2026-06-18, 17:28
Medlem
zoombos avatar
Nu har antingen FB eller Chrome eller en kombination av dessa kukat ur.

Flödet funkar som det ska men oavsett vilken grupp jag går in på så ser jag bara första posten och sen är det bara blankt nedåt och det går heller inte att scrolla. Uppdaterade Chrome och då blev det bra i några minuter men sen var det samma sak igen. Tog bort cookies: samma sak. Startade om Chrome: ingen skillnad.

I Egde däremot funkar det fint, liksom i appen i mobilen.

WTF?
Citera
2026-06-23, 11:34
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoombo
Nu har antingen FB eller Chrome eller en kombination av dessa kukat ur.

Flödet funkar som det ska men oavsett vilken grupp jag går in på så ser jag bara första posten och sen är det bara blankt nedåt och det går heller inte att scrolla. Uppdaterade Chrome och då blev det bra i några minuter men sen var det samma sak igen. Tog bort cookies: samma sak. Startade om Chrome: ingen skillnad.

I Egde däremot funkar det fint, liksom i appen i mobilen.

WTF?
Jag ser olika inlägg på samma artikel (det är inte så många, bara ca 30, så går att hålla koll på) beroende på om jag går in via app eller webläsare. Dessutom ser jag inte på någondera ALLA inlägg. Antalet stämmer inte.

Däremot ser en kamrat inläggen jag inte ser. Men de är strukturerade olika, och han ser inte svaren på en del inlägg jag ser ett dussin svar på. Något är helt knasigt. Jag undrar om det kan hänga ihop med integritetsinställningar eller något. Han kan göra inlägg som jag helt enkelt inte lyckas se, exempelvis i en kommentar till Anders Lindberg på Aftonbladet Ledare. Hans inlägg syns helt enkelt inte för mig. Vi har inte varandra som vänner på FB då jag har få tillagda.

Är det Facebooks eller Aftonbladets "algoritmer" som gör att vissa inlägg inte ses? Don efter person osv? Jag är vänster, ska jag inte få se "högerinlägg"?

Högst problematiskt. Vill jag se alla inlägg vill jag se ALLA inlägg.
Citera
2026-06-26, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Låter jobbigt.
Endast när mina vänner är med i någon grupp eller gillar någon sida kommer de upp som förslag för mig, jag brukar gå in på gruppen/sidan eller personen och blockera.

Antar att du bara trycker på "visa mindre"?

Problemet är nog att dina vänner är medlemmar i grupper eller gillar något och då syns det för dig också (så är det för mig.)
Men upplever inte det som något större problem.

Jag menade såklart att det kommer i flödet.
Faceb vill att du ska gilla samma saker som dina vänner och andra i närheten, räcker med att du går till affären och står bakom någon i kön som gillar något så får du också det som förslag.

Förstår att det inte blir roligt när du knappt ser det du vill se egentligen men försök gå in direkt på sidan/gruppen/personen och blockera, jag ser inte alls mycket av det jag inte vill se längre.

jag har bara en vän på facebook och hon är inte med i särskilt många grupper eller gillar särskilt många sidor.
jag klickar på de tre prickarna högst upp till höger på den som kommer upp i flödet och klickar på "dölja allt ifrån"...
jag får inte upp just den personen igen men det läggs bara till nya.
jag använder inte internet alls på min telefon så vad andra gillar i kassa kön spelar ingen roll för mig.
det spelar ingen roll hur mycket jag blockerar eller döljer det kommer bara nytt igen.
Citera
2026-06-26, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Exakt, så var det väl knappast för några år sen. Funderar på att ta bort FB bli bara arg på skiten. Använder Messenger mest ändå.

nä, det har blivit hysteriskt.
jag behöver rensa på fb och sen vara där mindre.
det tillför inte särskilt mycket längre.
folk är alldeles för lätt stötta och oförskämda så man få inget utav det längre.

messenger, den som är på fb?
jag använder inte internet på telefonen utan bara på datorn och den privat meddelande grejen använder jag bara för att prata med tex grupp admin om nåt krånglar med inlägg i en grupp.
annars ringer jag eller sms:ar folk jag känner.
fb behöver inte veta vad jag prata om med folk.
Citera
2026-06-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askum
Jag får mindre av det efter installation av tillägget F.B. Purity

det får jag kolla upp.
funkar det bara på telefon eller på datorn?
jag använder inte internet på telefonen.
Citera
2026-06-26, 20:22
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
nä, det har blivit hysteriskt.
jag behöver rensa på fb och sen vara där mindre.
det tillför inte särskilt mycket längre.
folk är alldeles för lätt stötta och oförskämda så man få inget utav det längre.

messenger, den som är på fb?
jag använder inte internet på telefonen utan bara på datorn och den privat meddelande grejen använder jag bara för att prata med tex grupp admin om nåt krånglar med inlägg i en grupp.
annars ringer jag eller sms:ar folk jag känner.
fb behöver inte veta vad jag prata om med folk.

Japp den messenger, fast du behöver inte ens ha Facebook. Är inte orolig att nån ska spionera när jag och min terroristcell planerar.
Citera
2026-06-27, 21:45
Medlem
BlueMarlin123s avatar
Samma vad aviseringar på grupper ,Facebook vägrar visa aviseringar på mina 3 grupper , 1 av dom är jag Admin
Citera
2026-06-28, 13:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
jag har bara en vän på facebook och hon är inte med i särskilt många grupper eller gillar särskilt många sidor.
jag klickar på de tre prickarna högst upp till höger på den som kommer upp i flödet och klickar på "dölja allt ifrån"...
jag får inte upp just den personen igen men det läggs bara till nya.
jag använder inte internet alls på min telefon så vad andra gillar i kassa kön spelar ingen roll för mig.
det spelar ingen roll hur mycket jag blockerar eller döljer det kommer bara nytt igen.

Väldigt konstigt, tyvärr har jag inte någon förklaring eftersom du använder datorn, det jag har gjort fungerar på mobilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in