2013-07-22, 00:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraEnSanSak
Jag har sagt att jag VET att Palmes kläder bara har genomborrats av ett skott. Om hans lik haft två skottskador vet jag inte, därför säger jag att om Palme kunnat byta om mellan skotten eller om gärningsmannen på annat sätt lyckats skjuta Palme två gånger utan att det syns på kläderna så är det fullt möjligt, men det är knappast sannolikt.

Milan avled 1994, 8 år efter Palmemordet och vid en ålder av 70. I så fall skulle du väl kunna påstå att Roland Ståhl (var inblandad i Palme på någon vänster vill jag minnas, senare chef för id-kommissionen vid Estonia) också mördades när han runt år 2000 avled i cancer. Du förstår själv hur tunt det låter. Jag säger inte att du har fel, jag säger att det är osannolikt. Pettersson blev inte mördad heller.

Svensk polis har grundligen utrett PKK-spåret och avskrivit det som icke troligt, det är allt jag tänker säga om det. Om du anser att hela polismyndigheten är inblandad i en enorm cover-up är det upp till dig.

Nej, kommunistversionen är det som du just delgivit mig. Och med tanke på allt smuts som fanns att gräva upp om Palme och använda emot honom så tror jag knappast någon skulle mörda honom. Det fanns gott om smutsigt stoff att använda som ammunition i en mediakampanj mot Palme.

Jag har inte läst att han mördades på grund av att han ansågs som en landsförrädare, jag har sagt att många ansåg honom vara det och att det skulle kunna vara ett motiv lika troligt som något annat.

Den som låst sig är du, inte jag. Och du anklagar ett antal högt uppsatta personer till höger och vänster utan minsta lilla bevis för att du "vet" att det är så. Det gör att jag anser det vara trams, men din fulla rätt att uttrycka. Som sagt var, skaffa dig BEVIS och inte indicier, så har du min fulla uppmärksamhet.

Har du sett Palmes genomskjutna ytterrock annat än avfotograferad ? Med synnerligen dålig skärpa dessutom. Det har jag gjort.

Jag vet att det förhåller sig på det sätt som jag beskriver. Med ditt sinne för logik menar du att det som inte är bevisat/kan bevisas heller inte är sant. Ursäkta ordvalet, men hur f-n kommer du till den slutsatsen ?

Ingen möjlighet för mig att få din fulla uppmärksamhet oavsett bevisläget. Du agerar i det officiella Sveriges eller familjen Palmes tjänst. Du vet, med tiden lär man känna sina löss på gången ..
Citera
2013-07-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det kan man kanske få veta om man googlar och läser..? Han skriver en hel del på internet. Men varför måste alla inblandade ha varit i Kongo? Mördare går tretton på ett dussin.

Intressant teori du har om isknataren.
Alla måste inte det, men den som höll i vapnet begick nog inte debut just den kvällen. Agerandet tyder på att gärningsmannen visste vad han gjorde och det är inte en vanlig mördare. Den vanliga sorten mördar bara en gång och av känsloskäl. Den känslokyla denna mördare uppvisar är ovanlig och soldatlik.

Jag tycker teorin stämmer hyffsat. Jag har kollat hur olika personer jag känner skyndar på stegen vid halka och en majoritet springer inte som Palmemördaren. Människorna som gör ungefär likadant är alla vana löpare med särskild förtjusning för terräng.
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Nej,det är en skröna om vi ska tro Anna Greta Lejon:Hon påstår i sin bok att hon och OP ofta pratade om livvaktsskyddet och att både hon och han fann sig i detta.

Skrönan däremot påtalas av folk från säk. men också O.Frånstedt.

Lite att tänka på!
Ja, som sagt var, jag sade vad jag hört. Däremot fanns det en liten triangel mellan riksdagshuset och Palmes bostad där han fick vandra fritt, så helt grundlöst kan det inte varit. Han fann sig nog allt i det, men han tyckte nog inte om det.
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Har du sett Palmes genomskjutna ytterrock annat än avfotograferad ? Med synnerligen dålig skärpa dessutom. Det har jag gjort.

