2013-07-17, 15:32
Medlem
Så sjukt deppigt att TS bryr sig mera om att det luktar illa än att det förmodligen finns ett gäng katter som mår skit i lägenheten. Kanske har t.o.m. någon dött av vanvård?
TS; Du verkar vara ganska egoistisk som säger att du "stått ut i två år" - det har du inte, du har fan stått och tittat på djurplågeri utan att gripa in. Gör det nu! Ring Djurens Vänner så kan de säkert skicka dig vidare till den du ska prata med / hjälpa dig. Katterna i lägenheten behöver antagligen hjälp och eventuellt din granne också.

Bra att detta kom upp dock så att TS gör något åt saken, men trist att det är pga av att TS inte längre kan röka på sin balkong.
Citera
2013-07-17, 15:36
Medlem
64550.s avatar
kanske katten har pissat ner eran balkong också, för att märka revir eller liknande?
Citera
2013-07-17, 15:39
Medlem
Lewens avatar
Häng upp lite wunderbaums så kanske kattkärringen fattar vinken.
Citera
2013-07-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanri11
Jag och min pojkvän har bott i en bostadsrätt i nästan 4 år och trivs verkligen jättebra. /................................../ PS: Ingen mening och lämna ett "anonymt tips" hon bor på våning 1 och vi på våning 2, hon har alltså ingen balkong under sig, utan bara oss över sig, så hon kommer fatta att det är vi!!!

OMG HJÄLP MIG NÅGON SNÄLLA FÖR FAN DET STINKER SÅ MAN BLIR YR???
Du verkar så korkad att jag nästan inte ids svara, men gör ett försök.
Har du prövat att prata med henne? Då menar jag att prata och inte använda dig av facking och andra WT-uttryck. Ifall du tror att katterna far illa så skall du ringa till kommunen och om du tror att bostaden förfaller så prata med ordföringen.

Jag ser mig dig framför mig. En text och stjärntatuerad överviktig slyna med fondtapeter och snirkliga ord i trä som bildar orden LOVE och Carpe diem på kokhyllan där dvd samlingen med hela säsonger utan Vänner trängs istället för böcker.
Citera
2013-07-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 64550.
kanske katten har pissat ner eran balkong också, för att märka revir eller liknande?

Nu har du nog rökt lite för mycket för det där är dumt på så många plan så det var nog det dummaste jag läst idag :P
Citera
2013-07-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Handlar snarare om att TS tror att hon är någon primadonna. Skriver först att hon festar MYCKET, OFTA och HÖGT och "förstår inte att någon kan acceptera det", för att sedan vända kappan efter vinden (då låg intelligens är direkt korrelerat till hur pass defensiv man blir vid konfrontation) när hon får mothugg, plötsligt festar hon SÄLLAN och till sist ALDRIG hemma. Allt under loppet av 5 minuter.

Samtidigt som hon hunnit med att kalla sin granne äckel, socfall, fetto, no lifer osv. Tycker du själv att det här verkar vara en person som kommer lyssna på råd som ges? Svar nej. Skit ska skit ha, hon verkar inte inse hur man ska bete sig och tycker det är väldigt jobbigt när hennes perfekta värld inte stämmer överrens med hur hon förväntar sig den.

Och för övrigt, vilket svar förväntar hon sig? Prata med styrelse och/eller granne är det enda svaret som finns. Ska folk hitta på saker? "Ööhh testa släng ned brandbomber i brevnedkastet så löser det sig serru".

Kommer hon ta till sig av något i tråden? Nix. Varför? Noll självinsikt.

Dagens vinnare av interwebz, +1

Jag tycker också att det är fruktansvärt ignorant att påstå att du festar varje helg med hög musik och själv säger att du är medveten om att det stör, men är glad att folk inte klagar eller ringer hyresvärden. Sen har du mage att klaga på att balkongen luktar äckligt. Som Philleman sa, noll självinsikt.

1. Anonymt brev (Går du dit själv kommer hon försvara sig med att du kör karatefyllor med dina fjortiskompisar varje helg)

2. Kontakta hyresvärden

3. Flytta
Citera
2013-07-17, 16:54
Medlem
alroberts avatar
Ett jävla tjatande om festandet, ts borde inte ens nämnt det i denna tråd.. Jävla moralkärringar!

Även fast man har fester ska man väll 365 dagar om året kunna få ha sin balkong dörr öppen utan att det ska lukta gammalt härsket Kattpiss i lägenheten?

Förstår inte ens vad festandet har med det att göra? Skulle folk störa sig på ts festande så får dom väll göra något åt det? Samma som ts problem att det luktar katt piss om grannen, då vill h*n gör något åt det..
Citera
2013-07-17, 17:34
Medlem
Slaminas avatar
att festa en dag per helg är väll ingen fara, och om grannarna stör sig så är det väll upp till dom att påpeka det? Sluta gnälla om det där nu. Lös brudens problem istället! Jag skulle bara plingat på och med vänlig ton påpeka att det luktar väldigt mycket i eran lägenhet. Är hon ung och har alla indianer i kanoten så kommer hon ta kritiken på ett bra sett och inte ställa till en scen!
Citera
2013-07-17, 17:35
Medlem
Litteraturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
Även fast man har fester ska man väll 365 dagar om året kunna få ha sin balkong dörr öppen utan att det ska lukta gammalt härsket Kattpiss i lägenheten?.
Nej, det ska man inte. Inte om man är en jävla hycklare.
Citera
2013-07-17, 18:03
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur

Jag ser ej hur den så kallade "(dubbel-) moralen" väger ett skit utav essentiell betydelse under respektive situation. Folk struntar väl i varandra och har alltid gjort, utan man vill snarare bara lösa sitt jävla industrilandsproblem samt roffa' vidare? Inte sant? Sedan att Lanri11 är ännu en idiot i mängden är heller sällan någonting nytt under solen. Har ni inget eget liv, ingen egen vilja eller rebellmentalitet?

Usch! Ta med era påsksinnade skenideal och kräla tillbaka under sköldpaddsskalen.
Senast redigerad av surfacing 2013-07-17 kl. 18:08.
Citera
2013-07-17, 18:22
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litteratur
men det är väll förfan upp till grannarna om dom stör sig på hennes festande, Ena sekunden på flashback så sitter folk och hjälper folk som vill ta livet av sig, och sen så sitter ni och gråter över något som inte ens har med en tråd att göra. att någon råkade nämna att dom har fest 1gång per helg.. sluta gråt förfan..

ts kanske bor i ett hus med 7 meter tjocka väggar så inte grannarna hör något? Vad har ni med det att göra föresten?
Citera
2013-07-19, 22:42
Medlem
JAG BLIR GALEN! Nu är den där hundgrannen igång igen. Den senaste veckan har det smällt och bankat från andra sidan med jämna mellanrum. Jag förstår inte vad människan sysslar med, det låter som någon form av vibrationer, det är höga dunsar som fortplantar sig genom grunden och in till mig. Jag bor i ett parhus och väggen skall vara tämligen välisolerad, förstår inte hur man kan föra så mycket väsen. Grannen som bodde där innan hörde jag aldrig någonsin. Och hunden skäller på med oförändrad styrka. Har gjort nya försök att ta upp saken med henne, men hon vägrar tala med mig.

Vad fan gör man? Polisen känns lite väl... Jag menar, inte fan ringer man polisen för en sån grej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in