Citat:
Ursprungligen postat av
lilltoe
Det är dags att släppa KJ nu. Att hålla honom frihetsberövad endast i väntan på nästa provsvar och nästa och nästa och nästa.. Nej, det håller inte i en rättegång.
Det som offentligt presenteras är bara precis vad åklagare/polis vill gå ut med till press och allmänhet. De har rätt man och det tvivlar jag inte en sekund och uppenbarligen ej heller TR.
TR får betydligt mer att ta ställning till än vad vi någonsin kommer veta innan FUP är offentlig.
Han kommer sitta häktad intill rättegång som blir tidigast i oktober (mitt tips). Sen tror jag mtGM sitter bättre på rättspsyk än i en häktescell på Porsön i Luleå, där får han hjälp/behandling som han förmodligen behöver och man kan samtidigt bearbeta/förhindra ett självskadebeteende.
Jag är mest intresserad när, hur och var GM bragte VB om livet samt om han i eftermälet haft någon medhjälpare (städare) eller skyddande av brottsling. Var resterande är dumpat etc.
Får en känsla av att fler har vetat vad som hänt, anat, vet mer och kanske t.o.m. dolt sin kännedom medvetet. Antar att polisen har järnkoll på detta men det läcker inte ut från länsman.
En annan sak som är förbryllande är hennes FB uppdateringar samma dag på em om t.ex. just "motion o pluggkompis", det har inte hänt tidigare att hon säger vad hon "skall" göra utan bara "vad hon gjort".
Beakta att hennes bekantskapskrets är ovanligt liten för den åldern på FB.
Varför ???