Jag vet att det förhåller sig på det sätt som jag beskriver. Med ditt sinne för logik menar du att det som inte är bevisat/kan bevisas heller inte är sant. Ursäkta ordvalet, men hur f-n kommer du till den slutsatsen ?

Ingen möjlighet för mig att få din fulla uppmärksamhet oavsett bevisläget. Du agerar i det officiella Sveriges eller familjen Palmes tjänst. Du vet, med tiden lär man känna sina löss på gången ..
Det enda jag kan säga är att det jag har sett är mer än fotografiet i tråden, mer än så är jag förhindrad att yppa.

Jag kommer till slutsatsen att din teori är en av många, men om man använder sitt sunda förnuft och tittar på statistiken så är din teori mer osannolik än många andra. Osannolik betyder inte omöjlig. Att du dessutom öppet anklagar vissa människor utan bevis är likställt med ärekränkning.

Det sista är skrattretande låg nivå. Med tanke på att jag själv personligen inte delade Palmes politiska åsikter, aldrig röstat på socialdemokraterna i något val och aldrig någonsin varit politiskt aktiv så är du helt fel ute. Jag drar mig inte för att fundera på om inte Lisbeth möjligen skulle ha med saken att göra, men jag kan inte bevisa det. Att kvinnan är irrationell och iskall vet jag med säkerhet.

Jag går inte någons ärenden. Och förövrigt skall du, ursäkta språket, ge fan i att anklaga mig för att ha några dunkla avsikter. Jag följer logiken, statistiken och det sunda förnuftet. Jag har inga intressen i några politiska eller ekonomiska läger och inget intresse av att förvanska någon sanning.
Citera
2013-07-22, 01:01
Medlem
p.norths avatar
Påtanke på alla dessa hot, skrämsel, mord runt omkring mop. Ta tex C.P Den 16 september 2004 fördes han medvetslös till Karolinska sjukhuset med svåra skallskador efter att dagen innan omhändertagits av polisen på ett enligt vittnen brutalt sätt. Två veckor senare, utan att vakna upp ur medvetslösheten, var det slut.
Det hävdas att Petterssons skallskador uppkom efter ett epileptiskt anfall. Men efter det omvittande brutala gripandet dyker frågorna upp om polisvåld. Vi alla står som foliehattar ändå, demokratin, ja visst.
Citera
2013-07-22, 02:09
Medlem
p.norths avatar
Vem påstår att C.P ville prata med Mårten strax innan han dog?
Citera
2013-07-22, 02:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag kommer till slutsatsen att din teori är en av många, men om man använder sitt sunda förnuft och tittar på statistiken så är din teori mer osannolik än många andra. Osannolik betyder inte omöjlig. Att du dessutom öppet anklagar vissa människor utan bevis är likställt med ärekränkning.

Det sista är skrattretande låg nivå. Med tanke på att jag själv personligen inte delade Palmes politiska åsikter, aldrig röstat på socialdemokraterna i något val och aldrig någonsin varit politiskt aktiv så är du helt fel ute. Jag drar mig inte för att fundera på om inte Lisbeth möjligen skulle ha med saken att göra, men jag kan inte bevisa det. Att kvinnan är irrationell och iskall vet jag med säkerhet.

Jag går inte någons ärenden. Och förövrigt skall du, ursäkta språket, ge fan i att anklaga mig för att ha några dunkla avsikter. Jag följer logiken, statistiken och det sunda förnuftet. Jag har inga intressen i några politiska eller ekonomiska läger och inget intresse av att förvanska någon sanning.

Ärekränkning ..? Jag har inte namngivit någon ur "kanslihushögern" beroende på att jag inte vet vilka som tillhörde denna fraktion inom (S) - med undantag av att jag har förstått att Palme INTE tillhörde kanslihushögern. Vilket jag är övertygad om kostade honom livet, OP var en kontroversiell figur även inom det egna partiet.

