2013-07-16, 23:37
Medlem
Trött på min stinkande äckel till granne, vad kan man göra?

Jag och min pojkvän har bott i en bostadsrätt i nästan 4 år och trivs verkligen jättebra. Våra grannar är sannerligen hur goa som helst och ingen har någonsin klagat eller skickat Securitas på oss fastän vi har haft hur mycket fester som helst med massa folk, jättehög musik och andra diverse aktiviteter som egentligen borde störa våra grannar. Det känns riktigt skönt att våra grannar inte är några partyblockers och notera då att majoriteten är över 50 år gamla.

MEN, Under oss bor en tjej, skulle inte ge henne mer än 25 år och jag har börjat störa mig på hennes stinkande fucking livsstil som förstör mitt liv i denna underbara lägenhet. Jag är sjukt pedant (nästan tvångstanke style) men jag kan inte ens öppna min balkongdörr för att låta lite frisk luft komma in utan att kvävas p.g.a att hennes balkong luktar så fruktansvärt mycket KATTURIN! Det är en härlig luktcocktail med blandning av piss, ammoniak, djurpark och det räcker med att jag har öppet i en minut så stinker hela vårt vardagsrum också för det är där vi har balkongdörren.

Det har bara blivit värre med tiden (luktade nästan inte alls för 4 år sen) och nu är det fan outhärdligt!!! Man kan inte ens gå ut utan att bli hög på lukten och det bränns i ögonen! Min kille säger att det är kattjävlarna som är äckliga men jag vet att katter är en av de renaste djuren och jag ha för mig att de spenderar majoriteten av sin tid på att tvätta sig, så det är fan inte djuren det är fel på utan det efterblivna fettot som fått för sig att man aldrig behöver rensa en kattlåda eller byta sand! Notera att det även stinker nästan lika äckligt i trappuppgången vid hennes lägenhet!

Så nu till min fråga: VAFAN SKA/KAN JAG GÖRA ÅT SAKEN??? Vem kan man ringa och har man rätt och klaga på detta?

Vill bara inte trampa någon på tårna om man säger så, som jag skrev här i början har vi också haft en del roligheter i vår lägenhet och hade man vart en sur jävel har man lätt haft över 50 chanser och ringa Securitas på oss. Så jag vill gärna lösa det men inte trampa henne på tårna/göra fettot sur så att hon plötsligt får för sig och hämnas varje gång vi har kul!

PS: Ingen mening och lämna ett "anonymt tips" hon bor på våning 1 och vi på våning 2, hon har alltså ingen balkong under sig, utan bara oss över sig, så hon kommer fatta att det är vi!!!

OMG HJÄLP MIG NÅGON SNÄLLA FÖR FAN DET STINKER SÅ MAN BLIR YR???
Citera
2013-07-16, 23:39
Medlem
Hon kanske stör sig på erat vilda festande... Lite att betala med samma mynt.
Citera
2013-07-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Hon kanske stör sig på erat vilda festande... Lite att betala med samma mynt.

Det du kallar vårt vilda festande sker MAX 4 gånger i månaden, på helgerna och då från klockan 20:00 - 00:00 för det är då vi går ut, men det du kallar hennes "hämnd" sker varje dag 24/7 och varken hon eller katterna kan la må speciellt bra i den miljön om jag avlider på min balkong bara jag sniffar ut en minut?
Citera
2013-07-16, 23:49
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Det du kallar vårt vilda festande sker MAX 4 gånger i månaden, på helgerna och då från klockan 20:00 - 00:00 för det är då vi går ut, men det du kallar hennes "hämnd" sker varje dag 24/7 och varken hon eller katterna kan la må speciellt bra i den miljön om jag avlider på min balkong bara jag sniffar ut en minut?

Såå.. Ni festar som djur varje helg? Det är i överlag 4 helger per månad.

Hursomhelst så låter det som klassisk vanvård, vet dock inte riktigt vart man ska höra av sig.. Ring veterinären eller polisen och berätta hur det ligger till för kvinnan ska ju inte ha djur.

