2013-07-19, 23:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraEnSanSak
JAG BLIR GALEN! Nu är den där hundgrannen igång igen. Den senaste veckan har det smällt och bankat från andra sidan med jämna mellanrum. Jag förstår inte vad människan sysslar med, det låter som någon form av vibrationer, det är höga dunsar som fortplantar sig genom grunden och in till mig. Jag bor i ett parhus och väggen skall vara tämligen välisolerad, förstår inte hur man kan föra så mycket väsen. Grannen som bodde där innan hörde jag aldrig någonsin. Och hunden skäller på med oförändrad styrka. Har gjort nya försök att ta upp saken med henne, men hon vägrar tala med mig.

Vad fan gör man? Polisen känns lite väl... Jag menar, inte fan ringer man polisen för en sån grej?
Om du redan försökt tala med henne borde det väl gå att klaga hos fastighetsägaren? Annars köper du en megafon och ger tillbaks kl 02:00 varje kväll.
Citera
2013-07-20, 00:27
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Om du redan försökt tala med henne borde det väl gå att klaga hos fastighetsägaren? Annars köper du en megafon och ger tillbaks kl 02:00 varje kväll.

Nej sådana hämndaktioner får en att framstå som lika konstig som den störande personen. Det gäller ju att bygga en image där man framstår som mycket mera hederlig och skötsam än hundgrannen.
Citera
2013-07-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Nej sådana hämndaktioner får en att framstå som lika konstig som den störande personen. Det gäller ju att bygga en image där man framstår som mycket mera hederlig och skötsam än hundgrannen.
Jag vill naturligtvis inte att hon skall kunna ringa in polisen till mig för att jag stör henne, det vore mig främmande. Värst är att jag tror hennes hund varit över i min trädgård och både urinerat och grävt i mitt trädgårdsland också. Människan visar mig ingen respekt alls, det är som att jag inte bodde här. Jag har en enda vägg att dela med någon i detta parhus och jag tvingas dela den med den värsta grannen genom tiderna. När jag bodde i lägenhet i centrala stan hade jag en massa grannar som partajade hela nätterna igenom, men då fick jag väl skylla mig själv lite, i alla fall. Sedan flyttade jag till ett lugnt parhusområde för att slippa sådant och så får man en granne som är värre ändå till slut.
Citera
2013-07-21, 14:37
Medlem
Har en granne som aldrig hälsar. Han kör ofta förbi min tomt på fyrhjuling eller cykel. Senast för några minuter sedan, då jag klippte gräset. Han stirrar alltid på mig, men så fort jag söker ögonkontakt och ska hälsa så vänder han bort huvudet och låtsas som om jag inte finns. Jag har inget otalt med honom. Känns jobbigt.
Citera
2013-07-21, 14:42
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avkyld
Har en granne som aldrig hälsar. Han kör ofta förbi min tomt på fyrhjuling eller cykel. Senast för några minuter sedan, då jag klippte gräset. Han stirrar alltid på mig, men så fort jag söker ögonkontakt och ska hälsa så vänder han bort huvudet och låtsas som om jag inte finns. Jag har inget otalt med honom. Känns jobbigt.

Det är inte så mycket att bry sig om, om du retar dig på det så kan du alltid fråga varför han inte hälsar tillbaka eller så ger du han ett långfinger till svar när han tittar

Ett annat alternativ är att helt enkelt ignorera honom och behandla honom så som han behandlar dig, alltså som luft.
Citera
2013-07-23, 23:36
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraEnSanSak
Nej, jag har inte pratat med henne, jag har FÖRSÖKT prata med henne, men varje gång man träffar på henne ute så går hon på motsatta sidan om gatan och försöker man tilltala henne så är det ryggen emot som gäller. Jag tror hon är rädd för att jag skall bita huvudet av henne på grund av hunden. Så människan vägrar alltså diskutera problemet och då anser jag det vara befogat att ta nästa steg.