Vad säger att den som agerar i det officiella Sveriges eller familjen Palmes tjänst måste vara socialdemokrat ? För övrigt, du ska ge f-n i vilka åsikter jag har om dig beträffande i vems tjänst jag misstänker att du agerar, det får du finna dig i, och landar du i teorin att landsförräderimisstanke är prio mordmotiv ser du inte objektivt på det här, alt. har du inte alla indianer i kanoten då landsförrädarteorin inte står CP-teorin långt efter när det gäller tok. Landsförräderimisstanke som påstått mordmotiv är avsedd att ersätta CP-bluffen som sprack, och jag har i tidigare inlägg utvecklat resonemanget varför det är så.

Misstanken att Lisbet Palme i något avseende har med saken att göra torde ligga bortom rimligt tvivel, det tror jag är en allmän uppfattning i dag. I den efterföljande mörkläggningen högst troligt, men kanske i ett tidigare skede, det kan inte uteslutas.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-22 kl. 02:40.
Citera
2013-07-22, 02:46
Medlem
Citat:
Ärekränkning ..? Jag har inte namngivit någon ur "kanslihushögern" beroende på att jag inte vet vilka som tillhörde denna fraktion inom (S) - med undantag av att jag har förstått att Palme INTE tillhörde kanslihushögern. Vilket jag är övertygad om kostade honom livet, OP var en kontroversiell figur även inom det egna partiet.

Vad säger att den som agerar i det officiella Sveriges eller familjen Palmes tjänst måste vara socialdemokrat ? För övrigt, du ska ge f-n i vilka åsikter jag har om dig beträffande i vems tjänst jag misstänker att du agerar, det får du finna dig i, och landar du i teorin att landsförräderimisstanke är prio mordmotiv ser du inte objektivt på det här, alt. har du inte alla indianer i kanoten då landsförrädarteorin inte står CP-teorin långt efter när det gäller tok. Landsförräderimisstanke som påstått mordmotiv är avsedd att ersätta CP-bluffen som sprack, och jag har i tidigare inlägg utvecklat resonemanget varför det är så.

Misstanken att Lisbet Palme i något avseende har med saken att göra torde ligga bortom rimligt tvivel, det tror jag är en allmän uppfattning i dag. I den efterföljande mörläggningen högst troligt, men kanske i ett tidigare skede, det kan inte uteslutas.
Nu är det så att kanslihushögern var och är i minoritet. Vilka som var denna gruppens främsta företrädare vet vi alla och dessa personer anklagar du för anstiftan till mord. Du har, återigen, inga bevis för din sak, bara svammel.

Intressanta personangrepp. Istället för konkreta bevis så påstår du att jag ingår i en konspiration. Lysande. Varför inte försöka avslöja vem jag är också så bryter du mot regel 1.06 och kan kastas ut härifrån. Jag går inte i någons ledband och jag går definitivt INTE familjen Palmes ärenden. Att du anklagar alla som inte delar din verklighetsuppfattning för att vara en del av en konspiration är ett tydligt tecken på att du lider av en paranoid störning, men det vore mig främmande att be dig söka för det. Du gör som du vill, det är tråkigt att du inte kan respektera andras åsikter eller vara öppen för nya idéer, jag har nu flera gånger bett dig om konkreta bevis, vilket du gång på gång misslyckas med att delge mig. Det gör att jag misstänker att du helt saknar bevis för dina påståenden. Om du inte kan presentera minsta lilla graverande omständighet som stödjer dina teorier så kan jag inte annat än kalla det för vad det är, en lös teori. Jag har försökt att underbygga mina argument med kända fakta, till skillnad från vissa andra, och har aldrig hävdat att jag vet någonting. Jag har till och med givit dig ett rimligt tvivel i det att jag inte kan veta att Palmes kropp inte genomborrats av två kulor, bara att hans kläder inte gjort det. För jag kan omöjligen veta hur Palmes lik såg ut, det kan ej heller du veta.