Det har inte ens med er trevnad att göra, katterna måste ju lida där inne, de är väldigt renliga djur så RING NU!
Citera
2013-07-16, 23:52
Medlem
Citat:

Det är alltså varje helg? Skulle bli asförbannad om det var fullt folk och hög musik varje helg hos min granne... (och jag e under 30)

Om det nu är så att hon kommer lista ut vem som anmäler om du nu gör det och är rädd för att hon ska ta illa upp finns det inget du kan göra. Antingen anmäler du (djurplågeri är ju ett alternativ..)
Eller så ger du fan i att gnälla och lever med det.
Citera
2013-07-16, 23:52
Medlem
CommonSenses avatar
Hur svårt kan ta vara och gå ner 1 trappa, plinga på och säga " bara så du vet så stinker det kattpiss på din balkong, och denna lukt kommer in till våran lägenhet. Kan du sanera eller göra nått åt saken så lukten försvinner? " svårt?
Citera
2013-07-16, 23:55
Medlem
Hajafintens avatar
Ring till er hyresvärd.

Erat festande är dock lie väl.. ni spelar hög musik sent på kvällarna varje vecka. Om ni bodde granne med mig så skulle vi haft ganska många samtal och konfrontationer. Störningsjouren skulle också varit på besök. Men nog om det.

Har du pratat med din granne? Gå ner till henne och förklara situationen.
Citera
2013-07-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Såå.. Ni festar som djur varje helg? Det är i överlag 4 helger per månad.

Hursomhelst så låter det som klassisk vanvård, vet dock inte riktigt vart man ska höra av sig.. Ring veterinären eller polisen och berätta hur det ligger till för kvinnan ska ju inte ha djur.

Det har inte ens med er trevnad att göra, katterna måste ju lida där inne, de är väldigt renliga djur så RING NU!

Vi går ut ungefär en gång i veckan så det blir 4 gånger i månaden, okej vi har inte värsta horhuset här men vi brukar ha över en del folk, och alla blir fulla och det är relativt hög musik oftast fram till midnatt (det ska ju vara tyst efter 22:00 enligt husets regler) men ifall någon skulle ringa Securitas så kan det ju vara vem som helst som stört sig på musiken, men blir hon anmäld för sin stinkande äckellukt så tro fan att hon kommer misstänka oss först...

Hon verkar vara ett riktigt white trash fall annars också. Fet och sönderpiercad. Bor ensam, eller ja, med sina katter då. Är alltid hemma så antar att hon inte jobbar. Antar att hon är socfall eller förtidspensionerad, hur fan skulle hon ha råd och bo här annars?
Citera
2013-07-16, 23:58
Medlem
Sereenas avatar
Har för mig det är miljöförvaltningen som har hand om det, det borde falla under sanitär olägenhet.
Citera
2013-07-17, 00:00
Medlem
Det stinker ju i för sig i trapphuset utanför hennes lägenhet, men inte alls nära som det gör på balkongen. Så det kanske inte måste vara vi som anmält henne??? eller vad tror ni kommer hon misstänka oss första bästa?
Citera
2013-07-17, 00:09
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Det stinker ju i för sig i trapphuset utanför hennes lägenhet, men inte alls nära som det gör på balkongen. Så det kanske inte måste vara vi som anmält henne??? eller vad tror ni kommer hon misstänka oss första bästa?

Om hon är för dum för att rensa kattlådan så är hon för dum för att lista ut vem som anmälde. Oavsett så ska du anmäla henne NUU så dom stackars katterna kan få ett drägligt liv!
Citera
2013-07-17, 00:18
Medlem
Citat:
4 ggr i månaden = varje helg, alltså. Skönt att INTE ha er som grannar. Jag hade varit en bittra jäveln som ringt Störningsjouren direkt.

Hur gamla är ni, egentligen? Vem fan har fest varje helg?
Anmäler ni henne för "odör", så lär hon nog anmäla er för eran ungdomsgård ni har varje helg.....
Senast redigerad av Ritinkin 2013-07-17 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in