Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ja frågan är ju varför han skulle vilja skjuta Palme ioförsig, det som slog mig nu var dock hur otroligt lik fantombilden Holmér är, är det bara jag som tycker det?
Jag tror du är ensam om att tycka det, inget ont menat.
Det vore ju inte lite mage att skjuta OP för att sedan vara chef för utredningen? Ockhams rakkniv på det.
Nää grabbar och gummor angående på vilket sätt OP skjuts, så sa någon det nyss. Varför spekulera i hur Palme skjuts? Han skjuts, punkt.
Ledsen om jag förstörde festen!
Jag tror i min naiva blindo att GW vet saker som vi utomstående aldrig lär veta, såvida sekretessen tas bort (jag antar att det är syftet med att Palmeutredningen inte offentliggjordes 2011). GW pekar på SÄPO-folk eller militär. Jag fållar mig snällt in i att tro på GW. GW har sagt att politiska mord brukar begås av inhemska krafter. Det har inte gått att undersöka SÄPO enligt Ölvebro.
Alltså SÄPO, en verksamhet som kan kopplas till MOP har inte kunnat kontrolleras av juridiska skäl.
När ni är inne på V. Birchan: finns det skäl att misstro honom, eller är han en mytoman? Om möjligt sitter han på vital information, ni som sett hans intervjuer. Charles Morgan, beställningsmord från väst, beskyller SKRÄPO, motiv att Palme skulle ta en post i FN som skulle förhindra USAs utrikespolitik. Misstror den stora skaran honom eller varför är inte hans uppgifter generande till ett hett spår?