Jag har inte sagt att landsförrädarteorin är något prioriterat motiv, du lägger ord i min mun, däremot är det ett motiv värt att undersökas eftersom Palme ansågs vara just en sådan. Som jag också tidigare sagt ansåg PG Vinge och många andra att Palme var en säkerhetspolitisk riskfaktor. Detta VET vi. Det KAN, men behöver INTE vara motivet.

För att din teori skulle vara möjlig så innebär det att hela poliskåren i Stockholms län, en stor del av Socialdemokratiska arbetarpartiet, större delen av det svenska näringslivet, företrädare för övriga riksdagspartier, säpo samt en del andra parter skulle ingå i en enorm konspiration och mörkläggning som slutligen till och med värvat Lisbeth Palme att peka ut fel man vid vittneskonfrontation för att skydda den verkliga mördaren. Det händer inte ens på film. Jag skulle kunna köpa att max 10 personer känner till vem som är mördaren. Det är absolut max. Annars skulle någon snacka.

Dina kryptiska uttalanden om vad du vet får mig att tro att du är inblandad i mordet eller vet vem som gjorde det. Och det får du i så fall finna dig i, om jag skall finna mig i att du anklagar mig för att delta i en konspiration för att skydda en mördare, vilket jag kan garantera att jag inte gör.

Du lägger fram en teori och hoppar på alla som inte sväljer den med grova personangrepp. Det är någon här som döljer något och det är inte jag, om du förstår vad jag menar...
Citera
2013-07-22, 03:26
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Inlägget är egentligen en makalös massa rappakalja. Gärningsmannen är inte svensk, han hämtades utifrån och togs ur landet tämligen omgående efter attentatet mot Palme.

"trodde att Lisbet var död" .. Nej knappast, han träffade OP med båda sina avlossade skott vilket skulle bekräftas om obduktionsprotokollet blev offentliggjort i sin helhet.
Du skrev nyligen i ett inlägg till mig att jag nog inte var riktigt klok med min fixering
vid CP som gärningsmannen. Ja, det må vara hur det vill med det, men du är fan i mig
sju resor värre illa i din arma skalle med all din makalösa tvärsäkerhet om ditten och
datten kring det här fallet.
Citera
2013-07-22, 03:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Vem påstår att C.P ville prata med Mårten strax innan han dog?
L. Håård på aftonbladet tror jag det var.
Citera
2013-07-22, 04:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det som stör svenska folket mest av allt är att man från officiellt, socialdemokratiskt håll vägrar erkänna sosseinblandning i mordet på ledaren. Fullständigt bottenlöst egentligen. En skam utan like.
Närmast groteskt...
Jag vet nog jag vem som har anledning att skämmas och det rejält.
Citera
2013-07-22, 04:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Var har du sett OP:s genomskjutna ytterrock ?

Jag tror gruppen från utlandet (tre-fyra personer inkl. två alternativa skyttar) befann sig i Stockholm tillräckligt länge för att med hjälp av svenskar med god lokalkännedom bekanta sig med citykärnan och möjliga flyktvägar med utgångspunkt från Dekorimahörnan som var utvald i förväg när makarna Palmes besök på Grand blev känd.
"Utvald i förväg"...
Jo du, inbilla dig det.
Hur fan skulle någon kunna veta att paret just skulle hamna där av alla jävla möjliga ställen?
Det man rimligtvis borde tro skulle vara det naturligaste sättet att färdas hemåt efter
biobesöket var givetvis via taxi. Det var senvinter. Det var kallt. Det var mycket sent på
kvällen. Det var fredagskväll dessutom och då brukar det vara stim och stoj och mycket
påstruket folk ute. Varför skulle man då utgå från att paret valde att gå hem till bostaden
i Gamla Stan? Hur stor var den chansen egentligen?
Citera
2013-07-22, 10:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nu är det så att kanslihushögern var och är i minoritet. Vilka som var denna gruppens främsta företrädare vet vi alla och dessa personer anklagar du för anstiftan till mord. Du har, återigen, inga bevis för din sak, bara svammel.

