2013-07-20, 03:29
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Visst. Vill du så får du även förklara varför just din gud är den rätta och inte Allah, Oden, DFSM eller någon annan, men jag antar att det följer med förklaringen.

Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Ja det följer med.

Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Min fetning.

Först och främst, delarna är inte oändliga, utan har bara en oändlig decimalutveckling. Stor, stor skillnad. Annars har du rätt i att 7*1/7 = 1

Men men. Det du skulle visa var hur/varför detta har något med Guds existens att göra, vilket du inte gjort ännu.

Kul att det inte bara är jag som inte sover. Men som sagt skrumpelnubb, var är gud?
Citera
2013-07-20, 04:05
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Kul att det inte bara är jag som inte sover. Men som sagt skrumpelnubb, var är gud?
Blir sängen för mig nu. Längtar efter att få läsa Skrumpelnubbs bevis för Gud imorgon.
Citera
2013-07-20, 06:15
Bannlyst
Jag får erkänna att jag inte förstår nånting av skrumpelnubbs funderingar.
Citera
2013-07-20, 09:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja matte är ju kul, men snälla, förklara hur detta är ett bevis på guds existens. Det du räknar ut är ju inget annat än en kul grej, ungefär som primtal eller pi's oändliga decimaler. Låtsas att jag är en idiot om det hjälper (det finns många som tycker det här så det är lugnt).

Hållar med dig. Grubbelnubb begår misstaget, att h*n stirrar sig blind på det matematiska symbol-'språket' per se och tror att dettas mera exotiska .... d.v.s. abstrakte ..... manifestationer kan analogiseras direkt till att vara en verklighets-beskrivning.

En sorts matematikens demagogi.
Citera
2013-07-20, 10:07
Bannlyst
Det är ganska vanligt att man höjer upp matematik till något transcendent, oftast blir det inte så lyckat.
Men vad vet jag, Pythagoreerna hade kanske rätt hela tiden...
Citera
2013-07-20, 10:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Men vad vet jag, Pythagoreerna hade kanske rätt hela tiden...

En idealiserad och exklusiv matematisk logik innebär en stor risk för strikt determism.

"The watchmaker universe".
Citera
2013-07-20, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
En idealiserad och exklusiv matematisk logik innebär en stor risk för strikt determism.

"The watchmaker universe".
Jepp, men bara för att man inte gillar något behöver det ju inte vara falskt. Jag är hardcore formalist men jag behöver ju inte ha rätt,
Citera
2013-07-20, 10:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag är hardcore formalist men jag behöver ju inte ha rätt,

Jag är också hardcore-formalist; i betydelsen att man 'kan' sina 'verktyg' och användar dom på rätt ställe.

Det är verktygs-inkompetens och verktygs-missapplicering som är problemet.
Citera
2013-07-20, 10:39
Bannlyst
Citat:
Jag är också hardcore-formalist; i betydelsen att man 'kan' sina 'verktyg' och användar dom på rätt ställe.

Jepp
Citera
2013-07-20, 11:21
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

Det är där experimentell design kommer upp på banan, ja.. kvasiexperimentell kan hänga på förstås...
Citera
2013-07-20, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Det är där experimentell design kommer upp på banan, ja.. kvasiexperimentell kan hänga på förstås...
Hur menar du, black?
Citera
2013-07-20, 11:36
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Hur menar du, black?
Att explorativ forskning ger visserligen ökad insikt men också ökad riskutsättning av underlagen, nu har iofs skrumplenubb bibeln som sitt objekt men, vi ser ju alla direkt att en gud i hans förklaring, måste utgöras av faktor NÅGONSTANS och det har han ine ens berört..

...det man väntar på... hur han kopplar, om man ser hans "verk" som en sambandsstudie : något han själv hävdar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in