2013-07-19, 22:03
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
...Han kan bli känd som den slugaste djävul på denna jord, men för det krävs planering, strategi, pedanteri, kemiplugg och en rad djupstuderingar på sådant både vänner och polis i dagsläget skulle reagerat på. Inget av detta har framgått som drag hos KJ... Om han hade en lustfylld dröm att mörda någon och lyckas och dessutom knäpper alla på näsan: Varför placera kroppsdelar som neonskyltar mot Boden? Nej nej...Juridiskt är det överspelat för nu...

Slughet har antagligen inte ett dugg med detta att göra. Det är säkert betydligt enklare än så. Att det hittills - såvitt känt - inte påträffats ett enda bindande bevis och troligen inte kommer att göra det heller, kan ju faktiskt bero på att KJ bara haft en sjuhelvetes "tur"...
Citera
2013-07-19, 22:17
Bannlyst
[quote=lilltoe|44389244]Vad är det som styrker det egentligen? En kille nyss fyllda 22 år lurar alla, inte en miss, förutom en påse. Att bygga ett åtal endast på indicier?

håller inte med om att indicier inte håller!!... (det räcker alldeles utmärkt i dom flesta mordfall), mycket sällan finns det ett mordvapen.)

Dels var han en "fd" pojkvän (bara det är 9.9 av 10.0 risk!), risken att många andra har"provkört" V.B om ni tillåter uttrycket. är minimalt.
Citera
2013-07-19, 22:21
Medlem
ME077s avatar
Egentligen inget nytt:

"– Vi har inget vapen eller något mordplats såvitt jag vet, men vi har mycket graverande omständigheter och teknisk bevisning mot den misstänkte, säger hon.
Utredarna utgår från att mordet ägde rum någonstans i Boden, men eftersom 22-åringen, som är ensam misstänkt, inte har gjort några medgivanden eller sagt något som kan leda dem dit finns ännu inget spår.

http://www.expressen.se/nyheter/misstankte-22-aringen-tiger-i-forhoren/
Citera
2013-07-19, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Slughet har antagligen inte ett dugg med detta att göra. Det är säkert betydligt enklare än så. Att det hittills - såvitt känt - inte påträffats ett enda bindande bevis och troligen inte kommer att göra det heller, kan ju faktiskt bero på att KJ bara haft en sjuhelvetes "tur"...

han tar det lugnt... vad jag hört (har bra källor!) kör han samma historia hela tiden omigen...för att att inte ljuga till det.. !typ! !"hon har hälsat på mig , sen farit hem."...." ungefär på den nivå lägger han hela baletten...cant blame him, Jag hade gjort samma sak.
Citera
2013-07-19, 22:41
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det har i tråden sagts att pappan är guide i dessa bergsbefästningar i Boden. Min tanke var då att KJ hade mer information om dessa hemliga utrymmen än vad gemene ungdom i Boden har.

Hur jävla svårt kan det vara?

Red ut var farsgubben hans har guidat och sök igenom varje jävla millimeter fort i 3 mils omkrets med UV-ljus och likhund.
Citera
2013-07-19, 22:44
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Finns det någon annan menar du som hade ett motiv att mörda VB?

I tidigare inlägg har det framkommit att VB haft en kärleksaffär med sin karatetränare och detta kände karatetränarens flickvän/sambo/fru om, i min värld har honett klart större motiv att undanröja VB än KJ, att det sedan kanske inte är flickvän/sambo/fru till karatetränaren som utfört handlingen, men helt klart ett motiv, det finns ju folk som gjort saker för pengar innan.
Citera
2013-07-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Det är dags att släppa KJ nu. Att hålla honom frihetsberövad endast i väntan på nästa provsvar och nästa och nästa och nästa.. Nej, det håller inte i en rättegång.

Mja..., fast det behöver ju inte hålla i en ev. rättegång mot den ofällde mannen? Avtjänad tid avräknas från ev. straff/ger grund för skadestånd vid friande.

Sedan är förstås Sveriges långa häktningstider ökända... Fast i detta fall så ses en viss progression i byggandet av ett case mot honom även om det kanske ter sig en smula fragilt eller värre just nu. Och i sådana fall hålls man (vanligen en man) "gladeligen" häktad med det svenska systemet, som kanske...
Citera
2013-07-19, 22:47
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
han tar det lugnt... vad jag hört (har bra källor!) kör han samma historia hela tiden omigen...för att att inte ljuga till det.. !typ! !"hon har hälsat på mig , sen farit hem."...." ungefär på den nivå lägger han hela baletten...cant blame him, Jag hade gjort samma sak.

Han är lugn beroende på att han inte ensam har gjort det här, han har vad jag tror en äldre och mer erfaren medbrottsling som han litar blint på, på enbart egna meriter tror jag han hade känt sig betydligt mer osäker.
Citera
2013-07-19, 22:55
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myztify
I tidigare inlägg har det framkommit att VB haft en kärleksaffär med sin karatetränare och detta kände karatetränarens flickvän/sambo/fru om, i min värld har honett klart större motiv att undanröja VB än KJ, att det sedan kanske inte är flickvän/sambo/fru till karatetränaren som utfört handlingen, men helt klart ett motiv, det finns ju folk som gjort saker för pengar innan.

Kan själva "locka iväg VB" börjat där, börjat så? Hon skulle plugga hos en kompis men det blev nåt helt annat? Kan hon fått ett sms från nån hon var på väg till, bara det att sms:et skickades av nån annan via dennes telefon så att VB trodde allt var grönt?
Det var ju inte fina ord nånstans, som denna flickvän/sambo/fru skrev om VB i början när hon var försvunnen.....
Citera
2013-07-19, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Han är lugn beroende på att han inte ensam har gjort det här, han har vad jag tror en äldre och mer erfaren medbrottsling som han litar blint på, på enbart egna meriter tror jag han hade känt sig betydligt mer osäker.

Denna någon, är enbart K.J´s egen biologiska far. Han litar blint på han sen dag 1.
Citera
2013-07-19, 23:22
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
...han tar det lugnt... vad jag hört (har bra källor!) kör han samma historia hela tiden omigen...för att inte ljuga till det..

Snarare kör han samma historia för att den är korrekt. Han har hållit fast vid den hela tiden, vilket åklagare Schönbeck också vidimerat. Är KJ verkligen så smart? En skyldig hade förr eller senare krackelerat och trasslat in sig i lögner...
Citera
2013-07-19, 23:29
Medlem
Quarrels avatar
Jag har fått ett tips från UE-tråden, märkt med violett kartnål. Jag vet inte alls värdet. http://goo.gl/maps/Easu2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in