Intressanta personangrepp. Istället för konkreta bevis så påstår du att jag ingår i en konspiration. Lysande. Varför inte försöka avslöja vem jag är också så bryter du mot regel 1.06 och kan kastas ut härifrån. Jag går inte i någons ledband och jag går definitivt INTE familjen Palmes ärenden. Att du anklagar alla som inte delar din verklighetsuppfattning för att vara en del av en konspiration är ett tydligt tecken på att du lider av en paranoid störning, men det vore mig främmande att be dig söka för det. Du gör som du vill, det är tråkigt att du inte kan respektera andras åsikter eller vara öppen för nya idéer, jag har nu flera gånger bett dig om konkreta bevis, vilket du gång på gång misslyckas med att delge mig. Det gör att jag misstänker att du helt saknar bevis för dina påståenden. Om du inte kan presentera minsta lilla graverande omständighet som stödjer dina teorier så kan jag inte annat än kalla det för vad det är, en lös teori. Jag har försökt att underbygga mina argument med kända fakta, till skillnad från vissa andra, och har aldrig hävdat att jag vet någonting. Jag har till och med givit dig ett rimligt tvivel i det att jag inte kan veta att Palmes kropp inte genomborrats av två kulor, bara att hans kläder inte gjort det. För jag kan omöjligen veta hur Palmes lik såg ut, det kan ej heller du veta.

Jag har inte sagt att landsförrädarteorin är något prioriterat motiv, du lägger ord i min mun, däremot är det ett motiv värt att undersökas eftersom Palme ansågs vara just en sådan. Som jag också tidigare sagt ansåg PG Vinge och många andra att Palme var en säkerhetspolitisk riskfaktor. Detta VET vi. Det KAN, men behöver INTE vara motivet.

För att din teori skulle vara möjlig så innebär det att hela poliskåren i Stockholms län, en stor del av Socialdemokratiska arbetarpartiet, större delen av det svenska näringslivet, företrädare för övriga riksdagspartier, säpo samt en del andra parter skulle ingå i en enorm konspiration och mörkläggning som slutligen till och med värvat Lisbeth Palme att peka ut fel man vid vittneskonfrontation för att skydda den verkliga mördaren. Det händer inte ens på film. Jag skulle kunna köpa att max 10 personer känner till vem som är mördaren. Det är absolut max. Annars skulle någon snacka.

Dina kryptiska uttalanden om vad du vet får mig att tro att du är inblandad i mordet eller vet vem som gjorde det. Och det får du i så fall finna dig i, om jag skall finna mig i att du anklagar mig för att delta i en konspiration för att skydda en mördare, vilket jag kan garantera att jag inte gör.

Du lägger fram en teori och hoppar på alla som inte sväljer den med grova personangrepp. Det är någon här som döljer något och det är inte jag, om du förstår vad jag menar...

Nej, vilka kanslihushögern var på individnivå visste inte "alla" och jag var en av dem som var fullkomligt ointresserad av politik, då såväl som nu, jag pluggade vid tiden för mordet och några diskussioner om Palmeordet utöver i några dagar omedelbart sedan mordet skett förekom inte, det var ingen big deal så att säga. Efter detta har jag inte ägnat en tanke åt MOP förrän jag av en händelse råkade se tråden på Flashback med anledning av 26-årsdagen, 2012. Nej, jag pekar inte ut någon, är inte intresserad vare sig av vilka inom den så kallade kanslihushögern som var involverade eller vem som höll i revolvern vid mordtillfället, jag är bara intresserad av att motivet blir känt och klarlagt. Jag såg nånstans i tråden en länk(?) där en känd men numera avliden psykiatriker/alkoholläkare landat i slutsatsen "Olof Palme mördades av sina egna" en slutsats även jag delar om än inte i rent bokstavlig mening. Med insikt om EU-medlemskapets stora betydelse för den arbetskraftintensiva delen av industrin samt för landets kapitalägare, ställd i skarp kontrast till den lika stora nackdelen som Olof Palmes avvisande hållning till EU-medlemskap innebar för dessa, är det enkel matematik att inse vissas behov av att ta OP av banan. Med våld om det inte går med demokratiska spelregler.

