Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Kan bara instämma, otroligt att det inte är uppklarat. Chansen att det klaras upp minskar ju drastiskt med tiden också tyvär. Jag är också mycket förvånad att GM inte har gjort något nytt allvarligt, han verkar leva precis som vanligt efter morden tydligen? Precis som sovvandring nämnde så måste det ju finnas någon som vet vem det är? Eller också så gör det inte det, det kan inte vara många utom mördaren som vet vem det är i alla fall, 1,4 miljoner är inga småsummor.
Polisen topsar som alla vet: "Just nu reser Linköpingspolisen runt i landet och topsar män, födda mellan 1974 och 1989, som har bott i Linköping vid mordtillfället. Allt för att få en "guldtopsning", som polisen kallar det." (citat ur Expressen)
Men varför springa över ån efter vatten: de kunde ha börjat med att topsa all ungdom i ålderskategorin 74-89 som gått en metallutbildning i Linköpings kommun.
Om någon skulle sätta den kniven i händerna på mig för att utföra ett mord jag var med på, så skulle jag ha nitat vederbörande efter att ha sett kniven.
Mordvapnet har GM gjort själv! och en
guldtopsning kräver att polisen kontaktar Skolstyrelsen i Linköping för information om vilka som gått ett metallprogram i årgångarna 1974-1989. Dvs om Professorns teori stämmer att GM är hemmahörande i Linköping med omnejd och där är jag starkt benägen att tro honom.