2013-07-23, 01:52
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decrypter
Enligt information jag fått så har bilen körts till platsen där den brann och satt ordentligt fast. Det vill säga att den inte kan ha knuffats dit av handkraft. Bilderna som postats här bekräftar dessutom detta. Så om den skulle ha bränts på annan plats var den fortfarande körbar. Och jag ser detta som mycket mycket osannolikt.
Ja, bilen har med största sannolikhet körts dit. Den skulle även kunna ha knuffats dit, men jag ser ingen anledning att inte använda motorn i en fungerande bil. Ett skäl till att den satt fast är nog att alla däcken hade brunnit upp eller åtminstone tappat trycket, vilket gör att den "sänks" en decimeter. Jag körde nästan ända fram till brandplatsen utan att något tog i under min bil.
EDIT: Hittade även klumpar av smält aluminium. Om det kom från fälgarna eller något annat låter jag vara osagt.
Senast redigerad av ab12 2013-07-23 kl. 01:57.
Citera
2013-07-23, 01:56
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggahstolemybike
Tejp samt öl hittades i en grotta.

AJ skulle aldrig "droppa" en ölburk i närheten av brottsplats, så den kan ni iaf räkna bort..
Citera
2013-07-23, 01:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ja och även till anhöriga, tycker det är bedrövligt att de inte ens kan ge lite av den infon till de närmaste som mamma och pappa.Detta är nog jätte grustrerande för dom att inget få veta
De blir nog kontinuerligt underrättade. Men polisen kan ju naturligtvis inte ge dom utredningsinformation. Då vet vi ju hur det blir när de sjunger ut i kvällspressen. Och det gynnar ju absolut inte sökandet av Id@, och lagföringen av gärningsmännen.
Citera
2013-07-23, 02:00
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
AJ skulle aldrig "droppa" en ölburk i närheten av brottsplats, så den kan ni iaf räkna bort..

Tejpen då? Är den relevant?
Citera
2013-07-23, 02:06
Medlem
Mouchinos avatar
Jag tror vi måste vara öppna för alla tänkbara platser I*a kan tänkas vara och inte bara tänka vad som är "troliga" ställen för oss. Vi är inte GM och har egentligen ingen aning om hur denne tänkt. Att slå bort tips som otänkbara har vi icke råd med just nu. PRIO NR 1 är att hitta denna två barns Mamma som bragts om livet och hennes kropp kan vara precis vart som helst. Vad som är logiskt för oss behöver inte vara logiskt för GM. Tänk på det! Vi måste vara ÖPPNA för alla tänkbara/otänkbara ställen!
Citera
2013-07-23, 02:18
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Tejpen då? Är den relevant?

Absolut! Fanns det handskar tillgängligt för MTGM, kan tejpen absolut höra till fallet.
Citera
2013-07-23, 02:25
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Någon som vet adressen i Jönköping där AJ bodde? Eller vilka vänner AJ hade Jönköping?
Citera
2013-07-23, 02:29
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Någon som vet adressen i Jönköping där AJ bodde? Eller vilka vänner AJ hade Jönköping?

Idrottsvägen 1
Citera
2013-07-23, 02:32
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Idrottsvägen 1

Då hade jag (troligtvis) rätt. Fint läge!
Citera
2013-07-23, 02:34
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Då hade jag (troligtvis) rätt. Fint läge!

Jodå, han bor INTE på campingen i vart fall, som många fått för sig.
Citera
2013-07-23, 02:38
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Jodå, han bor INTE på campingen i vart fall, som många fått för sig.

Klart han inte gör det, verkar konstigt att tro det. Han har ju (som det verkar) t om "tvingat bort" en villagranne.
Citera
2013-07-23, 02:57
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Idrottsvägen 1

Rosenlund? Granne med campingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto