2013-07-20, 21:44
Medlem
Dobbelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Satyajit Ray har jag, tyvärr, inte sett någon film utav, men jag hoppas att det blir ändring på det så småningom.
Sången om vägen visas på Svt2 lördagen den tredje augusti (två veckor kvar) klockan 22:05. Missa inte! Musikrummet är dock den jag gillar mest av hans, lite som en indisk Sunset Blvd fast mycket bättre.
Citera
2013-07-21, 00:21
Avstängd
Adelaides avatar
2012 är helt klart den tråkigaste rulle jag sett.

Trailern såg väldigt grym ut, men filmen blev sämre och sämre för varje minut. Folk som hyllar denna film förstår jag mig inte på.
Citera
2013-07-21, 00:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferguson
Exorcisten må vara en klassiker och en riktigt riktigt bra sådan men personligen tycker jag 3an är minst lika bra

Exorcisten 3 är klart bättre än den första filmen i min ärliga mening!

Citat:
Iran producerar också film

The House is Black ifrån Iran verkar också riktigt bra!

http://www.imdb.com/title/tt0336693/
Citera
2013-07-21, 00:31
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
2012 är helt klart den tråkigaste rulle jag sett.

Trailern såg väldigt grym ut, men filmen blev sämre och sämre för varje minut. Folk som hyllar denna film förstår jag mig inte på.

Ingen hyllar väl 2012?
Citera
2013-07-21, 17:54
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Exorcisten 3 är klart bättre än den första filmen i min ärliga mening!

Japp, har legat länge på min "Vill se" lista!
Citera
2013-07-21, 17:56
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Sången om vägen visas på Svt2 lördagen den tredje augusti (två veckor kvar) klockan 22:05. Missa inte! Musikrummet är dock den jag gillar mest av hans, lite som en indisk Sunset Blvd fast mycket bättre.

Tack för tipset!
Citera
2013-07-21, 17:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Japp, har legat länge på min "Vill se" lista!

Tror att jag ska se den ikväll!
Citera
2013-07-21, 18:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Tror att jag ska se den ikväll!

Bra, då kan du berätta om den är så gripande som jag tror att den är!
Citera
2013-07-21, 19:51
Medlem
starbolts avatar
Det kanske inte är så schysst att nämna den här filmen egentligen, då det är ett fanprojekt (antar jag) med noll budget. Men trailern har ändå 85000 visningar på Youtube, så vad fan... Det är helt ok ändå!

The School In the Woods (2010)
Ett gäng ungdomar åker till en- håll i er... Skola i skogen! För att undersöka paranormal aktivitet.
Redan innan jag såg den, för ett par dar sen, var jag säker på att den skulle suga, men valde att se den ändå. Gjorde ingen djupare research och såg inte trailern innan, läste bara info om handlingen lite snabbt. Dumt gjort.

Att det är en nollbudgetfilm är ingen ursäkt, det ska bara inte gå att göra någonting så uselt. Filmerna man gjorde när man var liten- där man formade handen till att se ut som en pistol och använde ketchup som blod- ligger ungefär på samma nivå som den här sörjan till film. Men på något sätt spreds den här dyngan utanför den egna kompiskretsen. Inte ok. Alls.
Citera
2013-07-22, 03:05
Medlem
Citat:

Såg den för knappt en vecka sedan, intressant och om ett viktigt ämne, men som film tyckte jag inte det var mer än så - stundtals märklig klippning till exempel. Forugh Farrokhzad är för övrigt ett tragiskt öde.

Tycker att "Iran producerar också film" är i underkant. Med filmskapare som Abbas Kiarostami, Asghar Farhadi, Bahman Ghobadi, Jafar Panahi m.fl. tycker jag att man kvalar in som en av de lite tyngre icke-engelsktalande filmnationerna.
Senast redigerad av KaptenFantastisk 2013-07-22 kl. 03:08.
Citera
2013-07-24, 00:26
Medlem
KUSEs avatar
Mama från i år var bland det sämsta jag sett. Ett par ungar som blir övergivna och överlever på körsbär, samt en dam som tycker om fjärilar och bor i väggarna. Tror jag tappade lite IQ av att titta på den kalkonen. Rekommenderas inte.
Citera
2013-07-24, 01:31
Medlem
Bert-Ljungs avatar
Sean Banan inuti Seanfrika
Såg att den gick på Viasat Film för ett tag sedan och bestämde mig för att se den. Fyfan vilken dynga, brukar tycka att de mesta funkar att titta på men denna fick jag kämpa mig igenom. Vet inte hur många gånger jag ville stänga av TV:n.

Rekommenderas inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in