2013-07-19, 20:31
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Pappan är ju någon form av civilanställd på flygvapnet i Luleå.

Det har i tråden sagts att pappan är guide i dessa bergsbefästningar i Boden. Min tanke var då att KJ hade mer information om dessa hemliga utrymmen än vad gemene ungdom i Boden har.
Citera
2013-07-19, 20:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det har i tråden sagts att pappan är guide i dessa bergsbefästningar i Boden. Min tanke var då att KJ hade mer information om dessa hemliga utrymmen än vad gemene ungdom i Boden har.
Om det är riktigt kan han också ha tillgång till nycklar.
Citera
2013-07-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det är dags att släppa KJ nu. Att hålla honom frihetsberövad endast i väntan på nästa provsvar och nästa och nästa och nästa.. Nej, det håller inte i en rättegång.

Det som offentligt presenteras är bara precis vad åklagare/polis vill gå ut med till press och allmänhet. De har rätt man och det tvivlar jag inte en sekund och uppenbarligen ej heller TR.

TR får betydligt mer att ta ställning till än vad vi någonsin kommer veta innan FUP är offentlig.
Han kommer sitta häktad intill rättegång som blir tidigast i oktober (mitt tips). Sen tror jag mtGM sitter bättre på rättspsyk än i en häktescell på Porsön i Luleå, där får han hjälp/behandling som han förmodligen behöver och man kan samtidigt bearbeta/förhindra ett självskadebeteende.

Jag är mest intresserad när, hur och var GM bragte VB om livet samt om han i eftermälet haft någon medhjälpare (städare) eller skyddande av brottsling. Var resterande är dumpat etc.
Får en känsla av att fler har vetat vad som hänt, anat, vet mer och kanske t.o.m. dolt sin kännedom medvetet. Antar att polisen har järnkoll på detta men det läcker inte ut från länsman.

En annan sak som är förbryllande är hennes FB uppdateringar samma dag på em om t.ex. just "motion o pluggkompis", det har inte hänt tidigare att hon säger vad hon "skall" göra utan bara "vad hon gjort".
Beakta att hennes bekantskapskrets är ovanligt liten för den åldern på FB.
Varför ???
Citera
2013-07-19, 21:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Vad är det som styrker det egentligen? En kille nyss fyllda 22 år lurar alla, inte en miss, förutom en påse. Att bygga ett åtal endast på indicier? och oändliga diffusa provsvar gällande ett styckmord.
Ingen MP, ingen styckplats, inget mordvapen, ingen mördare.

Polisens uttalande: "Han beter sig inte som en vanlig gärningsman."
Det säger allt, både om KJ och polis/åklagare. Han dömdes redan i maj månad.

Han kan bli känd som den slugaste djävul på denna jord, men för det krävs planering, strategi, pedanteri, kemiplugg och en rad djupstuderingar på sådant både vänner och polis i dagsläget skulle reagerat på. Inget av detta har framgått som drag hos KJ. Det har som intensivast varit uniformer, grader, gevär och plastkulor. Pengar fick det gärna kosta också.

Om han hade en lustfylld dröm att mörda någon och lyckas och dessutom knäpper alla på näsan: Varför placera kroppsdelar som neonskyltar mot Boden? Nej nej..

Juridiskt är det överspelat för nu..

Just kravet på minutiös planering och annat du räknar upp säger mig att KJ inte varit ensam om det här. Han har tillhandahållit mordoffret, Vatchareeya, och deltagit i våldsexcesserna mot henne tillsammans med andra och förmodligen varit en av dem som varit sysselsatt med att få in likdelarna i ödehuset med syfte att bränna ner detta, men ingenting av planering etc, den uppgiften har någon äldre och betydligt mer strukturerad medbrottsling haft. Tror det kommer att visa sig när VB-mordet börjar rullas upp. Beträffande fyndet på fp2 tror jag inte detta fynd var avsiktligt placerat där, snarare dumpat och i hast nödtorftigt övertäckt p.g.a. att man var hårfint nära upptäckt när VB:s kvarlevor skulle lämpas in i ödehuset. Detta samt några upptäckta blodbesudlingar i KJ:s bil är såvitt jag vet de enda missräkningar gärningsmännen hittills haft. Men dessa missräkningar är förmodligen tillräckligt för polis och utredare att tugga vidare på.
Senast redigerad av MBoudine 2013-07-19 kl. 21:03.
Citera
2013-07-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums

Jag tror att mtGM har lurat/fört henne till en plats han väl känner till och är väl orienterad i, någonstans i fortifikationen, byggnader som är övergivna, skansar, bunkrar etc. Sådana som hans intresse för det militära fört honom till tidigare och besökt flera gånger.

Många är låsta men den alltid företagsamma ungdomen lyckas alltid ta sig in i diverse fort och liknande sen man lade ner forten. Nyfikenhet mm för det finns inget att stjäla utan det är nog mest nyfikenhet och fort, grottor, tunnlar mm har alltid varit intressanta att utforska.

Men det kan vara så simpelt att han erbjöd skjuts hem och tog annan väg och på den vägen så brast alla fördämningar, orsak ?? Invit som blev nej, utnyttjande i sin bubbla om att just "döda" någon och då blev snälla VB ett enkelt offer. Han har definitivt inte alla hästar i stallet, de signalerna har jag iaf fått från trovärdiga källor.
Citera
2013-07-19, 21:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tror att mtGM har lurat/fört henne till en plats han väl känner till och är väl orienterad i, någonstans i fortifikationen, byggnader som är övergivna, skansar, bunkrar etc. Sådana som hans intresse för det militära fört honom till tidigare och besökt flera gånger.

