Ja förfan, Graveyard är bra skit. Köpte deras "One with the dead" när det begav sig och den var ganska färsk. När fan det nu var, ett par år sen är det iaf. Så nytt material ska bli fint att höra, de har fallit lite i glömska för min del.
Men detta är klart värt att kolla in om man uppskattar nämnda band.
Tycker ju personligen att Graveyard slår Proclamation på fingrarna, men Teitanblood är det fan ingenting som rår på.
np: Funeral Mist - Salvation (Perdition's Light)
Och givetvis som allt annat, på vinyl.
Detta är det enda jag finner nu, min fick jag för ungefär 260 spänn. Jag har för mig att den finns på Swedrock i CD format. Själv så äger jag den svarta utgåvan på LP, den släpptes i 3 olika utgåvor.
Tack!
Följdfråga;
Hittade en låt vid namn "endtime communion" på youtube. Den sägs vara inkluderad på Sigrblots debutalbum "Blodsband" men det verkar inte stämma enligt alla de hemsidor som listar titlarna på nämnda skiva. Har den i mp3-format och där finns inte heller "endtime communion" representerad. Någon som vet vad detta beror på?
Hittade en låt vid namn "endtime communion" på youtube. Den sägs vara inkluderad på Sigrblots debutalbum "Blodsband" men det verkar inte stämma enligt alla de hemsidor som listar titlarna på nämnda skiva. Har den i mp3-format och där finns inte heller "endtime communion" representerad. Någon som vet vad detta beror på?
Tror det finns olika utgåvor av den där plattan.
Jag hade en som inkluderade coverlåten "(I hate) Commie Scum". Sedan köpte jag en annan då jag ångrade att jag sålt den första, och där var just denna cover EJ inkluderad.
Endtime Communion finns bara med på DLPn Ajna Offensive släppte 2005, om jag förstått saken rätt.
NS: Antediluvian - Desert Succubus
Har påbörjat något som kan komma att bli en djupdykning... Samlingen Watcher's Reign är skitig utan dess like.
Helt jävla sinnessjukt hur bra det där bandet är! Men gosse, det tog mig några timmar att sortera ut kaoset jag attackerades av första gången jag hörde dom, vilket var genom deras debutalbum "Through the cerwix.." (stavning?, orkar inte söka fram och se den rätta titeln, men du fattar vilken..)
Tyvärr är det för sällan jag spisar Antediluvian! Kanske rentav får knäcka en lättöl och dundra på den!
np: Funeral Mist - Devilry
Orkar inte skriva varför. Den tillhör eliten helt enkelt!
Usch och tvi, en jävla skymf mot en mästare är vad det är.
Alltså ni får ju alla ursäkta mig, jag vet vilken legend GG.Allin är, och att han är själva definitionen av skitig och äkta jävla.. ja, rock/hårdrock/punk.. det är såklart JÄVLIGT försvarbart. Men hur fan kan folk hylla den här jäveln som nån sorts gud?
Musiken de gjorde genom tiden var ju fan inte mer än medelmåttig så det måste vara för hans, minst sagt, destruktiva leverne?
Klart intressant person är det ju, likt Ed Gein och de där mupparna.. (nej jag vet att GG inte är en mördare av något slag, men ni fattar poängen..) men är det verkligen så att folk gillar musiken de gjorde på riktigt?
Somsagt, ännu en gång.. jag hyser absolut respekt för det han gjort för musikhistorien och följde sin egen väg osv osv osv osv.. men jag kan bara inte finna det bra överhuvudtaget. Som en mer elak version av Onkel Kånkel i min mening, sånt man kör när man är tokpackad och har skoj till. Men BRA.. not så jävla much. Menmen.. once again, smaken...
Måste ju dock inflika att dokumentären "Hated" ändå tillhör en av de bästa musikdokumentärer jag någonsin sett.. klippet där han gör spoken-word performance är ju rentav skrämmande..
Funeral Mist - A New light
För att jag är en jävla Arioch-fanboy.
Alltså ni får ju alla ursäkta mig, jag vet vilken legend GG.Allin är, och att han är själva definitionen av skitig och äkta jävla.. ja, rock/hårdrock/punk.. det är såklart JÄVLIGT försvarbart. Men hur fan kan folk hylla den här jäveln som nån sorts gud?
Musiken de gjorde genom tiden var ju fan inte mer än medelmåttig så det måste vara för hans, minst sagt, destruktiva leverne?
Klart intressant person är det ju, likt Ed Gein och de där mupparna.. (nej jag vet att GG inte är en mördare av något slag, men ni fattar poängen..) men är det verkligen så att folk gillar musiken de gjorde på riktigt?
Somsagt, ännu en gång.. jag hyser absolut respekt för det han gjort för musikhistorien och följde sin egen väg osv osv osv osv.. men jag kan bara inte finna det bra överhuvudtaget. Som en mer elak version av Onkel Kånkel i min mening, sånt man kör när man är tokpackad och har skoj till. Men BRA.. not så jävla much. Menmen.. once again, smaken...
Måste ju dock inflika att dokumentären "Hated" ändå tillhör en av de bästa musikdokumentärer jag någonsin sett.. klippet där han gör spoken-word performance är ju rentav skrämmande..
Funeral Mist - A New light
För att jag är en jävla Arioch-fanboy.
Musiken som GG Allin gjorde?
GG Allin är ett bra exempel på där känslan och persona kanaliserar energi via musik och denna energi gör musiken bra per automatik.
De (Murder Junkies etc) kanske inte var de mest begåvade rent musiktekniskt, men de hade känsla och det är enligt mig allt det handlar om. Jag älskar personligen mycket av vad han/de har gjort, framförallt Murder Junkies då.
Och vadå GG var ingen mördare?!
"I'm infected with Aids, I fuck every day, I KILL EVERYTHING I FUCK!"
NP: GG Allin & the murder junkes - Shoot, Knife, Strangle, Beat, and Crucify