Citat:
Ursprungligen postat av
Spritzer11
Inte säkert att han hade tagit körkort än?,bara en tanke.Polisen sa väl att han var i 20-årsåldern?.Skulle säkert kunna vara en mogen(till utseéndet) 16-18 åring bara om man spekulerar lite.
Fan jag vet inte med bil,känns som det borde uppmärksammats om det inte var en kall jävel,skulle han ställa den vid Ica isåfall med risk för att någon skulle se honom när han kommer springandes/gåendes till bilen?.
Borde han inte parkerat den längre bort än Ica isåfall?,eller var tror vi att han har bilen annars?.
Är sista säkra spåret vid Ica?
MVH
Jag tror att GM parkerade bilen utanför ICA, eller moppen under tacket som du säger, jag tror inte det var ett planerat mord, utan en planerad misshandel som urartade till mord, motivet skulle då vara att få Mohammed att sluta mobba GM's lillebror, men som sagt jag har haft andra teorier så det här behöver inte vara den sista ifrån mig.
Visst är allt lustigt, mössan gör mig tokig, att den hittas där.
Jag åkte själv mycke moppe när jag var 14-15 år och motorcykel efter det till jag var 21-22, en gammal 47-Harley-shopper bland annat, men aldrig att jag åkte då det regnade mycket, förutom när jag var tvungen att komma till jobbet.
Men om det här var ett beställningsjobb och inget impulsdåd så är det fullt tänkbart att GM åkte moppe och hade planerat allt och brydde sig inte om att det regnade mycke, jobbet skulle göras.
Mohammed har en pappa som i sin tur har en bror som hade struliga dataaffärer, konkurser.
https://www.flashback.org/t158509
Mohammed har även 2 bröder, 17 och 18 år.
Själv har jag inte sysslat så länge med fallet utan kom in på det tack vare en annan person i tråden, haha.
Men det är ett intressant fall och mycke att ta på, + att polisen har lagt ner ca 30 miljoner på fallet och topsat nästan halva Linköpings ungdomar.
Det finns även tipspengar att hämta, Leif GW Person har gått in med 1 miljon kronor och familjen till Mohammed lägger upp 400 k för tips som kan få fast mördaren.
Dom stora tipspengarna gör att jag funderar på hur många som kan känna till GM's dåd.
Jag har lagt upp lite bilder, men inga länkar:
Jag har haft alla möjliga teorier så texterna till bilderna är inte relevanta.
http://imageshack.us/user/sovvandring
Annars är det att googla som gäller.