Citat:
Det är ju trots allt punk det handlar om. Punk är av naturen "dålig" rent musikaliskt. Och ja, de flesta av de inspelningar som Allin medverkar på är riktigt jävla uselt framförda och producerade. Men ja, som bekant så är det ju i första hand karlns personlighet som ligger till grund för hans legend. Det finns ju trots allt egentligen ingen som tagit drägglivsstilen så långt som GG, ingen har ansträngt sig så hårt för att få så många människor som möjligt att hata en. Han offrade sitt liv, sin hälsa och sitt rykte permanent bara för att kunna kräla runt naken och uppskuren i sin egen skit på scen och stoppa i sig alla substanser folk erbjöd honom, allt i enlighet med hans filosofi vilken gick ut på att han var en slags Messias född för att göra hårdrocken farlig igen (han såg även sina kroppsvätskor som en nattvard till folket). GG var med stor sannolikhet den mest galna och depraverade jävel som någonsin skådats inom hård gitarrmusik, och det säger ju en hel del, så han förtjänar sitt erkännande. Om du vill höra hans musikaliska höjdpunkt ska du kolla in skivan "Brutality And Bloodshed For All" under namnet "GG Allin & The Murder Junkies" - en genomarbetad och välproducerad skiva med starkt låtmaterial, till skillnad från den slamriga dräggpunk han annars ägnade sig åt.
Alltså ni får ju alla ursäkta mig, jag vet vilken legend GG.Allin är, och att han är själva definitionen av skitig och äkta jävla.. ja, rock/hårdrock/punk.. det är såklart JÄVLIGT försvarbart. Men hur fan kan folk hylla den här jäveln som nån sorts gud?
Musiken de gjorde genom tiden var ju fan inte mer än medelmåttig så det måste vara för hans, minst sagt, destruktiva leverne?
Klart intressant person är det ju, likt Ed Gein och de där mupparna.. (nej jag vet att GG inte är en mördare av något slag, men ni fattar poängen..) men är det verkligen så att folk gillar musiken de gjorde på riktigt?
Somsagt, ännu en gång.. jag hyser absolut respekt för det han gjort för musikhistorien och följde sin egen väg osv osv osv osv.. men jag kan bara inte finna det bra överhuvudtaget. Som en mer elak version av Onkel Kånkel i min mening, sånt man kör när man är tokpackad och har skoj till. Men BRA.. not så jävla much. Menmen.. once again, smaken...
Funeral Mist - A New light
För att jag är en jävla Arioch-fanboy.
Musiken de gjorde genom tiden var ju fan inte mer än medelmåttig så det måste vara för hans, minst sagt, destruktiva leverne?
Klart intressant person är det ju, likt Ed Gein och de där mupparna.. (nej jag vet att GG inte är en mördare av något slag, men ni fattar poängen..) men är det verkligen så att folk gillar musiken de gjorde på riktigt?
Somsagt, ännu en gång.. jag hyser absolut respekt för det han gjort för musikhistorien och följde sin egen väg osv osv osv osv.. men jag kan bara inte finna det bra överhuvudtaget. Som en mer elak version av Onkel Kånkel i min mening, sånt man kör när man är tokpackad och har skoj till. Men BRA.. not så jävla much. Menmen.. once again, smaken...
Måste ju dock inflika att dokumentären "Hated" ändå tillhör en av de bästa musikdokumentärer jag någonsin sett.. klippet där han gör spoken-word performance är ju rentav skrämmande..
Funeral Mist - A New light
För att jag är en jävla Arioch-fanboy.