2011-07-17, 03:05
Medlem
Douceurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Why?

Jadu, extremt långsamt tempo, återknytningen av filmtiteln var till en träelefant som snabbt skymta förbi i en utav karaktärernas rum. Filmen slutade helt kasst med en bar himmel. Kommer inte ihåg så mycket mer än så och att jag satt som ett stort frågetecken och tänkte: "såg jag nyss en film eller vad fan hände?"
Citera
2011-07-17, 10:29
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douceur
Elephant. Intressant tema om skolmassaker men helt enkelt fruktansvärt usel film!

Tycker att den är nästintill perfekt på vissa sätt. En av de få filmer som har fått mig att må riktigt illa, man vet ju vad som kommer att hända, och det långsamma tempot gör allting mycket jobbigare - på ett bra sätt.
Kameraarbetet är sinnessjukt bra det med, helt fantastiskt bra.
Citera
2011-07-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillaJanne
Se upp för dårarna.

Jävla skitfilm! Saknar verklighetsrealism och är ja, kan inte hitta det rätta ordet utöver "skitfilm".
Speciellt på slutet av filmen när en arabambassadör blir skjuten och ber hans gamla arabpolare som han antagligen inte sett på femton år, operera honom... och ja, läkarna godkänner det.
Vad tyckte du om "Kalle Blomkvist-scenen" när de två pigga kvinnliga polisaspiranterna står och tjuvkikar på den elaka polisaspiranten som är både etnisk svensk, na*ist och kriminell - och sen AVSLÖJAR de honom!

Jag var inte säker på om filmen var en parodi eller inte. Det kunde ha gjorts av femteklassare för femteklassare. Häpnadsväckande uselt.

Fanns det verkligen ingen människa som kunde ha stoppat filmen medan den gjordes och förklarat för H. Bergström (?) att Se upp för dårarna är en skymf t o m mot dåliga filmer, och att den öronbedövande pk-propaganda som saluförs i filmen kunde ha sammanfattats i idiotskylten "Vi gillar olika" ?
Citera
2011-07-17, 13:31
Medlem
its alive var den sämsta skräck jag sett
Citera
2011-07-17, 16:33
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izatar
its alive var den sämsta skräck jag sett

Originalet eller Remake:en?
Citera
2011-07-18, 00:45
Medlem
Internetanonyms avatar
Eragon!!

Hade läst första och andra boken och gillade dom verkligen och bestämde mig för se filmen. Vilken jävla besvikelse.. Förutom den absoluta grunden i boken så har dom fan ändrat ALLT! Dom har tagit ut många huvudpersoner, som verkligen är en stor del av historien. Dom ändrade ALLT! Det enda som gör mig glad är att tack vare dera skitjobb på filmen och med tanke på hur historien fortsätter så är det omöjligt att göra en tvåa
Citera
2011-07-18, 01:04
Medlem
Torde väl vara Wrong Turn 3, som jag av någon oförsvarbar anledning låg uppe och tittade på för någon månad sedan. Fruktansvärt dålig.
Citera
2011-07-19, 01:16
Medlem
I am number four var riktigt jävla dålig...
Citera
2011-07-19, 01:19
Medlem
ganglere2s avatar
För en tid sedan började jag se en film jag hämtat på chans. Den hette Machete.
Slutade se den när "hjälten" hoppade ut genom ett fönster med hjälp av tarmar som en lian.
Urusel.
Citera
2011-07-19, 10:25
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
För en tid sedan började jag se en film jag hämtat på chans. Den hette Machete.
Slutade se den när "hjälten" hoppade ut genom ett fönster med hjälp av tarmar som en lian.
Urusel.

Du förstår att det är en komedi va? Egentligen är det ju en homage till 60/70-talets exploitationfilmer, men det är nog lättast att beskriva det som en komedi för dig, då du antagligen inte vet vad för slags genre exploitation ens är.
Citera
2011-07-19, 19:07
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Du förstår att det är en komedi va? Egentligen är det ju en homage till 60/70-talets exploitationfilmer, men det är nog lättast att beskriva det som en komedi för dig, då du antagligen inte vet vad för slags genre exploitation ens är.

Det vet du besserwisser?
Det är inte vad jag kallar "komedi". Usel iaf.
Citera
2011-07-19, 20:37
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det vet du besserwisser?
Det är inte vad jag kallar "komedi". Usel iaf.

Antar att du inte tittade på filmens omslag innan du såg den, vem som helst förstår ju att det inte är en speciellt seriös film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in