2013-07-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinderborg
Att vänstern använder våld då man saknar argument är väl ingen ny analys?

Nej, men påståendet att antifacistiska grupper inte har en hämmande effekt är. Som herr Murvelo så fint illustrerar är det lätt att i tryggheten av sitt hem propagera för något, men när ens tanken på att stå för det inför omvärlden är öppet skrämmande säger det ju mycket om vidden av antifacisismens ännu levande framgång.
2013-07-23, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BadWerdz
Nej, men påståendet att antifacistiska grupper inte har en hämmande effekt är. Som herr Murvelo så fint illustrerar är det lätt att i tryggheten av sitt hem propagera för något, men när ens tanken på att stå för det inför omvärlden är öppet skrämmande säger det ju mycket om vidden av antifacisismens ännu levande framgång.

Så du menar att SD haft 30 % eller mer om det inte vore för några pojkar som inte klarar av grundskolan?
2013-07-23, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinderborg
Så du menar att SD haft 30 % eller mer om det inte vore för några pojkar som inte klarar av grundskolan?

Nu har jag ingen aning, jag spekulerar bara. Men jag tror inte RF lägger enorma resurser på att jaga SD politiker eller väljare. SD tvingades ju ändra sig ganska radikalt för att ta sig bort från gatan där SD föddes. Med den förändringen blev deras konservativa populism ett parlamentariskt bekymmer. Kort och gott, andra krafter än RF hindrar SD från att nå 30%. RF lägger sannolikt sin energi på dem som faktiskt är ett direkt hot mot människor som tillexempel våldsverkarna i SvP.
2013-07-23, 18:14
Medlem
Murvelos avatar
Citat:
Nu har jag ingen aning, jag spekulerar bara. Men jag tror inte RF lägger enorma resurser på att jaga SD politiker eller väljare. SD tvingades ju ändra sig ganska radikalt för att ta sig bort från gatan där SD föddes. Med den förändringen blev deras konservativa populism ett parlamentariskt bekymmer. Kort och gott, andra krafter än RF hindrar SD från att nå 30%. RF lägger sannolikt sin energi på dem som faktiskt är ett direkt hot mot människor som tillexempel våldsverkarna i SvP.
Hur skulle SvP vara ett direkt hot? Det är RF som begår överfallsattacker. Inte SvP.

RF kämpade länge, inte minst innan senate valet, för att försöka stoppa SD. Men det är bra om man nu erkänner sig besegrade.
Senast redigerad av Murvelo 2013-07-23 kl. 18:58.
2013-07-23, 18:16
Bannlyst
Citat:

Saken är väl att RF inte lägger ner resurser på någonting alls, de verkar se sig besegrade och i det är det väl bara att instämma. Och att SD skulle ha lämnat "gatan" är ju bara fantasier, de har aldrig haft fler möten än nu och ingenstans ser vi AFA eller RF. De har gett upp helt enkelt.
2013-07-23, 18:31
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskett
Blev det för läskigt för dig då?

Hur menar du nu?
Vänligen hög nivån ett snäpp på dina inlägg är du snäll, vi befinner ju oss faktiskt på ett forum.
2013-07-23, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskett
Blev det för läskigt för dig då?

Haha du måste ju ha rökt för mycket banan eller något.... Eller du kanske stödjer militanta organisationer? Utveckla gärna ditt svar!
2013-07-23, 23:27
Bannlyst
Citat:
Så om jag förstår dig rätt, de är i dina ögon inte ett hot eller en kraft att räkna med på internet. Men de är läskiga nog att du verkligen inte vill att de ska veta vem du är eller var du bor då du då hade fått frukta överfall. Låter väl som att RF uppfyller sin funktion då, utan hemsida till på köpet.

Jaja, som man brukar säga: Där argumenten tar slut där tar nävarna vid för den svaga individen...
2013-07-23, 23:29
Bannlyst
Citat:
Sååå då vågar du outa dig iaf? kan göra det i PM om du är rädd för arbetsgivare. Anledningen att jag pushar är att jag fattar att det är lätt att leka allan på nätet och hävda att man inte är rädd för repression, men om man inte vågar backa upp sig själv säger det mer än snack på flashback.
Själv är jag ju en feg vänsterextremist (tydligen), så jag förväntas ju inte behöva stå för något om jag inte har 20 polare med. Men du, du är stolt nationalist. Ni står ensam mot 100 afa-anhängare på gatan och nedkämpar dem allihop med era händer. En sådan kraftkarl kan väl inte förväntas vara rädd för några halvutdöda, knarkade förortsglin.

Så nu min vän får du bekänna färg, är du stolt krigare eller lyckas RF med sitt syfte även idag 2013?

Kan du inte outa dej själv i stället för att uppmana andra att göra det????
2013-07-23, 23:30
Medlem
BiskopWestrings avatar
Citat:

Hmm med SD i riksdagen och med SvP klättrar i opionssiffror samt en avdöende "vänster" politiskt sätt befinner sig vänstern på fanflykt, store vän!
2013-07-24, 18:06
Medlem
xMADBALLxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopWestring
Hmm med SD i riksdagen och med SvP klättrar i opionssiffror samt en avdöende "vänster" politiskt sätt befinner sig vänstern på fanflykt, store vän!

Vadå opinionssiffror? Är du på riktigt eller. Vem har gjort den opinionsundersökningen. Söderman och dan eller. Låt mig gissa. Söder man frågar dan över buffebordet. Vilka kommer du rösta på? Dan eriksson plirar förnuligt med sina små gris ögon. Slickar flottet från magen och säger: svp och själv? Och så var den opinionsundersökningen
2013-07-24, 18:41
Medlem
Murvelos avatar
Opinionssiffror redovisas inte för SvP innan man blir större och tveksamt även då. Men SvP fördubblade antalet medlemmar förra året. Första halvåret i år genomfördes lika många aktiviter som hela förra året. Skillnad från RF som FORTFARANDE inte klarat av att betala räkningen för webbplatsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in