Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Jaha, men har du källa på att det krävs intelligent design för att liv ska uppstå?
Ska du ha en källa som berättar för dig vad som är sannt eller kan du avgöra själv efter att du lyssnat på alla sidor?
Bevisen är designerna som inte kan uppstå genom naturliga processer och tid.. Tex en motor med flera olika rörliga delar kan inte uppstå genom natruliga processer..
Motorer och inteligenta designer kan dock uupstå genom kemiska reaktioner och rakt ur tomma luften, efter att man gått 12 år i skolan så är exakt det man tror..
Sen är det upp till var och en själv med sin inteligens att avgöra vad som är rimligt..
Just nu tycker ni det är bevis för att inteligens inte existerar för att eran enda bild av en högre inteligens är en gubbe på molnen som galningar tror på och därför existerar det ingen inteligens, vi behöver inte ens notera inteligensen i designen på våra egna kroppar eller på ekosystem i naturen..
vadå inteligens? kan du spcificer och visa källa på vad inteligens i en design är för vi förstår inte, säger ni..
Och det var nog ungefär samma ointeligenta förhållningssätt som Darwin körde med.. Oj en fågel med extra stor näbb för att kunna knäcka nötter, ja det måste vara en förklaring på allt, skriv ner det så dom kan lära det till miljontals människor i hundra år framöver för vi är inteligentast som nånsin har gått på planeten..
Och detär just när man anser sig själv som mest inteligent som man är som aldra dummast.. För då är man sin egen gud, man vet helt enkelt allt så man är helt enkelt lite mer värd än alla andra..
Jag känner det i tråden , ni tittar neråt mot folk, skriver nedåtlåtande kommentarer om inteligens och annat hahah som jag sagt tidigare så är det inget klart tecken för inteligens när man inte ens tar sig tiden att lyssna på en person innan man skriker lögnare och att man vet vad denna är ute efter osv..
En vis man vet att han inte vet allt..
en idiot tror att han vet allt..
Och det har nog med förhållningssättet at göra.. att ni inte ens kollar på videoklippet jag klistrar in tex. nu dröjjer det säker för evigt innan ni lär er om kvantumfysik och att vi alla sitter ihop i united stringfield..