Jag har inget intresse av att försöka avslöja din eller någon annans identitet här inne, vill du upplysa mig om det går det utmärkt med ett PM. Och nej, jag är inte inblandad i mordet på OP. Jag är som jag sa politiskt ointresserad men delar Palmes ståndpunkt i EU-frågan i lika hög grad som jag var motståndare till löntagarfondstanken.

Jag tror att >10 personer vet vem som sköt Palme och att några av dessa är svenskar. Men jag är som sagt övertygad om att denne inte är svensk, och om han lever i dag är fullständigt okänt för mig.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-22 kl. 10:56.
Citera
2013-07-22, 11:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du skrev nyligen i ett inlägg till mig att jag nog inte var riktigt klok med min fixering
vid CP som gärningsmannen. Ja, det må vara hur det vill med det, men du är fan i mig
sju resor värre illa i din arma skalle med all din makalösa tvärsäkerhet om ditten och
datten kring det här fallet.

Citat:
Närmast groteskt...
Jag vet nog jag vem som har anledning att skämmas och det rejält.

Citat:
"Utvald i förväg"...
Jo du, inbilla dig det.
Hur fan skulle någon kunna veta att paret just skulle hamna där av alla jävla möjliga ställen?
Det man rimligtvis borde tro skulle vara det naturligaste sättet att färdas hemåt efter
biobesöket var givetvis via taxi. Det var senvinter. Det var kallt. Det var mycket sent på
kvällen. Det var fredagskväll dessutom och då brukar det vara stim och stoj och mycket
påstruket folk ute. Varför skulle man då utgå från att paret valde att gå hem till bostaden
i Gamla Stan? Hur stor var den chansen egentligen?

Jag har för vana att uttrycka mig klart och tydligt när jag är rimligt säker på att det jag säger är riktigt och det är jag i det här fallet, du får ha överseende med det. "Vet" ska alltid omgärdas av "-", saknas detta är det ett förbiseende från min sida. Alltså, jag är övertygad om sosseinblandning i mordet på Olof Palme och en tydlig indikation på detta är att ingen socialdemokrat i topposition är villig att över huvud taget beröra ämnet, det märks att MOP är ett känsligt kapitel ännu efter drygt tjugosju år. Varför ? Partiet har vad jag förstår alltid haft en vänster- och en högerflygel, den som ofta benämns kanslihushögern, och om det blev bekräftat att högerflygeln inom (S) varit inblandad i något avseende i MOP, det jag främst menar när jag säger att jag tror att Palme blev förrådd av sina egna, skulle detta få partiet som så länge varit det statsbärande partiet i Sverige, att rämna. Det är anledningen till att Lisbet Palme kan misstänkas vara delaktig åtminstone i den efterföljande mörkläggningen, dvs man är villig att säga praktiskt taget vad som helst för att hålla ihop partiet. Men Lisbet Palme vägrade göra detta edsvuren i rättegångarna mot Christer Pettersson. Också talande enligt min mening. Avslutningsvis tror jag att bröderna Palme mycket väl vet hur det ligger till och att Christer Pettersson INTE sköt fadern, deras flackande blickar sinsemellan under Skavlan-intervjun förra hösten tycker jag vittnade om det. OM det är riktigt, vilket jag tror, är det ryggradslöst och skamligt av Olof Palmes söner.

Hur skulle någon kunna känna till att makarna Palme skulle hamna just där ? (Dekorimahörnan ?). Inte helt enkelt att svara på eller ha en helt klar uppfattning om, men det skulle kunna tyda på att LP är inblandad i detta i ett tidigare skede än i bara den efterföljande mörkläggningen. Jag misstänker att det kan ha funnits tre alternativa gärningsmän; vid T Hötorget, vid T Rådmansgatan samt någon placerad i närheten av makarna Palmes bostad.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-22 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in