2013-07-22, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Är halvpers men uppväxt med persiska traditioner och seder. Är djup religiös och en stolt iranska.
Att jag skulle presentera mig själv som en italienska finns inte. Tycker italienska killar är fula som stryk och sliskiga som få och tjejerna ser ut som vilken turk/arab eller valfritt tjej från Me-länder. Älskar persisk musik. Något som jag inte byter mot något annat tillsammans med den iranska matkulturen.
Har inte plats med mer i min sidfot annars hade jag skrivit En stolt iranska.

Min favorit vaggvisa som jag brukade somna till:
http://www.youtube.com/watch?v=Fewyla834C0

En modernare version med Mehran Modiris underbara röst:
http://www.youtube.com/watch?v=BAwplrZnaAI

om du är religiös varför är du emot regimen? är du inte muslim?
Citera
2013-07-22, 21:24
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
om du är religiös varför är du emot regimen? är du inte muslim?

Vad är det för fråga? Känner många iranska muslimer som är emot regimen och menar att tolkningen dessa har gjort av Islam är helt åt skogen fel. Glöm inte hur många lärda och ayatollor den här regimen slog på käften (mördade) i början av revolutionen. Shia Islam innan revolutionen var något helt annat än det dem här så kallade "lärda" praktiserar och lär ut.

Och nej, jag är inte muslim.
Citera
2013-07-22, 21:50
Medlem
Cerises avatar
Citat:
när jag var student var det faktiskt många som trodde jag var italienare, tyckte det var pinsamt, jag är 100% iranier och vill inte se ut som nåt annat.

Det är bra det. Såna som Mohammad Reza Golzar finns inte bland övriga folkslag <3
Citera
2013-07-22, 21:54
Bannlyst
Citat:
Vad är det för fråga? Känner många iranska muslimer som är emot regimen och menar att tolkningen dessa har gjort av Islam är helt åt skogen fel. Glöm inte hur många lärda och ayatollor den här regimen slog på käften (mördade) i början av revolutionen. Shia Islam innan revolutionen var något helt annat än det dem här så kallade "lärda" praktiserar och lär ut.

regimen idag är inte samma som vid revolutionen, den har utvecklats

hur såg shia ut innan revolutionen? som kristendomen i väst? jag undrar helt seriöst
Citera
2013-07-22, 22:03
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
regimen idag är inte samma som vid revolutionen, den har utvecklats

hur såg shia ut innan revolutionen? som kristendomen i väst? jag undrar helt seriöst

Utvecklats? Fel ordval?

Startade en diskussion i ämnet för nån månad sen och hade en intressant diskussion med Anjoh66 och Benkognito. Kan skicka den via inbox om du är intresserad.
Citera
2013-07-22, 22:05
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Det är bra det. Såna som Mohammad Reza Golzar finns inte bland övriga folkslag <3

Hade jag/vi kunnat vara gifta med fler än en så hade jag personligen kidnappat Golzar!
Citera
2013-07-22, 22:06
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Hade jag/vi kunnat vara gifta med fler än en så hade jag personligen kidnappat Golzar!

Har han skaffat tjej än?
Citera
2013-07-22, 22:07
Medlem
Citat:

Ja, mördades av MKO. I början av 80-talet likviderades många av IRI främsta figurer. De "iranska muslimer" som du anser ha invändningar är välkomna att presentera sin kritik.. Jag har inte sett något som på allvar underminerar IRI.
Den tungt kriminellt belastade oppositionen kommer att avslöjas för dina barn.

Det är en stolthet att ha stått på IRIs sida kocholo. Medan MKO och Iraq rensade kurdiska områden. Du kan hälsa den människa/källa som har hjärntvättat dig..
Senast redigerad av IR5 2013-07-22 kl. 22:21.
Citera
2013-07-22, 22:19
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Har han skaffat tjej än?

Nej, det tror jag inte men jag är gift.

Citat:
Ja, mördades av MKO. I början av 80-talet likviderades många av IRI främsta figurer. De "iranska muslimer" som du anser ha invändningar är välkomna att presentera sin kritik.. Jag har inte sett något som på allvar underminerar IRI.
Den tung kriminellt belastade oppositionen kommer att avslöjas för dina barn.
Det är en stolthet att ha stått på IRIs sida kocholo. Medan MKO och Iraq rensade kurdiska områden. Du kan hälsa den människa/källa som har hjärntvättat dig..

Den som är hjärntvättad är du azizam.
Du behöver inte dra upp oppositionen i vartenda inlägg du skriver till mig. Jag är inte intresserad av oppositionen heller. Visst tyckte jag Iran var mycket bättre under Khatami och hoppades att Musavi skulle vinna men egentligen är det same same allihopp. Seriös.
Jag har redan i ett tidigare inlägg skrivit att om man ska vara realistisk så är det enda som funkar i Iran idag är ett islamisk styre annars lär väl Israel och Saudi sluka landet på mindre än en sekund.
Jag kan hoppas på en mer reformvänlig regim men det är bara en önsketänkande från min sida och många med mig.

Säg mig, vem mördade Ahmad Khomeini?
Jag vet att ni skyller Beheshtis död på Mudjaheddin men ni lurar er själva om ni tror någon köper skitsnacket.
Hur var det nu med Taleghani?
Citera
2013-07-22, 22:31
Medlem
Citat:

Du behöver inte dra upp oppositionen i vartenda inlägg du skriver till mig. Jag är inte intresserad av oppositionen heller. Visst tyckte jag Iran var mycket bättre under Khatami och hoppades att Musavi skulle vinna men egentligen är det same same allihopp. Seriös.
Jag har redan i ett tidigare inlägg skrivit att om man ska vara realistisk så är det enda som funkar i Iran idag är ett islamisk styre annars lär väl Israel och Saudi sluka landet på mindre än en sekund.
Jag kan hoppas på en mer reformvänlig regim men det är bara en önsketänkande från min sida och många med mig.

Jag vet att ni skyller Beheshtis död på Mudjaheddin men ni lurar er själva om ni tror någon köper skitsnacket.

Vad har du för bevis kocholo? Berätta?
Citera
2013-07-22, 22:35
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Vad har du för bevis kocholo? Berätta?

Vilken av dem menar du?
Rafsandjanis plötsliga försvinnande från mötet innan attentatet där Beheshti dog eller mystiska förhållandena kring Ahmad och Taleghanis död?
Senast redigerad av Armaiti 2013-07-22 kl. 22:41.
Citera
2013-07-22, 22:43
Medlem
sartuss avatar
Citat:

Varför åker du inte tillbaka till ditt älskade islamistiska Iran? Dina värderingar hör inte hemma i ett fritt Europa. Vi vill inte ha din Islam, din sharia eller dina mullor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in