2012-09-18, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProvV
JÄVLIGT dyrt. för en "hink". Men ska ha det i baktanken, tack.

Finns på blocket för 500 lappen om du är låg på pengar.

http://www.blocket.se/dalarna/Sittbadkar_nastan_nytt_103_x_65_x_52_plast_4186775 7.htm?ca=17&w=3

Ärligt talat tror jag faktiskt ett sittbadkar är hur nice som helst. Var själv inne på att skaffa ett till min toa, innan jag bestämde mig för att bygga ett rejält badrum i källaren.

Det är ju lixom 2 "nivåer", så man sitter nog bekvämt som fan.
Senast redigerad av Jagska 2012-09-18 kl. 05:49.
Citera
2012-09-18, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Finns på blocket för 500 lappen om du är låg på pengar.

http://www.blocket.se/dalarna/Sittbadkar_nastan_nytt_103_x_65_x_52_plast_4186775 7.htm?ca=17&w=3

Ärligt talat tror jag faktiskt ett sittbadkar är hur nice som helst. Var själv inne på att skaffa ett till min toa, innan jag bestämde mig för att bygga ett rejält badrum i källaren.

Det är ju lixom 2 "nivåer", så man sitter nog bekvämt som fan.

ja, det kan vara nått! skulle nog vara skönt. Men kommer ju fortsätta duscha i 5-15 min. Eftersom det ska nog betraktas som normalt. Vetifan vad jag gjort om jag hade haft en stor familj ... då blir det ju rätt länge om 5 pers ska hoppa in efter varandra
Citera
2012-09-18, 06:00
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Tjejer duschar länge.. så är det

Snacka om dum fördom. Jag är tjej, men jag har aldrig duschat länge. Vad jag kan minnas så har det aldrig någonsin tagit längre än 15 minuter för mig. Bara för att din flickvän kan duscha 1-3 timmar, eller mer än 30 min om hon ska raka benen, så gäller det verkligen inte för alla tjejer.

Citat:
ja, det kan vara nått! skulle nog vara skönt. Men kommer ju fortsätta duscha i 5-15 min. Eftersom det ska nog betraktas som normalt. Vetifan vad jag gjort om jag hade haft en stor familj ... då blir det ju rätt länge om 5 pers ska hoppa in efter varandra

Nu har ni inte en stor familj. Nu har ni inte ens några barn. Så lös problemet som ni har nu istället.
Citera
2012-09-18, 06:02
Medlem
Citat:
Fick tydligen reda att vid stambyte, så blir spolning och vattentransport i rören mycket tydligare. Men inget som sagt nått om. Men varför har jag inte honom duscha men han hör mig så väl? Vattenlednigarna måste väl ligga lika nära mig som hans?

Gick på toa nyss, och jag hörde han duscha idag. Lät typ som en vattenkran var på. Inget man hörde när man gick ut från toan. Som sagt, hur kan han höra så mycket? Eller sitter han och sover/äter på toan hela tiden. Nått ni varit med om ifall det hörs olika?
Citera
2012-09-18, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Snacka om dum fördom. Jag är tjej, men jag har aldrig duschat länge. Vad jag kan minnas så har det aldrig någonsin tagit längre än 15 minuter för mig. Bara för att din flickvän kan duscha 1-3 timmar, eller mer än 30 min om hon ska raka benen, så gäller det verkligen inte för alla tjejer.

Nu har ni inte en stor familj. Nu har ni inte ens några barn. Så lös problemet som ni har nu istället.

Inget illa menat? . Men ja alla duschar inte länge. Men vanligare med tjejer som använder sig av hårinpackning,balsam,schampo . Så där av + egen erfarenhet .

Var mer som ett skämt om stor familj och tiden där
Citera
2012-09-18, 07:08
Medlem
BadAliass avatar
Om det låter så mycket när grannen duschar att man störs är det fastigheten det är fel på. Ta reda på vem som är ansvarig för att åtgärda problemet.
Citera
2012-09-18, 07:31
Medlem
jugbandbluess avatar
jävla cp-mentalitet att angripa trådstartaren. han har rätt att duscha för helvete. hans granne lägger sig i saker han inte har att göra med, era jävla frihetshatare. om det hade varit efter klockan 23:00 och rören låter mycket hade jag tyckt att TS skulle dra ner på duschandet men så länge det är inom rimligt klockslag är det grannen som är överkänslig.

jag själv duschar 10-20 min nu för tiden, förr kunde det bli 30 min eftersom jag rakade mig i duschen osv. hade en granne som också var överkänslig och bånkade i taket när jag duschade (slutade jobbet 21, duschade kl 22). själv satte han gång med högtryckstvätt på sin svenne banan-bil kl 07:00 på söndagmorgnar, han bodde på markplan och hade uppfart och täppa. sa åt honom hur fan kan du klaga på att arbetande folk duschar när du tömmer kommunens vattenreserver på din fula jävla riskokare när vettigt folk sover. sen sa han aldrig ett ord till mig mer och bankade inte heller.
Citera
2012-09-18, 07:38
Medlem
jugbandbluess avatar
sen tycker jag du ska i ett första steg filma honom, spela in samtal osv. i ett andra steg börja jävlas på riktigt, ring socialen och säg att han tar för hårt i sina barn, få en tjej för att ringa hem till hans fru och säga att han köpt sex av henne och inte betalat, beställ sjuka grejer från internet osv. ont skall ont ha.
Citera
2012-09-18, 07:39
Medlem
MajorTroubles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
sen tycker jag du ska i ett första steg filma honom, spela in samtal osv. i ett andra steg börja jävlas på riktigt, ring socialen och säg att han tar för hårt i sina barn, få en tjej för att ringa hem till hans fru och säga att han köpt sex av henne och inte betalat, beställ sjuka grejer från internet osv. ont skall ont ha.

Du verkar ha en hälsosam syn på hur man ska handskas med dryga grannar!
Citera
2012-09-18, 08:07
Medlem
Westridges avatar
Väldigt fascinerande att man kan duscha mer än 10 minuter
Citera
2012-09-18, 08:07
Medlem
TriciaMcMillans avatar
Oavsett hur mycket någon duschar så ska man inte bete sig på det viset som din granne gör. Han kanske har något eget psykiskt problem (senil?) som gör att han har hakat upp sig på detta, vem vet.
Eftersom han är så ilsken så skulle jag nog vända mej till bostadsrättsföreningen och förklara situationen. Då får de ta ett snack med honom. Din tjej ska ju inte behöva vara rädd för att möta honom!
Blir han hotfull får ni polisanmäla.
Som någon annan skrev: för anteckningar över när och hur länge ni duschar, när han bankar etc. Han kanske tror att alla "vattenljud" i huset kommer från er dusch.
Citera
2012-09-18, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues

Hehe tyvärr är han 41 år utan barn och utan fru (bor i 1a eller 2a). Så ända är att låta duschen stå 24/7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in