Många är låsta men den alltid företagsamma ungdomen lyckas alltid ta sig in i diverse fort och liknande sen man lade ner forten. Nyfikenhet mm för det finns inget att stjäla utan det är nog mest nyfikenhet och fort, grottor, tunnlar mm har alltid varit intressanta att utforska.

Men det kan vara så simpelt att han erbjöd skjuts hem och tog annan väg och på den vägen så brast alla fördämningar, orsak ?? Invit som blev nej, utnyttjande i sin bubbla om att just "döda" någon och då blev snälla VB ett enkelt offer. Han har definitivt inte alla hästar i stallet, de signalerna har jag iaf fått från trovärdiga källor.
Finns det folk som sysslar med Urban Exploration i Boden? De måste kunna forten bättre än någon annan. Kan man be dem om hjälp?
Citera
2013-07-19, 21:22
Medlem
Tråden har ingen eller mycket ringa information om de sms som VB sägs ha skickat mellan 16-19 tiden. Någon till en person som aftonbladet kontaktade men det skyfflades under mattan.

Vem/vilka sms'ade hon och varför, kände hon sig hotad eller begärde skjuts hem, det är aningen viktig del för det ger ett tidsperspektiv om em och vad som kan ha hänt innan ca 18.40 som är en uppgift som polisen lämnat ut om aktivitet.

Viktigt så tillvida,
hade mtGM planerat något som inte VB ville,
hade mtGM uppträtt aggressivt redan då, för då faller tanken om att det sker i hastigt mod.

Sms sades då de framkom vara av sådan karaktär att de kunde skada personlig integritet, på vem, offret eller mottagaren. Om mottagaren ej är involverad så skall det vara konfidentiellt men om det är värde för en advokat så får han/hon leta i slasken för sin klient. Där kan det alltid för en advokat finnas en möjlig GM. Jag är iaf glad att vi har vårt rättsväsende även med alla kantiga hörn, rätten måste fälla när de har sådana bevis som säger, utom rimligt tvivel.
Citera
2013-07-19, 21:31
Bannlyst
lillpojken och pappan har vart 1+1=2 sen dag 1.

K.J har kanske gått under radarn hos många i Boden, och lyckats lura många...men nu när han ställt till med extrema tokigheter, får farsgubben städa upp.... K.J har lurat iväg lilla thai tjej och klubbat ihjäl hon (hon vägra ju vara med han!!!), farsgubben städar undan det som behövs....
Citera
2013-07-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Finns det folk som sysslar med Urban Exploration i Boden? De måste kunna forten bättre än någon annan. Kan man be dem om hjälp?

Q, jag tror O-ringen som kunde vara en extra hjälp och då bansättare mm som rör sig nu i terrängen.
UE är också ett mycket bra hjälpmedel, de känner nog till lokala områden bättre än de flesta, lägg till gamla militärer som säkert har pinkat utanför de flesta bunkrar när fortifikationen användes.

Dock att hitta händerna är nästan obefintlig men persedlar dumpade kan man med ytterst tur finna. Men slumpen har avgjort förr.
Allt bygger på hur mtGM tänkt och hur mtGM handlat, mtGM's lokala kunskaper om lokaliteter och terräng är avgörande hur mtGM handlat i stress och vid stress så söker man trygghet i sitt handlande, bl.a. platser.
Citera
2013-07-19, 21:47
Bannlyst
[quote=Jagarbara|44388384] åklagaren har ju nån liten blodfläck dom lyckades hitta nånstans. Men det är inga säkra bevis som håller i nån rättegång och för att kunna fortsätta hålla KJ häktad framför man i förhandlingarna "att man väntar på mycket intressanta provsvar från SKL", för att köpa tid medans man desperat genomför random sök i Boden skogarna.

Varför i helvete skulle det existera blod mellan en pokvän och flickvän? (nu var ju dom inte ens det!) ... men ni som har dejtat, hur vanligt är det att ni får blod på en date?? en på miljarden? snart kommer 27s svara, blir intressant!
Senast redigerad av pikespeak11 2013-07-19 kl. 21:54.
Citera
2013-07-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
lillpojken och pappan har vart 1+1=2 sen dag 1.

K.J har kanske gått under radarn hos många i Boden, och lyckats lura många...men nu när han ställt till med extrema tokigheter, får farsgubben städa upp.... K.J har lurat iväg lilla thai tjej och klubbat ihjäl hon (hon vägra ju vara med han!!!), farsgubben städar undan det som behövs....

Att han gått under radarn håller jag med, men tyvärr så gör dessa mördare det i 95% av fallen.. vem kan tänka sig att.. xxx skulle döda.

Vad gäller psykvård så har den havererat för minst 10 år sedan och det finns de som behöver behandling/hjälp ute i vårt samhälle och ingen bryr sig förrän det händer tyvärr.
Citera
2013-07-19, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Q, jag tror O-ringen som kunde vara en extra hjälp och då bansättare mm som rör sig nu i terrängen.
UE är också ett mycket bra hjälpmedel, de känner nog till lokala områden bättre än de flesta, lägg till gamla militärer som säkert har pinkat utanför de flesta bunkrar när fortifikationen användes.

Dock att hitta händerna är nästan obefintlig men persedlar dumpade kan man med ytterst tur finna. Men slumpen har avgjort förr.
Allt bygger på hur mtGM tänkt och hur mtGM handlat, mtGM's lokala kunskaper om lokaliteter och terräng är avgörande hur mtGM handlat i stress och vid stress så söker man trygghet i sitt handlande, bl.a. platser.
Jag har startat en tråd i delforumet Urban Exploration. Sök efter mordplats i Boden. Hoppas det hjälper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in