2013-07-21, 21:57
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Japp det är hela övriga världen det är fel på, va? Rackarns också....
Japp. Han kan det där med gränsvärden. Du ska bara veta hur mycket analys han har läst
Citera
2013-07-21, 21:58
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Av era svar står det tydligt att ni inte begriper det här. Jag ser inte heller att någon bemödat sig att begripa tyvärr. Det är enklare att bara ironisera och förlöjliga. Det betyder inte att jag har fel. Jag vet att jag inte har fel. Venomfangs åsikter är inte till hundraprocent mina, så är det väl alltid, eller hur? Men "Guilt by association" är också ett användbart argumentationsfel.

Det är snarare så att våra tolkningar av vad du skriver är olika. Men du svarar ju inte på de invändningar jag har. Inte några konkreta "Så här är det, detta menade jag"-svar, du upprepar bara samma sak om och om igen.

Jag har knappast bara ironiserat och förlöjligat det du skriver. Jag har skrivit ett antal seriösa svar.
Citera
2013-07-21, 21:58
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Du sa det för länge sedan (angående troll)? Då tar jag av mig hatten. Att jag är sen på bollen förklarar jag dock med att jag läste väldigt sparsamt utav dumheterna...de var för tråkiga helt enkelt. Ett troll borde åtminstone underhålla lite....

P.S. Aha du menade offerkoftan
Ja det också, men kolla detta inlägget https://www.flashback.org/sp44373755.

Är man Gud elr vad?
Citera
2013-07-21, 22:02
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Börjar lura på att vi har att göra med ett troll....

Snart kommer väl denna: http://www.youtube.com/watch?v=oHg5SJYRHA0

Fast iofs, DoÅ, IslamPeace, KPP och andra har ju varit uppriktigt seriösa eller aldrig på något sätt gått ur sin roll som troll.
Citera
2013-07-21, 22:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Ja det också, men kolla detta inlägget https://www.flashback.org/sp44373755.

Är man Gud elr vad?

Är du oändlig enligt egen hitte-på-retorik? I så fall så ...
Citera
2013-07-21, 22:06
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Självklart. Står på ett papper här bredvid, och då måste det vara sant.
Citera
2013-07-21, 22:07
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Det är väl inte något problem. Går ju att bekräfta vilka påståenden som helst med sina egna påhittade begrepp. Oändliga ettor, etc. Något vi fått se de senaste sidorna.

Nä, nu ska jag spela Dota2
Citera
2013-07-22, 00:00
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Varför blanda in matematik när det gäller religion?
Varför inte? Blir det jobbigt när din föreställningsvärld rubbas?

Citat:
Som jag ser det så blir sanningen bara mer tydlig att inte gudomligheten existerar.
Som hur då tänker du?
Citat:
Det vi ser är det vi kan mäta och undersöka med hjälp av matematik, alltså >verkligheten< (allt som är runt oss.)
Helt fel. Matematik har inget att göra med vad vi har runt oss. Den finns där oavsett om vi existerar eller inte.
Citat:
Hur kan man mäta medvetandet då medvetandet skiljer sig från individ till individ?
Gör det? Vad definierar du som medvetande?

Citat:
Att säga att "ett oändligt tal är ett bevis för guds existens", är ett lite konstigt uttryck då uttrycket är ett filosofiskt påstående.
Om du läser öite till kommer du att förstå att vöärlden är djupare än du verkar tro. Filosofi, matematik, fysik och religion är från början samma ämne (i stor sett)
Läs tex om Phytagoras teori om sfärernas musik. Han menade att allt är frekvenser och tal. Något som fysiken mer och mer stöder i moderna dagar.
Citera
2013-07-22, 00:06
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Matte är något vi kommit på för att beskriva världen och inte tvärt om. Det är inte världen som skapat matematiken.
Nej, världen är matematisk. Hur vi beskriver den är dock subjektivt, men det vi beskriver är objektivt. Om det skulle finnas andra intelligenta livsformer så kommer de också att förstå matematiken principer. Det är ett universellt språk pga att det är själva "koden" för verkligheten.
Kolla fysikernas teori om den holografiska principen. Den menar att det är tal som definierar materian.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holographic_principle
Senast redigerad av 526 2013-07-22 kl. 00:27.
Citera
2013-07-22, 00:09
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Vad för någots frekvenser?
Energins

Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
0.999... = 0.999... = 1

0.999... =/= oändligheten

1 = ändligt värde

Oändligheten = oändligheten

Vad är problemet?
Är 0,99 det samma som 1?
Citera
2013-07-22, 00:21
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är 0,99 det samma som 1?
Nej, dårå?
Senast redigerad av baylife 2013-07-22 kl. 00:23.
Citera
2013-07-22, 01:47
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Nej, världen är matematisk. Hur vi beskriver den är dock subjektivt, men det vi beskriver är objektivt. Om det skulle finnas andra intelligenta livsformer så kommer de också att förstå matematiken principer. Det är ett universellt språk pga att det är själva "koden" för verkligheten.
Kolla fysikernas teori om den holografiska principen. Den menar att det är tal som definierar materian.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holographic_principle

Jag håller inte med riktigt. Jag är med på att världen har vissa konstanter och att det finns vissa regler. Min invändning är dock att kalla det för matematik, men det går så klart att beskrivas med det. Matematik behöver någon som räknar den. Utan någon sorts varelse som räknar på något sätt finns det inte någon matematik.

Citat:
Energins

På vad grundar du att energi har olika frekvenser? Vad menar du med frekvens? Menar du att energins frekvenser bestämmer vad den kommer ha för egenskaper? Hur den ter sig i förhållande till energi med annan energi?

Snackar du om strängteori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in