Citat:
Ursprungligen postat av
MossTrums
Som jag minns från tråden har ett vittne vid korset Djurgårdsgatan-Lasarettsgatan sett gm ta vägen in i Trädgårdsföreningen från Lasarettsgatan.
Ingen har sett gm utanför ICA på Djurgårdsgatan, där mössan återfanns i Metros tidningsställ.
Gm:s rörelsemönster går i en halvcirkel tillbaka i riktning mot brottsplatsen och det är konstigt om man är på flykt och befinner sig inne i Trädgårdsföreningen med alla möjliga flyktvägar bort från brottsplatsen. En slutsats är att ett fordon väntar på gm utanför ICA, en annan slutsats att gm bor alldeles i närheten av ICA och ska hem.
Det understrukna:
Nej men som du säger verkar han tagit sig i en halvcirkel(enligt vittnen?) runt tillbaka mot BP och därav är väl det sista spåret efter honom utanför ICA via mössan får vi väl anta?
Det sista han gör är att dumpa mössan,som vi vet med säkerhet?.
Det fetade:
Som du säger,märklig väg att ta om man känner till området såvida man inte ska ta sig hem och det ligger runt ICA,borde han inte vara toppsad då om han är mellan 13-30år om polisen toppsat så många som påstås i tråden?.
Min uppfattning som själv bor i staden är att inte alls så många av "ungdomarna" i Lkpg har toppsats,jag skulle kunna skriva en lista på rak arm på 300-400 pers som skulle kunna stämma in på de säkra signalamenten "ljushårig,snusar"(vad har vi mer?)en fantombild som polisen själva säger att "vi ska ta med en nypa salt",då är det nog en rätt rejäl nypa tror jag då flera har lämnat olika uppgifter men dom måste ju försöka få till en fantombild.
Överens verkar folk dock om att han är ljushårig och snusar(via hårprov,som jag förstått det?),mer verkar inte finnas.
Mössan då,som dumpas utanför ICA är ju ett brutalt mysterium,varför om han hade t ex bil?.Varför?.
Finns inget rationellt i det?,som iallafall GW vill påvisa att GM:s rörelsemönster?.
Mina enda logiska förklaringar till mössan är:
*Han skulle få på sig en mopedhjälm och hade redan satt nyckeln i låset och hade inte tid att slänga ner den under sätet.
*Han bodde i närheten och vågade/ville inte ta med sig den upp till sig om mamma eller pappa skulle se den,och en teori om det inte var hans fråga vems det var.
Jag vet inget,jag bara spekulerar!
Det jag vill är att få en logisk förklaring till att GM dumpa mössan i tidningstället.
MVH