Citat:
Ursprungligen postat av
eradico
Jag är ganska nöjd med min stats på det verbala (1,8) men däremot vill jag ha upp det kvantativa till minst 1,6, gärna 1,7. För att nå dit behöver jag nio till tolv poäng och den stora frågan är hur jag ska lägga upp plugget:
XYZ: 14/24
KVA: 11/20
NOG: 7/12
DTK: 15/24
Jag kommer ha cirka två-tre om dagen framtill provdagen, hjälpmedel jag har är högskoleprovsguiden, en oändlig mängd kaffe och eventuellt matteböckerna i matte a/b. Hur hade ni gjort? Jag har märkt att jag suger på triangelsatser, det får kanske bli prio ett? Ska jag köra i veckoblock typ:
Vecka 1: DTK
Vecka 2: KVA
Vecka 3: XYZ
och sedan köra om? Eller är det bättre med ett dagsschema?
Dag 1: DTK
Dag 2: KVA
Dag 3: XYZ
Tjabba. Jag är också bättre på verbala än kvant. Det enda på verbala jag presterar dåligt på är orden. Jag har då lagt upp plugget som så att jag kör kvant 4ggr/vecka och verb 2ggr/vecka och en vilodag. Jag har också HPguiden, och har gått från 8/24 på xyz och 9/20 på kva genom att repetera matematik på khanacademy. När man går igenom ett kapitel där så kan man verkligen allt som har med räknesättet i fråga att göra - så khanacademy kan jag verkligen rekommendera. Komma fortsätta köra kvant 4ggr och verb 2ggr/vecka fram till typ, mitten av augusti. Då kommer jag köra igenom allt varje dag, eftersom orden då ej kommer att plugget då kommer vara i mer repetitionssyfte än inlärningssyfte.
Om du själv har tips på hur man kan förbättra sig på Kva skulle det uppskattas då jag siktar på minst 1.4 på den delen inför våren.
EDIT: Menar du alltså att du, förutsatt att du har minst 3h/dag skall fokusera på samtliga delar. XYZ 1h, KVA 1h, DTK 1h.