2012-12-16, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nohulo
Tja, vill byta profilbild till en bild som jag redan är taggad i (den ligger alltså redan på Facebook i exakt den storleken jag vill ha den i). Men när jag ska försöka byta så vill Facebook att jag ska beskära bilden, och då det är en bild som är relativt avlång så kommer inte benen/skorna med, vilket förstör hela bilden i princip... Någon som vet vad som händer om jag beskär den? Är det bara för lilla rutan i profilen man beskär eller kommer den se ut så även när man trycker upp den?

MVH
Det beror på hur mycket du beskär, om du gör lite så syns det inte mycket. Och om du gör det större så syns det mer! Varför testar du inte först istället för att skriva en dum fråga här?
Citera
2012-12-16, 20:37
Medlem
Hejsan, nu på sistone har jag inte kunnat se min facebookfeed samt vänner (listen till höger). Samt när jag söker så brukade det komma upp kompletteringar till det man har skrivit in, men ingen sån drop kommer längre fram.

Vad kan va felet?

MVH
Citera
2012-12-16, 20:39
Medlem
SwingKidds avatar
Har ännu inte fått svar: jag har ett problem med ett stort ondskefullt företag som äger min själ på nätet.

Jag vill delita all min facebook history. Vill inte göra detta för hand (omöjligt). Har någon något exempel på något program eller någon knapp inne i Facebook där man kan göra det? Jag har läst om ett program som heter Exfoliate som skall fixa detta, men hittar inte någon nedladdningslänk!?!? Har ni några bra förslag och tips?? Vore sjukt sjysst.
Citera
2012-12-17, 07:47
Medlem
Zoorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
Hej, jag antar att det här är rätt tråd.

Jag vill delita all min facebook history. Vill inte göra detta för hand (omöjligt). Har någon något exempel på något program eller någon knapp inne i Facebook där man kan göra det? Jag har läst om ett program som heter Exfoliate som skall fixa detta, men hittar inte någon nedladdningslänk!?!? Har ni några bra förslag och tips?? Vore sjukt sjysst.

Finns script till Greasemonkey som kan göra det.
Greasemonkey kan man ha som plugin till tex Firefox.
Citera
2012-12-17, 08:46
Medlem
pernil90s avatar
Hejsan

Finns det möjlighet att välja någon form av inställning så man slipper alla dessa "Pelle gillar ett foto" med en miljon likes med en bild där det står något i stil med gilla om du inte gillar pedofiler eller någon liknande platitud?
Citera
2012-12-17, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Hejsan

Finns det möjlighet att välja någon form av inställning så man slipper alla dessa "Pelle gillar ett foto" med en miljon likes med en bild där det står något i stil med gilla om du inte gillar pedofiler eller någon liknande platitud?
Ja, gå till personens sida och håll musen över "vänner". Där kan du välja mellan inställningar vad du vill få för kompisen?
Citera
2012-12-17, 20:03
Medlem
Hoppas någon kan svara mig denna gång....brukar inte vara någon som kan svara mig, utan bara kommer med kommentarer som inte leder någonvart.

Ok jag ser nu på meddelanden, dom har ju gjort om listan för meddelanden, så längst till vänster så ser jag bilderna på dom som jag har mailat och till höger om bilderna så ser jag en bit av texten som jag har mailat dom.

till höger mellan profilbilden på den som jag har mailat och själva mailet så ser jag tre saker

1/ antingen en bock (en sådan där man bockar av i en matlista att nu har jag köpt den grejen)

2) eller en pil som är till vänster (den liksom flyger till vänster, den är inte helt rak).

3/ jag ser ingenting, finns ingen symbol alls.

Jag tror att pilen till vänster betyder att meddelandet är läst MEN jag har vänner som jag är bomsäker på att dom har läst mina meddelanden eftersom jag har fått det bekräftat via telefonen...så det kan ju inte stämma...

Vad betyder mina tre frågor???

och VAR på facebook finns alla förklaringar??? tycker det är skit dåligt av dom!

tack på förhand.
Citera
2012-12-17, 21:10
Medlem
Har nyligen fått ett problem med meddelande/chatt funktionen jag inte lyckats lösa. chatten kommer upp som vanligt men det går inte ladda meddelanden och när man skriver något står det ''ett oväntat fel har inträffat, försök igen''. Andra personer kan heller inte skriva till mig och det har varit såhär i snart 24 timmar både på mobilen och datorn. någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2012-12-17, 21:32
Medlem
Facebook chatt laddar inte!

Hej!

Har nyligen fått ett problem med meddelande/chatt funktionen jag inte lyckats lösa. Chatten kommer upp som vanligt men det går inte ladda meddelanden och när man skriver något står det ''ett oväntat fel har inträffat, försök igen''. Andra personer kan heller inte skriva till mig och det har varit såhär i snart 24 timmar både på mobilen och datorn. Någon som vet hur man löser detta?
Citera
2012-12-17, 21:43
Medlem
Noxids avatar
Upplever du samma problem om du testar att byta webbläsare?
Citera
2012-12-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Upplever du samma problem om du testar att byta webbläsare?

ja det är likadant på alla även mobilen
Citera
2012-12-18, 18:32
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
Hoppas någon kan svara mig denna gång....brukar inte vara någon som kan svara mig, utan bara kommer med kommentarer som inte leder någonvart.

Ok jag ser nu på meddelanden, dom har ju gjort om listan för meddelanden, så längst till vänster så ser jag bilderna på dom som jag har mailat och till höger om bilderna så ser jag en bit av texten som jag har mailat dom.

till höger mellan profilbilden på den som jag har mailat och själva mailet så ser jag tre saker

1/ antingen en bock (en sådan där man bockar av i en matlista att nu har jag köpt den grejen)

2) eller en pil som är till vänster (den liksom flyger till vänster, den är inte helt rak).

3/ jag ser ingenting, finns ingen symbol alls.

Jag tror att pilen till vänster betyder att meddelandet är läst MEN jag har vänner som jag är bomsäker på att dom har läst mina meddelanden eftersom jag har fått det bekräftat via telefonen...så det kan ju inte stämma...

Vad betyder mina tre frågor???

och VAR på facebook finns alla förklaringar??? tycker det är skit dåligt av dom!

tack på förhand.

Tre ganska logiska pilar imo.

1. Bocken innebär att mottagaren har läst meddelandet.
2. Pilen till vänster innebär att du har svarat på senaste meddelandet du tagit emot.
3. Om inget av detta syns så har varken du svarat eller mottagaren läst meddelandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in