2013-07-23, 18:14
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
lägg av, vad har du fått det ifrån ?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5598465

Lyssna från ca 1 min och hör vad Haraldson säger
Citera
2013-07-23, 18:16
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Vi får hoppas att svar från SKL kommer denna veckan.. Sen hämtar dom in Aj..Sen blir han häktad i 4 veckor..Efter det blir det omhäktning 4 veckor..Efter det blir det en liten sinnesundersökning.. Efter det går vi vidare och gör en STOR sinnesundersökning..Efter det ska han dömas till sluten psykvård där han ska få så mycket medicin så han inte vet vad han heter..Dom 2 andra har inget ute att göra så dom hänger vi i närmaste träd ?

Otaliga är de psykologer som blivit manipulerade och grundlurade av psykopater.

Finns ingen medicin som hjälper en psykopat. Om vi låter hårddra en psykopats hjärna..är den främre delen ur funktion, bortkopplad. De som tvingats att leva nära en, kallar den "det".
Citera
2013-07-23, 18:17
Medlem
Mouchinos avatar
Om AJ sen döms så blir det väl antingen för dråp eller mord, vad blir det då för straff? Mord kan bli livstid va? Dråp lär det ju inte bli när man redan nu rubricerar fallet som mord.
Citera
Medlem
Oss? Så brukar väl inte en advokat uttrycka sig. "påverkar inte min klient" borde väl vara ett mer passande uttryck, tycker i alla fall jag. Men det är klart, de har ju hängt ihop i många år nu TN och AJ så det har väl nått slags förhållande :P

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2262376-36-aringens-advokat-paverkar-inte-oss-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, jag tror att jag länkade igår.
Det tror inte jag, men någon av oss håller kanske på att bli senil?
Citera
2013-07-23, 18:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Tycker allt tyder på det.

Jag är nogrann med detaljer därför att det är värdelöst att bygga sannolika teorier på uppgifter som inte går att bekräfta, däremot kan man ha olika hypoteser beroende på hur man ställer sig till uppgifterna.

Att bilen anmäldes stulen samma dygn som hon försvann är ju solklart, att bilen verkar ha brunnit samma dygn hon försvann är möjligt men att den hittades samma dag finns det inget som talar för, det verkar till och med osannolikt att det ska vara så med de uppgifter som hittills presenterats.

Bilen tror jag hittades på måndagen, frågan är dock fortfarande ganska osäker när den brann, natten till söndagen eller natten till måndagen.

Enligt ReimerDenYngre så kan ingen ha tänt på en bil efter 06 på söndagsmorgonen utan att det hade upptäckts och då faller det tillbaka på om tidningsbudet verkligen är säker på att det inte fanns blod i trappen vid den tidpunkten för den troliga tidpunkten för branden bör ha varit en sen kväll eller natt.

Det blir två uppgifter som vi inte kan få bekräftade till 100% som båda var för sig skapar andra möjliga scenarier.
Citera
2013-07-23, 18:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Om AJ sen döms så blir det väl antingen för dråp eller mord, vad blir det då för straff? Mord kan bli livstid va? Dråp lär det ju inte bli när man redan nu rubricerar fallet som mord.
Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mord
Citat:
Straffet för mord är i Sverige efter lagändring 2009-07-01 fängelse på viss tid, lägst 10 år och högst 18 år eller livstid.
Citera
2013-07-23, 18:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det tror inte jag, men någon av oss håller kanske på att bli senil?
Det var i förrgår. https://www.flashback.org/sp44415238
Citera
2013-07-23, 18:22
Medlem
Decrypters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Mycket blod i lägenheten säger de, men inga blodiga fotspår. Det är skickligt av GM. Det kan man inte säga annat.

Hur vet du detta?
Sluta starta trådsanningar!
Citera
2013-07-23, 18:22
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Dråp är möjligt, det påverkas inte av arbetshypotesen, mord.
Citera
2013-07-23, 18:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Dråp är möjligt, det påverkas inte av arbetshypotesen, mord.

Men det är det som är det fina i kråksången, för att det överhuvudtaget ska kunna bli tal om dråp så måste AJ sjunga ut om vad som hänt, annars blir det mord.
Citera
2013-07-23, 18:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mord

Så livstid kan det bli om mordet utförts med stor brutalitet, de allvarligaste fallen! Hoppas Man hittar I*as kropp någorlunda intakt då den nog har mycket att berätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in