20:13.
Citera
2013-07-23, 20:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suckar
bilen är troligtvis ett blindspår.. vem skulle (som några kallar A.J )vara smart och frakta en död människa i en bil som är avställd och ägs av en körkortslös förare )dessutom av huvudmisstänktes bästa piffare???
är det inte riktigt uppenbart att A.j ska bli huvudmisstänkt, man leder bort spåren som inte visar ett skit...tror inte ens A.J vart med å flyttat kroppen.. om någon ser honom med mångas påfund en matta några ica kassar..osv så vet folk vem A.J är som spenderat en del tid hos i*a... men möter det en annan pajsare kille/tjej som inte är känd på platsen så ja då stämmer ju inte beskrivningen på A.j.. han är iaf rätt så igenkänlig så nej A.j har suttit i passagerarsätet sett en av sina pök bli inburen i en bil bli begravd. eliminerad.. done.. livet går vidare..jag har en rätt klar bild faktiskt

Ett vittne säger sig ha sett AJ utanför Id*s port pratandes i telefon ungefär vid midnatt och en matta låg i portdörren för att hindra den att slå igen.
Ett vittne har också sagt sig se en mörkgrön Volvo S40 komma åkandes mot Id*s adress vid 1-2-tiden natten till söndagen.
Citera
2013-07-23, 20:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Men varför skulle de hemlighålla detta? Ett sådant bevis skulle kunna oroa GM.
Det oroar nog att inte veta vad de vet. Vad har han att förhålla sig till?
Citera
2013-07-23, 20:23
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ett vittne säger sig ha sett AJ utanför Id*s port pratandes i telefon ungefär vid midnatt och en matta låg i portdörren för att hindra den att slå igen.
Ett vittne har också sagt sig se en mörkgrön Volvo S40 komma åkandes mot Id*s adress vid 1-2-tiden natten till söndagen.
Den uppgiften har jag missat.. om s40.. Säker källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in