Citat:
Ursprungligen postat av
Hodur
Ibland min vän, drick mycket vatten innan (0,5 liter per 40 min) så kommer du se skillnad!
Ganska värdelöst tips beroende på vätskenivån!
Vätskenivån kan ju redan vara skyhög och då är det meningslöst att dricka mer.
Men känner man att vätskenivån är på tok för låg så kan det vara en bra idé att dricka en del innan.
Att värmen ställer till det är nog lika för de flesta av oss, även om vi alla påverkas olika mycket.
Jag kom för en stund sen hem efter ett av mina bättre pass på länge! Jag bortser från mitt personbästa i onsdags
Så här såg passet ut, lite rörigt är det iofs
Sträckan var 9.2 km. De första 4.5km sprang jag med en snitthastighet på 15 km/h. Pustade ut 3 min och sprang sedan 2.5 km. Gick därefter 3 min (300m). Sprang sedan 1 km. Gick 2 min (200m) och sprang sedan resterande sträcka (700m)
Tiden slutade på 44 min. Snitthastighet på hela passet blev ca 4min 47 sek. Jag promenerade totalt 8 min.
Jag sprang effektivt 8.7km på 36 min vilket resulterar i 4.137min/km tempo (ca 4 min 8 sek/km)
Stod still 3 min.
Promenerade resterande 500m på 5 min. 6km/h tempo.
Plus minus några sekunder hit och dit.
Hur reagerar andra på koffein innan passet? Jag upplever att jag kan bli kass i magen, trots att man precis gått och lagt av en rejäl kabel
Springer för övrigt nästan alltid på tom mage så det lär inte vara att man precis käkat som är "problemet"