2013-07-21, 21:45
Medlem
BlackJewels avatar
...........
Senast redigerad av BlackJewel 2013-07-21 kl. 21:49.
Citera
2013-07-21, 21:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
men.. men... 0.142857... har en oändlig decimalutveckling och Gud är oändlig ERGO GUD existerar!!!

Och 0,142857 x 7 = oändligt 1

If that doesn't prove it, I don't know what does...

P.S. Lite förvånande att han inte har försökt få in treenigheten på nån vänster också....eller det kanske han har bland allt dravel jag har hoppat över? Typ Oändligt 1 gånger tre är lika med Oändligt 3! Whooooahhh!!!!
Citera
2013-07-21, 21:47
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Det du säger att jag inte har svarat på har jag svarat på men du godtar det inte och du har inte heller motbevisat det. Men du trivialiserar det jag sagt och undviker att titta på svaren utan framför istället din egen redan förutfattade och förenklade mening om vad det är, vilket du sedan förkastar, det är ett argumentationsfel.

Nu lägger du in ord som "vedertaget begrepp" som om jag behöver auktoritet från någon annan. Det är också ett argumentationsfel, jag visar på det som inte är vedertaget. Jag har därmed rätten att mynta oändligt ett om jag tycker det passar in, jag har också rätten att ändra mig och kalla det en evig enhet om jag vill (funderar på det). Vet inte om det var du som sa att jag var dålig på matematik? det är också ett argumentationsfel, som både flyttar fokus från sak till person och som ifrågasätter auktoriteten att framföra saken.

Det är inte ett hederligt sätt att debattera.

Ah, du har inte alls svarat på vad en oändlig etta är. Du har inte förklarat varför det betyder att gud finns. Visst, kanske har du svarat på det men dina svar på dessa frågor har varit värdelösa och inte förklarande av vad du menar.

Nej, det är inte så det går till i en debatt. Man kan inte använda en massa lösa begrepp utan att förklara vad de betyder och visa på att de finns. Visst fan får du väl kalla det vad du vill men förvänta dig inte att bli tagen seriöst. Jag kan få vad jag vill att bli "sant" om jag använder mina egna begrepp. Detta är dock betydelselöst för även om jag har ett resonemang som i sig stämmer, alltså att det inte motsäger sig själv enligt de värden jag utgår ifrån så beskriver det inte verkligheten så länge inte dessa värden och de regelverk jag följer stämmer överens med verkligheten. Just nu jobbar du bara med abstrakt matematik men nu är det så att man kan beskriva en hel del med matematik som inte finns i verkligheten som vi känner den.
Citera
2013-07-21, 21:48
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och 0,142857 x 7 = oändligt 1

If that doesn't prove it, I don't know what does...

P.S. Lite förvånande att han inte har försökt få in treenigheten på nån vänster också....eller det kanske han har bland allt dravel jag har hoppat över? Typ Oändligt 1 gånger tre är lika med Oändligt 3! Whooooahhh!!!!

Vars period går in i sig själv och då är alltihop på en och samma gång, precis som gud jesus och den heliga anden!!!
Citera
2013-07-21, 21:52
Medlem
baylifes avatar
BlackJewel............ du skämtar??!?!??! Du hade fan skrivit en A4 sida och så tar du bort den!?=?!?!?!?!?
Citera
Medlem
Av era svar står det tydligt att ni inte begriper det här. Jag ser inte heller att någon bemödat sig att begripa tyvärr. Det är enklare att bara ironisera och förlöjliga. Det betyder inte att jag har fel. Jag vet att jag inte har fel. Venomfangs åsikter är inte till hundraprocent mina, så är det väl alltid, eller hur? Men "Guilt by association" är också ett användbart argumentationsfel.
Citera
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Vars period går in i sig själv och då är alltihop på en och samma gång, precis som gud jesus och den heliga anden!!!

Men den största frågan av allt är: Vad är Oändligt 3 delat på Oändligt 1? Man baxnar bara vid tanken...too....many...numbers...must...calculate. ....*svimmar*
Citera
2013-07-21, 21:53
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Offerkoftan tas nog på snart. Vi är nog lite dumma trots allt. Antikrist osv...
Citera
2013-07-21, 21:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Av era svar står det tydligt att ni inte begriper det här. Jag ser inte heller att någon bemödat sig att begripa tyvärr. Det är enklare att bara ironisera och förlöjliga. Det betyder inte att jag har fel. Jag vet att jag inte har fel. Venomfangs åsikter är inte till hundraprocent mina, så är det väl alltid, eller hur? Men "Guilt by association" är också ett användbart argumentationsfel.

Japp det är hela övriga världen det är fel på, va? Rackarns också....
Citera
2013-07-21, 21:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Börjar lura på att vi har att göra med ett troll....
Citera
2013-07-21, 21:55
Medlem
baylifes avatar
Jag hade rätt. Offerkofta ACTIVATE! Give me some credit!!!
Citera
2013-07-21, 21:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Jag Hade Rätt. Give Me Some Credit!!!

Du sa det för länge sedan (angående troll)? Då tar jag av mig hatten. Att jag är sen på bollen förklarar jag dock med att jag läste väldigt sparsamt utav dumheterna...de var för tråkiga helt enkelt. Ett troll borde åtminstone underhålla lite....

Edit: Aha du menade offerkoftan
Senast redigerad av Fiffiniffi 2013-07-21 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in