Problemet är att mina öron och hörselproppar inte kommer överens. Det får bli hörselkåpor och då sover jag nog ungefär lika bra ändå. Sedan får du förstå mig, jag har flyttat från centrala stan för att slippa trafikbuller och liknande, så...

Nu sitter förövrigt hundfan och ylar i detta nu. Den låter döende. Och människan är inte hemma, bilen är inte där. Javisst, hunden är olycklig för att den är ensam, men om hunden ylar med ett tonläge som kan väcka döda så kanske man inte skulle lämna den ensam i flera timmar.

Du får ringa på hos henne och försöka få kontakt, förr eller senare så måste du lyckas konfrontera henne, annars så är det väl att kontakta hyresvärden, men det kanske du redan hade gjort?
Citera
2013-07-23, 23:39
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Det du kallar vårt vilda festande sker MAX 4 gånger i månaden, på helgerna och då från klockan 20:00 - 00:00 för det är då vi går ut, men det du kallar hennes "hämnd" sker varje dag 24/7 och varken hon eller katterna kan la må speciellt bra i den miljön om jag avlider på min balkong bara jag sniffar ut en minut?

MAX 4 gånger i MÅNADEN!? Sen härjar ni på till midnatt!

Då kan jag säga att har haft tur, jag skulle aldrig nånsin acceptera nån granne med ett sånt beteende. Gällande tumregeln för festande är att det ska vara tyst efter 22:00 och hänsyn ska även tas för spelande för 22:00.

Sen gnäller du på att det luktar på balkongen? Du har inte tänkt på att det kanske är din granne som har ruttnat totalt på er och hällt piss på balkongen?
Citera
2013-07-23, 23:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toyboytoy
...
Har sirenen tystnat än?
Citera
2013-07-26, 09:58
Medlem
Citat:
Har en "granne" här i Gbg,(Björlandavägen 260) som håller på att driva alla i sin omgivning till vansinne.
Killen bor i ett gammalt hus och har en industriell larmsiren på sin gavel som han sätter igång titt som tätt. lördagsmorgon 03:30 till 07:30 är en klassiker.... (har tidigare jobbat med ljud och uppskattar ljudnivån till ca 140dB
Vi har försökt prata med gubben men han har bara ett mantra.... "ring polisen"
Har ringt polisen men dom säger att dom inte har rätt att stänga av hans larm.
Har ringt Miljönämnden i GBG, som skickade ett brev till gubben.
Hans larm lyste med sin frånvaro i en vecka o fallet blev nerlagd..
Nu är han igång igen.....
Många av hans direkta grannar (tack o lov inte jag) vågar inte bjuda hem folk pga man aldrig vet när o hur länge larmet ska låta.

Har några frågor som jag har googlat efter men inte lyckats hitta svar..

1. Hur högt får larmet låta?
2. Hur länge får larmet vara igång innan man stänger av det?
3. Finns det nån som har haft likadana problem och hur ar ni löst dom?

Hälsningar från ett Trött Hisingen!!!

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1860896-tjutande-hus-stor-grannar-pa-hisingen
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1861787-tv-ljudet-stor-grannarna

Haha, sicket orginal.
Citera
2013-07-26, 14:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
...
Wow tog bara 1½ månad från skickat epost tills det kom upp i tidningen
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1860896-tjutande-hus-stor-grannar-pa-hisingen

(suck bolltvåa)
Citera
2013-07-31, 14:06
Medlem
JaffaCallings avatar
zigenar familj lyssnar på musik 24/7, vägarna skakas

Kan man ringa polisen och be idioterna att TVINGA zigenarna flytta? De lyssnar på musik hela jävla tiden och fastigheten bryr sig inte... jag har redan försökt med att knacka men zigenarna lyssnar på så hög musik att man kan inte kan höra dem.

Vad fan ska jag ta mig till? Jag är inte svensk så jag kan väl ta hand om saken på eget hand?
Nu bor inte zigenarna bredvid mig utan några lägenhet bort så ni förstår säkert hur hög musik det handlar om..
Citera
2013-07-31, 14:08
Medlem
Kontakta störningsjouren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här